2018-01-29, 10:56
Medlem
Cheeswisss avatar
Jag är rökare alltså röker jag...
Inomhus är väl okej att ha förbud, men utomhus nej tack,
Allt som är ett farligt njutningsmedel, vill dom begränsa, men inte till sån del att dom förlorar skattepengarna
Citera
2018-01-29, 11:15
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Jag är rökare alltså röker jag...
Inomhus är väl okej att ha förbud, men utomhus nej tack,
Allt som är ett farligt njutningsmedel, vill dom begränsa, men inte till sån del att dom förlorar skattepengarna

Sverige behöver förbjuda också kakor , men tyvärr så är ickerökarpopulationen förmodligen den andel av befolkningen som är fetast. och slöast. , det kan påverka mentalt i trögare beslutsförmåga och öka felaktiga beslut.

Feta personer och högt blodtryck är intimt sammanhörande, sedan blir de yra av sina blodtrycksmediciner och provar mer än gärna flera varianter lite omlott.. så länge de förlitar sig på läkaren, som är själaglad att enbart ha fått en tjänst i statens statsapparat och fått ansvaret, att "ta hand om folkhälsan"

Sedan blir de deppiga av att ha förlorat sexlusten, de blir ju surare o surare .. sjunker i livslusten och ser alla dem som bolmar som rökfabriker (dvs de såg hela 2 st. på en o samma restaurang den timmen de satt där.... skrattandes, medan de rökte.. hurfangårdetihop?? ööh? hur kan man skratta, MEDAN man insjuknar i cancer liksom ööh? och så får de ÄNDÅ! inte cancer, medan den fete tjockskallen blir yrare och yrare av sin fantastiska nydesignade medicin + ett par pillersorter till av tvivelaktig kvalitet, som inte luktar... ...

avund - nej?
'
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2018-01-29 kl. 11:17.
Citera
2018-01-29, 11:17
Medlem
Dr_Kronas avatar
Om man nu inför det här förbudet, hur skall man kunna upprätta hålla det ?

Redan nu så saknas resurser för att utreda brott. Inbrott, stöld, våldtäktsbrott läggs ner men man skall ändå lägga resurser på ett i sammanhanget bagatellartat brott.

Vad händer om någon ringer till polisen och säger att det sitter en kille och röker på uteserveringen?
Skall polisen skicka en bil ?
Finns det personal som kan ta hand om alla anmälningar?

Det är ett slag i luften.
Citera
2018-01-29, 11:24
Medlem
Cheeswisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Sverige behöver förbjuda också kakor , men tyvärr så är ickerökarpopulationen förmodligen den andel av befolkningen som är fetast. och slöast. , det kan påverka mentalt i trögare beslutsförmåga och öka felaktiga beslut.

Feta personer och högt blodtryck är intimt sammanhörande, sedan blir de yra av sina blodtrycksmediciner och provar mer än gärna flera varianter lite omlott.. så länge de förlitar sig på läkaren, som är själaglad att enbart ha fått en tjänst i statens statsapparat och fått ansvaret, att "ta hand om folkhälsan"

Sedan blir de deppiga av att ha förlorat sexlusten, de blir ju surare o surare .. sjunker i livslusten och ser alla dem som bolmar som rökfabriker (dvs de såg hela 2 st. på en o samma restaurang den timmen de satt där.... skrattandes, medan de rökte.. hurfangårdetihop?? ööh? hur kan man skratta, MEDAN man insjuknar i cancer liksom ööh? och så får de ÄNDÅ! inte cancer, medan den fete tjockskallen blir yrare och yrare av sin fantastiska nydesignade medicin + ett par pillersorter till av tvivelaktig kvalitet, som inte luktar... ...

avund - nej?
'

Va? Sexlusten? Antingen är man kåt eller inte.. Gnäll på fettsäcken som ska ha mer dressing på chipsen
Citera
2018-01-29, 11:45
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Va? Sexlusten? Antingen är man kåt eller inte.. Gnäll på fettsäcken som ska ha mer dressing på chipsen
Sexlusten har ickerökarkamanjer faktiskt haft som ett centralt argument..

