2018-01-30, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Ursäkta, men där tror jag minsann att du kan ha fel. Det finns väl något som heter vittnesplikt?
Det gör det, men det faller ju ofta på att de inte sett någonting istället, typ jag hade ansiktet åt ett annat håll jag pratade/dansade med någon, jag hörde ett kras men när jag tittade dit så var allt över så jag kan inte säga vem som gjorde vad osv.
Citera
2018-01-30, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Bilderna där luktar synnerligen fejk. Som sagt, inga synliga sår någonstans. Märkligt är det iaf. Just nu känns det ej så trovärdigt.

Man slår med en flaske oven på hovedet. Sårene sidder jo under håret.
Citera
2018-01-30, 06:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Kan det vara en ny variant av "slöjryckning"?
Citera
2018-01-30, 06:20
Medlem
Wayaheads avatar
Och vår feministiska polis gör vad de är bäst på, håller sig undan?
Citera
2018-01-30, 06:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Nu är inte jag någon expert på blod, men är blodet verkligen äkta på hennes bilder? Det är lite svårt att se men jag ser inga sår eller märken. Vart har blodet kommit ifrån om hela hennes ansikte, hals och bröst är nerblodade? Sen så har en stor del av blodet redat torkat rejält, så mycket att det har bildats sprickor och ränder. Varför står hon utanför och inte inne på sjukhuset? Ambulanser brukar ju vara snabba att komma, och då brukar ju sjukvårdarna plåstra om en del på plats innan man åker till sjukhuset. Det ser ut som någon har hällt teaterblod över hennes ansikte. Jag har klätt ut mig till zombie vid ett par halloweenfester förut och då hällde jag teaterblod över mitt sminkade ansikte, och då såg jag ungefär ut som henne. Någon på hennes facebook påstår ochså att det är teaterblod.
Luktar onekligen fejk.

Första jag reagerade på är hållningen, ställningen på kroppen. Svårt o se en person i hennes storlek stå så efter knytnävslag o flaska mot huvudet. Samt blodet. Set tonvis med MGB som ni vet men detta känns konstigt, arrangerat?
Citera
2018-01-30, 06:59
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SooFree
https://www.facebook.com/groups/1054122034605760/permalink/2069564969728123/
Fan skulle jag kika in i den här tråden för och därmed på bilderna i länken Dessutom när man redan läst tråden om den vidriga våldtäkten i Sundsvall.

Det här fruktansvärt bortom beskrivning. GM är förmodligen någon överspänd gangster-wannabe. Brutaliteten i överfallet tyder med sannolikhet på en person med förnedrande kvinnosyn. Förmodligen lite extra mot svenska blondiner. "Billig svennehora" typ. Men tjejen visade sig troligen vara en kvinna med skinn på näsan som inte ville veta av något kladdande av en sjaskig Scarface-imitatör.

Detta hände alltså inne på en nattklubb. Då måste det ju bara, i alla fall i mitt tycke, finnas någon som vet vem som är eller har sett GM. Lagt märke till honom. Kan ge ett signalement. Detta måste ju bara gå att lösa. Ska svenska kvinnor snart varken kunna gå där det inte finns folk eller där det finns gott om andra utan att överfallas å det brutalaste.

Man mår illa. Just nu har man bara lust att slå GM ordentligt i skallen med ett baseball-trä.

Hoppas att tjejen i Malmö trots allt inte blev allför illa tillltygad. Drar mig till minnes ett fall i Malaga, Södra Spanien som jag läste om för något år sedan. Där en blond dansk tjej i sena tonåren tillsammans med några väninnor stod i kön till ett nöjesställe. Då dyker ett gäng marockaner, så kallade gatubarn, i ungefär samma ålder upp och börjar härja mot tjejerna och ska, om jag minns rätt, tränga sig före m.m. Detta protesterar då b.l.a den danska tjejen (ganska naturligt) emot. Hela stöket slutar med att en av killarna slår en flaska i huvudet på den danska tjejen. Och inte nog med det. Detta tar så illa att hon kommer att förlora synen på det ena ögat.

