2018-01-29, 17:39
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad de har märkt är att de slipper undan fast de aktivt har stött Daesh eller deltagit som terrorister. Daesh var duktiga i att spela ut olika klaner mot varandra. Speciellt så uppvaktades små klaner där man gav stöd och beskydd. Även inom stora klaner lyckades man så tvedräkt, speciellt mellan yngre och äldre. Detta kommer att utgöra ett mycket stort problem för generationer framåt om dessa konflikter inte löses på rätt sätt. Den stora Al-Shaitat-klanen blev mycket illa åtgången av Daesh när de vägrade foga sig. Över 700 medlemmar kördes ut i öknen där de slaktades. Det är medlemmar ur den klanen som nu går längst fram i leden när SAA avancerar. De kallar sig Tigrarna och ISIS-jägarna och de tar inga fångar s.a.s.

Nu kliver alltså USA in som en elefant i en porslinsbutik och med hjälp av SDF och kurder skyddar dessa förrädare. De har varken insikt eller kunskap i traditionella klansamhällen och hur man ska hantera den uppkomna situationen. Det finns klantraditioner hur man gör men USA:s och SDF:s inblandning riskerar att permanenta klanstrider inte bara för stunden utan för flera generationer framöver. Allt bara för att få ett taktiskt övertag.

Hur har de samarbetat med ISIS eller deltagit som terrorister?

Avtalet i Raqqa var förkastligt men motivet hade ju inget med ISIS-sympati att göra. Civilbefolkningens intresse var i centrum.

Men det är viktigare att någon sunnimuslimsk stam för utlopp för sin blodtörst på 250 ISIS-militanta än att liv räddas.

Antar att du var emot evakueringen av b.l.a stridande i östra Aleppo 2016. Då det var under befogenhet av din ängel Assad.
Citera
2018-01-29, 17:59
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
"Ett fritt Syrien under Assad".

Hur kan en auktoritär regim som systematiskt slaktar sin opposition, förföljer etniska och religiösa minoriteter klassas som en entitet värd namnet fri?

Eller alla anklagelser mot honom är produkter av "sionistisk" propaganda enligt din sinnesrubbade verklighetsuppfattning?

Vart har du för bevis att majoriteten av detta folkslag strider för Assadregimen samt att dessa som strider för SDF i fråga skulle vara köpta? (Syriac Union Party, Khabour Guards, Sutoro, ADO är inte sympatisörer till Assadregimen).

Alla paraplyorganisationer du nämner är inte ens representativa för detta folkslag. Sök upp Sootoro eller GPF, det är den största styrkan bland detta folkslag och dessa krigar under syriskt flag. För att inte nämna de flera tusen män som krigar i NDF och SCNP.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sootoro

För övrigt så förföljer kurder också minoriteter så det är ju lite hyckleri av dig när du skriver sådär om Assad. Här är bl.a en intressant artikel som visar hur kurderna har förföljt den kristna assyriska/syrianska folkgruppen, även i Syrien.

http://www.hujada.com/article.php?ar=2876
Senast redigerad av Cents4 2018-01-29 kl. 18:03.
Citera
2018-01-29, 18:02
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Det var ju turkiet som underminerade Assad genom att stödja jihadisterna i flera år ahhahahahahaha vilken dubbelmoral turkarna har. Nu kämpar de för Syriens frihet under Assad styre

Och klart att assyrier ställer sig bakom kurderna , har du glömt folkmordet som turkarna begick mot assyrierna?

Från Wikipedia:

Assyriska/syrianska folkmordet drabbade åren 1914–1925 assyrier/syrianer. Det var del av de omfattande folkrensningar och folkmord som drabbade ett antal folk inom Osmanska riket årtiondena kring förra sekelskiftet. Andra drabbade folk var armenier och greker. Vid folkmordet utplånades uppskattningsvis 75–90 procent av folkgruppen assyrier/syrianer.

Folkmordet är officiellt erkänt av Sveriges riksdag, medan Turkiet förnekar att det var ett folkmord.

Jag är inte turk din korkade kommunist. Nej, assyrier står inte bakom kurder. Det är vad man försöker få media här i väst att tro men faktum kvarstår att den kristna kyrkan och människorna stödjer Assad. Att det sedan finns utbrytare bland detta folkslag, läs "MFS" på ca 300-400 man säger inte ett skvatt då dessa bara är en liten bråkdel.

Du vet väl om att det var kurder som gjorde grovjobbet åt turkarna när du pratar om folkmordet?

Läs på om du vill att jag ska ta dig någorlunda seriöst framöver.
Citera
2018-01-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag är inte turk din korkade kommunist. Nej, assyrier står inte bakom kurder. Det är vad man försöker få media här i väst att tro men faktum kvarstår att den kristna kyrkan och människorna stödjer Assad. Att det sedan finns utbrytare bland detta folkslag, läs "MFS" på ca 300-400 man säger inte ett skvatt då dessa bara är en liten bråkdel.

Du vet väl om att det var kurder som gjorde grovjobbet åt turkarna när du pratar om folkmordet?

Läs på om du vill att jag ska ta dig någorlunda seriöst framöver.