"du kan bli impotent" , har du missat alla associationer som rökfobiker gjort?

så det är inte jag som hittar på och är vilsen, det är rökfobikernas egen begåvningsnivå.. som dragit fram sexlust och sexuell förmåga... dvs libido , vara kåt men inte få upp den...

och tadaa - p.g.a cigaretten

..aldrig p.g.a överkonsumtion av junkfood, gräddbullar sockerikaffet eller annan livsstil som är förbunden med ett icke-rökarliv, att en ickerökare kan vara passiviserad.. oh nej är det omöjligt och tokigt att säga?

isf, har man inte mött så många ickerökare inpå skinnet, jag har.. och de är långtifrån alltid så idealiska medborgare som de framställer sig som, utan alltifrån överfeta/smällfeta och intellektuellt sett.. ska jag inte yppa ngt mer , utan vara tyst. trots... korrelationerna till de mediciner de kan intaga och vara totalberoende av.
Citera
2018-01-29, 11:53
Medlem
RetroLovers avatar
Citat:
Sluta andas om det är så jobbigt.

Är det för jobbigt, så sluta gå ut ring sjukvården och begär att få permanent plats på psykavdelning.
Där har vi det igen. Bitter rökare som vill att alla andra ska anpassa sig efter dig trots att DU gjort ett aktivt val att röka.
Citera
2018-01-29, 12:20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Där har vi det igen. Bitter rökare som vill att alla andra ska anpassa sig efter dig trots att DU gjort ett aktivt val att röka.
LOL

Jag är bara lite noggrannare än vad du är.

Stör det dig.. klart det gör, när jag vet att du förlitar dig falska associationer och när jag

inte håller med dig och märker att du är faktaresistent.

trodde du verkligen att du skulle få mig att gå som din hund i koppel ?

ska du ha mig att bli enig med dig, då ska du börja, med att skilja (eller lära dig att utöva konsten) sant ifrån falskt, en bra början - att iaf försöka

dock, kräver utbildning eller starkt intresse/nyfikenhet

och nej, det jag sa här nu kan inte översättas till att jag-tror-att-tobak är som att äta en råkostsallad, så du behöver inte polarisera men du drivs nog av fanatiska sällskap ändå, med tanke på att du inte förstår i vilka grunddelar kampanjer om ickerökning FELAR starkt.. för den skull har ett å annat korn som är sant, och sådana sanningar vet jag redan på förhand annars tack

för att du försöker få mig att bli din knähund
Citera
2018-01-29, 12:36
Medlem
mormorstrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Om man nu inför det här förbudet, hur skall man kunna upprätta hålla det ?

Redan nu så saknas resurser för att utreda brott. Inbrott, stöld, våldtäktsbrott läggs ner men man skall ändå lägga resurser på ett i sammanhanget bagatellartat brott.

Vad händer om någon ringer till polisen och säger att det sitter en kille och röker på uteserveringen?
Skall polisen skicka en bil ?
Finns det personal som kan ta hand om alla anmälningar?

Det är ett slag i luften.

Det är ägaren av området som rökförbudet omfattar som har till uppgift att kontrollera att reglerna efterföljs. I fallet busshållplatser- och lekplatser så är det oftast kommunen. Entréer till lokaler som allmänheten har tillgång till är det oklart vem som är ansvarig då lokalen och marken utanför oftast har olika ägare. Man vet inte riktigt hur man skall lösa detta men antagligen kommer ansvaret skyfflas över på fastighetsägaren.

När det kommer till uteserveringar är det krögaren som kommer ha ansvaret. Upptäcker kommunens kontrollanter misskötsel kan de dra in serveringstillstånd så det kommer nog följas strikt
Citera
2018-01-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Ja, låt oss tvinga fler isolera sig hemma. Det behövs fler psyksjuka personer som känner sig utanför samhället som sen går o utför vansinnesdåd och terrorism. Eller bara lyfter sjukbidrag.

Om folk slipper att andas in rök så kanske dom vågar sig ut men dom stackars rökarna får väl sitta hemma och suga på sin rökpinne stackarna.
Citera
2018-01-29, 13:02
Medlem
Det bör vara på samma nivå som att knarka. Håll det i hemmet eller någonstans när andra inte ser dig eller kommer i närheten.
Vet inte varför det är normalt att röka bland andra människor ens, eller att röka överhuvudtaget. Finns tillräckligt med forskning som säger hur det skadar oss människor.
Citera
2018-01-29, 14:12
Medlem
Citat:
Jo jag råkar veta att det är kutym att inte röka inomhus, inte för att det är jag som vet detta, usch ussch nej inte göra sig förmer! utan för att det helt enkelt är ett slags paradigmskifte.

