2018-01-29, 16:18
Medlem
Jag fick det intrycket att det var en Kvinna som är väldigt rädd om sitt jobb och innerst inne förstår att det är över snart.
Citera
2018-01-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vart någonstans står det att migrationen är låg`?

Förra året sökte ca 28 000 asyl i Sverige. Fortsätter det på den låga nivån kommer invandringen i princip upphöra, det enda som håller uppe invandringssiffrorna just nu är anhöriginvandringen till de många flyktingar som kom 2014 och 2015. Den kommer snart upphöra och eftersom antalet asylsökande de senaste två åren har varit väldiga låg så kommer även anhöriginvandringen vara det.

Och då har jag svårt att se vad Åkesson ska skära ner på för att spara pengar. Hans enda alternativ är att kicka ut folk som redan fått uppehållstillstånd för att spara pengar, men det tvivlar jag på att han kommer gå till val på.
Citera
2018-01-29, 16:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det gjorde han inte förr. Då bemötte han det med egna argument. Nu ser han bara trött och frustrerad ut och jag misstänker att han förlorar rätt mycket sympati på det.

Det är ju också betydligt svårare för Åkesson att debattera när det inte är frågor han behärskar. Åkesson har inga svar på hur sjukvården ska förbättras, och det vet han nog själv om också. Då blir han ännu mer frustrerad och fokuserar på fel saker.
Inte trötthet tror jag, Jimmie försökte nog. Han har en rätt ödmjuk framtoning och det går emot hans natur att inte avbryta, så som tanten från sossarna hade fräckheten att göra.

Intressanta att se att sossen tackade journalisten efteråt, men inte Jimmie... är det sådant som kallas god uppfostran?
Citera
2018-01-29, 16:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Jag fick det intrycket att det var en Kvinna som är väldigt rädd om sitt jobb och innerst inne förstår att det är över snart.
Så är det & desperationen börjar lysa igenom allt mer.
Citera
2018-01-29, 16:22
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse001
Skicka garna lanken till artiklen. Later intressant
Länk till sydsvenskans artikel där de säger att vårdköer inte beror på resurser utan brist på operationssjuksköterskor, som beror på anställningsstopp, som beror på att avdelningarna spenderar mer än deras budget, som beror på att de har för lite resurser (pengar).
Citera
2018-01-29, 16:23
Medlem
Synd om Strandhäll som har rådgivare som ljuger för henne. Hennes härskarteknik med att säga "Jimmie Åkesson" är inlärd. Att säga för och efternamn är något mödrar gör till sina barn för att visa att de menar allvar. Inte mellan två vuxna personer.

Är Strandhäll medveten om att Sveavägen 68 är lika infiltrerat som SVT? Presschefen hos Socialdemokraterna är rekryterad från Expo. Expo har numera fri axess till Socialdemokraternas datasystem. Vem var geniet som anställde honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Det SD överlag saknar i debatten är väl underbyggda fakta, argument och statistik som inte direkt relaterar till invandring. Mot t.ex. (S)trandhäll eller Lööf märks det...

Visst, SD har låtit Riksdagens Utredningstjänst räkna på både det ena å andra genom åren, sållat ut det som visar att fler Poliser, sjuksköterskor, whatever kan finansieras med minskad invandring och kryddat med ”sunt förnuft” och ”det vet väl alla” -argument.

Men, SD har i grund å botten inte tillräckligt duktiga politiker i sakfrågorna, de saknar i många fall kompetens och erfarenhet!

Nu är väl det så att SD har verkligheten på sin sida varesig det är haveri inom vårdsystemet eller Dan Eliassons brottsstatistik. Enklare blir det inte, att stapla siffror hit o dit kan ha betydelse men inte den starka kraft som den upplevda verkligheter ger. Det visste Trump, Duterte och andra om, politikerna kan inte gömma sig bakom siffror längre.... och nej jag sitter inte i Ryssland och sprider "fake news" ;-)
Citera
Medlem
Hahaha skämmsfaktor. Jimmy blev ju totalt överkörd han hade inte en susning och försökte dra invandrarkortet igen. Rap Rap Rap Massinvandringen Rap Rap Känner inte igen mig RapRap Rap Katastrof Rap Rap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Jimmie Åkesson vill knyta rättigheterna till vård närmare till medborgarskapet. Alltså att man måste vara svenskmedborgare för att ta del av svenskvård. Eller för honom gäller säkert att man ska vara svensk. Och med det innebär att man följer svensk kultur och traditioner t.ex. kan citera Heidenstam vår nationalskald eller går i kyrkan bekänner sig till den kristna tron och tycker om fläsk och bruna bönor är blåögd och blond etc. Är de inte det ska de assimiliseras in i den svenska kulturen. Det han inte insett är att 25% av alla läkare, sjuksköterskor, vårdbiträden. Ja, alla som jobbar inom vården har annan etnisk bakgrund än den svenska. Så tappad!!

Om du först skriver att 25% av de som jobbar i vården har utländsk härkomst, hur kan då i nästa mening hävda att 100% av de som jobbar i vården inte är etniska svenskar? Vem var tappad, sa du?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Förra året sökte ca 28 000 asyl i Sverige. Fortsätter det på den låga nivån kommer invandringen i princip upphöra, det enda som håller uppe invandringssiffrorna just nu är anhöriginvandringen till de många flyktingar som kom 2014 och 2015. Den kommer snart upphöra och eftersom antalet asylsökande de senaste två åren har varit väldiga låg så kommer även anhöriginvandringen vara det.

Och då har jag svårt att se vad Åkesson ska skära ner på för att spara pengar. Hans enda alternativ är att kicka ut folk som redan fått uppehållstillstånd för att spara pengar, men det tvivlar jag på att han kommer gå till val på.
28 000 en låg nivå?! Jämfört med de flesta andra länder är det en mycket hög nivå, särskilt om man tar hansyn till landets befolkningsstorlek, BNP och även ytstorlek (som inte är så stor som många tror i sin enfald).

Den siffran bör sänkas till en tiondel om Sverige ska kunna hantera sina eskalerande problem. Det borde Jimmie ha sagt i debatten, men han fick ju inte tillfälle, pga den gapande sossetanten.
Citera
2018-01-29, 16:25
Medlem
Separatistens avatar
Normalt sett hade det varit M eller L som debatterat med S.

Men nu var det inte det.

SD är solklart vinnare enbart pga detta, även om Jimmie normalt är något starkare.

Tydligt att det är SD som är Ss huvudmotståndare.

Kul att se SVT vara lite på hugget också med några vassa, kritiska frågor.
Citera
2018-01-29, 16:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktakalkonen
Hahaha skämmsfaktor. Jimmy blev ju totalt överkörd han hade inte en susning och försökte dra invandrarkortet igen. Rap Rap Rap Massinvandringen Rap Rap Känner inte igen mig RapRap Rap Katastrof Rap Rap.
Totalt innehållslöst inlägg igen från sossesidan. Kan ni inte bättre, så har ni nog en tung valrörelse att se fram emot...

Så klart ska man nämna invandringen, när det är en av de viktigaste förklaringsvariablerna till att det ser ut som det gör inom snart sagt alla samhällssektorer, inklusive vården. Annars kan man aldrig lösa problemen (Förtydligande; Problem är det ni sossar kallar "utmaningar" för att det ska låta bättre).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in