Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Jag besitter sunt förnuft - det slår alla kompetenser, totala, såväl som påbörjade. Man mördar inte - Punkt.
Nej man mördar inte sina barn, men det är kanske lite för sent för det.
De är ju redan döda.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Vet inte hur du kan tolka in misstro och agg. Du vet inget om mig eller vilken empati jag har med sjuka människor. Kronisk trötthet/utmattningssyndrom kan ha påverkade hormon och kortisolnivåer och liknande, ibland väldigt besvärliga tillstånd ses efter virusinfektioner. Det finns mätbara biologiska förändringar vid olika psykiatriska sjukdomar och efter hjärnskakning. Jag tror gruppen ME kan innehålla en blandning av sådana patienter. Att undvika fysisk aktivitet är dock knappast ett bra råd. Efter några veckor i sängläge börjar man få biologiska förändringar om man inte hade det tidigare.
Jag tolkar inte in, jag läser vad du skriver.
Du tror ja, det är säkert så att vissa är feldiagnosticerade liksom med alla sjukdomar, däremot är det en diagnos som inte ges lättvindligt.
ME och kronisk trötthet/utmattningssyndrom är två helt olika sjukdomar.
Som jag skrev ovan, kännetecknet för att det är fråga om ME är den starka reaktionen efter aktivitet. Den gör patienten sängliggande, det är inte depression, du blir sängliggande om du anstränger dig vid influensa också, ingen kallar dem deprimerade.
Jag tycker det är dags att du inser att världen är större än vad du trodde. Och att du inser din framtida roll i liknande fall. Sådana som du har drivit fadern till detta. Givetvis beroende på hans egen konstitution också. Men synen på sjukdomen är en bidragande orsak såklart.