Synd, för det är ganska bortkastad investering att skapa förbud som vilar på lösa antaganden och skarvade vetenskapliga rapporter nämligen, nu är det varken du eller jag som kommer hugga någon sådan lag i sten, dock är det t.ex evinnerligt PATETISKT när sekterister som låt säga Jehovas Vittnen, som anser det livsfarligt att ta blod.. deras sanning.. behöver en obstruerande lagändring, för dem - jag befarar att antirök-fanatiker, dvs fanatiker.. inte common-sense tänkare.. för där finns ingen skillnad mellan rökare/icvke-rökare.. med skillnaden att en viss andel av icke-rökarna helt enkelt saknar tillräcklig kännedom och vill inte eller orkar inte elelr kan inte p.g.a kognitiva hinder, ta sig igenom rena fakta omkring rökning, inte enbart en smalspårad propaganda som de hugger på som förvirrade hundar och kallar sig därmed för "jag är rädd om folkhälsan" folkhälsan in my ass.. det är snarare en nymoralism som har fascistoida drag .. men lite off topic, (dvs vad som mer exakt... driver fanatiska människor, de syns som sagt i olika sakfrågor, cigarettrök är endast en passion av flera, som de älskar att driva..ofta med löjligt låg kunskap i botten. Bl.a att det är livsfarligt att få rök på sig, så falskt det bara kan bli.
Som vad då?

Vet du vad, jag skulle aldrig bete mig som fanatikerna gör här , börja driva illvilliga samt lögnaktiga kampanjer för att försöka dehumanisera andra, det görs av en moraliver som kommer stå sig dyrt, när den dagen är inne.

Rökningen för en rökare, är oftast för rökaren en njutning, precis som sexuell aktivitet är mer än en fortplantingsaktivitet som "skall ske som sig *bör.. på avsedd plats, vid avsedd tid och utöver det, ses som demoraliserande. Sex är idag mer än snoppen in och ut, erotik.. är något som fortfarande många par aldrig ens upptäckt för att de är så förblindade av moral ochj den mporalpanik som än i denna dag infiltrerar!

Rökningen är inte som en råkostsallad.. inte så långt ifrån som man kan tro. Jag tillerkänner rökningen som ett njutningsmedel och jag erkänner varje individ rätten att själv avgöra om den vill ha sin njutning i form av cig, eller i form av ett gympass så musklerna brister lite eller en löprunda insprängt mellan jobb dagishämtning och möte med X... innan inköpsrundan ska bli av, och att den som väljer sin präktiga "folkhälsoaktivitet, som skulle vara bra-för-alla så alla-ska-med och tycka sig räddavärlden. svenssonmoral .

Men balansera åtminstonde pseudohälsoaspekterna om du tvunget ska se dig som världsförbättrare!! med adekvat medicinsk rapport, inte de vinklade fejkpropagandismen som bjuds ut i parti o minut.

...att sitta som på en liten utevårdcentral men efterlikna café restaurang .. och dricka vad.. hemmaodlat panodilkaffe? och sönderstressade entrepenörer som ängslas över om jag kommer få cancer eller inte, av deras meny... nej vet du vad, jag dör hellre i förtid än att behöva ens tänka mig den sjukt osympatiska atmosfär som piskas upp, om något är förtjänat att ges nazistiska parallelelr så är det den anda som piskats upp här, vidriga människohatare.. jag trodde inte det var så illa fatt, trodde att enbart religiösa offer som utsatts för sekteristiska griller kunde gå loss så hatiskt, mot andra.. men å andra sidan så vet jag inte hur många moralister och propagandister i denna tråd som kanske går på mediciner och ser livet som en nitlott, det finns gott om dem som ser glasen som halvtomma och blir desillusionerade så fort solen inte skiner....

som jag säger, ja.. det finns vissa stunder där jag kan se att rökningen har sin vinst, JA. jag lägger korten på borden, och hymlar inte. vad det sedan består i, anser jag inte du förtjänar, samt att jag inte förtjänar att kasta pärlorna åt svinen som spyr sin galla här, det är totalt fel forum att försöka föra dialog, en uppeldad propagandist som lobabr för förbudet , har redan bevisat sig ha alltför svagsint karaktär för att kunna förstå mer än "sig själv och sin egen värld" , man kan inte vara hur klen som helst, för att vidga sin värld. så jag säger inget mer än ja, det finns självklart hälsovinster med att röka, det röker alltför många människor över världen och som aldrig dör i förtid, får inte ett spår av alla de sjukdomar som de hycklande försöker rada upp.. och veva i repris och spottar och spyr ur sig som om!! det vore sanning - det är ju falsk marknadsföring. de är själv sjuka.. och står sig själv närmast, knappast något uns av empati för folkhälsan, du kan stoppa upp det låtseargumentet i din lilla xxxxx.
Ingen frisk individ skriker halsen av sig för att den är så rädd om främlingars hälsa, att du är lättlurad är en sak, men dessutom kräva att alla andra måste befinna sig på din mentala nivå och köpa allt det som rabiata neurotiker dillar om, där går ju gränsen.