Kommunist? Hahahaha så långt ifrån man kan komma men tack för skrattet.
Jag vet mycket väl vad kurderna gjorde då och det ingen som glömmer det. Men assyrierna tänker väl att min fiendes fiende är min bästa vän. Sedan att du inte är turk tror jag inte på. Erkänner du folkmordet mot armenierna eller assyrierna? Kom igen turk våga erkänna .
Citera
2018-01-29, 18:06
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Kurderna var dock disproportionellt delaktiga i folkmordet gentemot syrianerna/assyrierna, i synnerhet i de syriska regionerna. Kurdiska stammar närbelägna assyriska bosättningar hade också under lång tid engagerat sig i förföljelser av assyrier. (Badr Khan, Hakkari, Hamidye-förbanden och Seyfo)

Kurderna har dock genom YPG och PKK visat en vilja att göra upp med sin historia med religiös tolerans som uttryck. Syrianerna har märkt detta och anslutit sig till SDF då rättigheterna de garanterats är av större omfattning än något tidigare de givits i regionen.

Ca 100 man ansluter sig och chimpsky666 får det att se ut som att hela folkgruppen plötsligt stödjer den kurdiska frågan. Du är rolig du.
Citera
2018-01-29, 18:12
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Kommunist? Hahahaha så långt ifrån man kan komma men tack för skrattet.
Jag vet mycket väl vad kurderna gjorde då och det ingen som glömmer det. Men assyrierna tänker väl att min fiendes fiende är min bästa vän. Sedan att du inte är turk tror jag inte på. Erkänner du folkmordet mot armenierna eller assyrierna? Kom igen turk våga erkänna .

Vad yrar du om?

Turkiet tillsammans med kurderna begick folkmordet på 1.5 miljoner assyrier/syrianer/greker och armenier. Vart har jag sagt att de inte gjorde det? Att de sedan vägrar erkänna är en annan femma och off-topic som vi inte behöver gå in på.

Du kan fortsätta stödja kurder om det så passar din agenda, jag stödjer varken turkar eller kurder. Jag ser vad som är bäst för Syriens framtid. Just nu är Turkiet en viktig pusselbit om Syrien ska bli som det en gång var. Tvärtom är det med kurderna som står i vägen tillsammans med deras polare i USA.
Citera
2018-01-29, 18:19
Medlem
Vet inte om videon är gammal eller ny. Men här skjuts en turkisk helikopter ner.
https://www.facebook.com/RojgullTV/videos/1820553891344269/
Citera
2018-01-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RenRasigArie
Vet inte om videon är gammal eller ny. Men här skjuts en turkisk helikopter ner.
https://www.facebook.com/RojgullTV/videos/1820553891344269/

Klart det är gammalt, kurderna och turkarna är mästare på propaganda
Citera
2018-01-29, 18:22
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Vad yrar du om?

Turkiet tillsammans med kurderna begick folkmordet på 1.5 miljoner assyrier/syrianer/greker och armenier. Vart har jag sagt att de inte gjorde det? Att de sedan vägrar erkänna är en annan femma och off-topic som vi inte behöver gå in på.

Du kan fortsätta stödja kurder om det så passar din agenda, jag stödjer varken turkar eller kurder. Jag ser vad som är bäst för Syriens framtid. Just nu är Turkiet en viktig pusselbit om Syrien ska bli som det en gång var. Tvärtom är det med kurderna som står i vägen tillsammans med deras polare i USA.

Har du något reliabelt källmaterial som bekräftar påståendet att majoriteten av assyrier skulle sympatisera med Assadregimen? Att de skulle vara köpta bör du också bevisa.

Syriac Military council är den största assyriska styrkan i Syrien och är allierad med SDF. (2000 soldater)
Citera
2018-01-29, 18:25
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Ca 100 man ansluter sig och chimpsky666 får det att se ut som att hela folkgruppen plötsligt stödjer den kurdiska frågan. Du är rolig du.

Alla politiska grupperingar som representerar assyriska intressen har distanserat sig från Assadregimen.

Bevisa vilka politiska grupperingar som sympatiserat med Assad och ställ det i relation till demografin som helhet för att bekräfta att det handlar om minoriteten.
Citera
2018-01-29, 18:42
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Har du något reliabelt källmaterial som bekräftar påståendet att majoriteten av assyrier skulle sympatisera med Assadregimen? Att de skulle vara köpta bör du också bevisa.

Syriac Military council är den största assyriska styrkan i Syrien och är allierad med SDF. (2000 soldater)

Assyrier/syrianer följer sin patriark. Har denne sagt att man ska stödja Assad så gör folket det, patriarken vet vad som är bäst för folkets framtid. Ganska enkelt, du som kurd kan självklart påstå att det är trams men det är faktum.

https://www.youtube.com/watch?v=zTBWdJkIC60

https://www.youtube.com/watch?v=9z3PQuOiHOw

https://www.youtube.com/watch?v=jYIWq0VuECw

https://twitter.com/moraphremii/status/609210111937146880

Där har du lite underlag. Jag har mig veterligen aldrig sett patriarken diskutera med kurdiska representanter.

ADO, MFS och allt vad de heter kan hålla på med sitt trams om förhoppningar för egna gränser men faktum är att dessa inte är representativa för folket. Får man fråga vad du får ut av att sprida dina lögner här. Varför är det så svårt att acceptera att majoriteten av detta folkslag inte vill ha något med kurder att göra?
Citera
2018-01-29, 18:58
Medlem
Yaskos avatar
Största oppositiongruppen kommer till Sochi i alla fall i ett turkisk flygplan.

https://twitter.com/achopkins1/status/957968522516279297

Byn Usaghi samt några kullar runt Rajo är rensat från PKKare.

https://twitter.com/op_shield/status/957988085010194433
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in