:no

Tillägg: Hur i hela helvetet kan förundersökningen redan vara nedlagd ??. Hur i glödheta har det inte kommit fram något vittne ???. Hur många har polisen förhört utöver brottsoffret ???. Även om vissa vittnen kanske nu eventuellt skyddar GM, så kan väl inte alla nattklubbens besökare vara lojala med denne??. Vad innerst inne är det som händer ???.

Godnatt Sverige (ska faktiskt försöka sova nu), fast uttrycket får väl lite dubbelt betydelse i tider som dessa.
Senast redigerad av Celeron 2018-01-30 kl. 07:25.
Citera
2018-01-30, 07:06
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied

Givetvis kan det vara så och att det är en äkta skada. Men tycker det pekar åt andra hållet. Om man nu ska dokumentera skadorna kan man väl ta bättre bilder? Varför är det många på Facebook som påstår att det är fejkat? Jag kan säkert ha fel, men tycker det känns skumt iaf. Tror dock att detta hänt, men ifrågasätter bilderna.

Inte konstigt sådant här händer dock där många icke-svenskar vistas. En brud med lite attityd kan bli satt på plats och bli rejält misshandlad av dessa odjur. Hoppas nu tjejen fattar att det inte går att vara på sådana ställen och tro man kan ha en trevlig stund.
Citera
2018-01-30, 07:34
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Givetvis kan det vara så och att det är en äkta skada. Men tycker det pekar åt andra hållet. Om man nu ska dokumentera skadorna kan man väl ta bättre bilder? Varför är det många på Facebook som påstår att det är fejkat? Jag kan säkert ha fel, men tycker det känns skumt iaf. Tror dock att detta hänt, men ifrågasätter bilderna.

Inte konstigt sådant här händer dock där många icke-svenskar vistas. En brud med lite attityd kan bli satt på plats och bli rejält misshandlad av dessa odjur. Hoppas nu tjejen fattar att det inte går att vara på sådana ställen och tro man kan ha en trevlig stund.
Jag säger varken bu eller bä men lite underligt ser det ut... im det var ett skalpsår skulle håret och övre delen av pannan vara nerblodat. Nu ser det ut som att blodet börjat rinna från ingenstans någonstans ovanför ögonbrynen
Citera
2018-01-30, 07:48
Medlem
Sophie har mycket sannolikt en verifierad sårskada, från TS länk (min fetning):

"En kvinna född -98 får ett knytnävsslag samt en flaska i huvudet av en okänd gärningsman inne på ett nöjesställe på Spångatan. Hon förs med ambulans till sjukhus. Till följd av händelsen får ytterligare en kvinna, född -97, glassplitter på händerna och skjutsas av patrull till akuten för kontroll. Gärningsmannen anträffas inte på platsen. Det är oklart vad som har föranlett händelsen.

En anmälan upprättas om grov misshandel och vållande till kroppsskada."
https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2018-01-28-0131-Misshandel-grov-Malmo/
Notera orden "vållande till kroppsskada."

Så är det nog, mycket rätt av dig:
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-01-30 kl. 08:13.
Citera
2018-01-30, 08:25
Medlem
BillyTheBritts avatar
[quote=paras0nic|63065691]BOs syster har lagt upp en Facebook post med tillhörande bilder, hur kan man slå en så vacker tjej? Eller någon i över huvud taget.

Enkelt. Hon var svennehora och hon kräntkt hans heder.
Citera
2018-01-30, 08:41
Medlem
vaneriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Kan det vara en ny variant av "slöjryckning"?

Känns ju som att samhället regerar starkare på slöjryckning än denna typ av händelse...
Citera
2018-01-30, 08:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har själv fått en flaska i skallen, mitt uppe på hjässan, och det blödde så in i helvete, rann ner i ögonen. Dessutom kommer hon sannolikt få "blåtiror" om några dagar (blod i underkanten av ögonhålan). Så, det är nog äkta bilder och en aktion på samma gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in