Här går våra meningar isär, jag ser klockren korrelation till fascism, men beklagar faktiskt innerligt att du sakanr insikter i fascismens och nazismens särdrag och gemensamma nämnare, beklagar det djupt!! men människoattityden som många visar i denna tråd, är inte vacker..

om hitler skulle vara en naturantroposof som förordade rökfria ytor helt o hållet.. så skulle många här inne börja klappa nasse på axeln, för de muskler den kan visa upp mot andra som inte tänker samma som nassen gör och så länge nassen kan påstå sig vara "folkhälsoförsvarare" så kommer ju de rabiata här , som är troligtvis också sociala fobiker och helt enkelt inte kan språka i uteserveringsatmosfär.. isf att ge sin tillit till en riktigt stukad bara den kan "sätta dem där" på plats. Det är vad dettq handlar om, fascistoida karaktärer som ivrar för förbud i ett land som måste ha specialbutiker för öl och vin och är rädda för att folk går ock köper öl före kl 10:00 .. för då betyder det att de högst troligt, alkoholister..

tänk på att sådant lands lag, som inte låter vuxna individer avgöra sig vara kapabla att inhandla sina drycker och tajmat så socialstyrelsen ska kunna kolla samtliga kassaregister.. osv, osv, behöver man ens säga mer.....

det är ju så sorgligt att man förstår självmordsstatistiken. liksom.

VArför jag tycker att den rök som inte är direkt som en sommaräng, har en annan fläkt som i jämförelse med smygfascismen och överstatlighets paragrafrytteri .. är direkt GOTT för människan, svar JA.

Trodde du verkligen att jag skulle skämmas och bete mig som en masochist och gå på din pseudointellektuella mannöver, jag vET att ni propagandister sitter med saftigt pepprade populärvetenskapliga fifflande underlag, jag vet och tänker inte upprepa detta, att jag vet för mycket.

propagandiserandet omkring cannabis avslöjar också en pinsamt dålig kunskap men framförallt synliggör antikapmpanjandets rigida ovilja att resonera, att man helt enkelt vet att man missade cannabisen att vara hälsobefrämjande, har man gjort bort sig så många år, är det kanske bättre att fortsätta låtsas att man vet vad man dillar om.
det är dock maxat bortgjort vad den passionerade antirök-eliten... lyckats avslöja om sig själv, en illa dold aqvundsjuka som bottar i prestigeförlust och så vill man "ge igen" med något annat helt fjuttigt, som nu.. uterökarna ska inte få röka ute heller.. nassefasonerna går igång, och man står beredd med lohjala angivare.. som tror att man får cancer av att stå tre meter ifrån en rökare, dra mig baklänges idiot!!!

feodalpolitik , ok.. off topic, nej.. fascismen är inte heller off topic, man vill ha friska barn.. man tror alltså att en mänsklig individ borde vara lika frisk strax innan döden som den är som barn.. nu innebär livsexistensen ett omedelbart åldrande och allt liv innefattar degeneration.. för att död ska komma till stånd, men det fattar man inte, de små ömma hjärnorna som har så ont av att ha ont, av livet självt.

det är attityden som är grisig, inte saken att det "är obehagligt när man är liten och någon böjer sig ner mot en där man ligger i vagnen, och blåser smutsig rök rakt in i ens nästan nyfödda nylle..."

Hur mycket skit måste man äta för att kunna spy ut sig så här mycket oväsentliga dravel utan sammanhang? är det ett 1:1 förhållande? Eller finns det mer energi än så i skiten?

Måste vara något slags rekord i tillämpande av Goodwins lag. Jag tycker alltså att det är bra med ett rökförbud på allmän plats så att de som valt att inte röka slipper att gasas, och då vill jag alltså köra Hitler 2.0 och gasa alla? Inte helt genomtänkt va? Ska vi tillåta nazisterna att gasa lite här och var också bara för att undvika att bli fascistoida som inte vill låta allt vara fritt?
Senast redigerad av qazwsxedc 2018-01-29 kl. 14:16.
Citera
2018-01-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormorstrosa
Det är ägaren av området som rökförbudet omfattar som har till uppgift att kontrollera att reglerna efterföljs. I fallet busshållplatser- och lekplatser så är det oftast kommunen. Entréer till lokaler som allmänheten har tillgång till är det oklart vem som är ansvarig då lokalen och marken utanför oftast har olika ägare. Man vet inte riktigt hur man skall lösa detta men antagligen kommer ansvaret skyfflas över på fastighetsägaren.

När det kommer till uteserveringar är det krögaren som kommer ha ansvaret. Upptäcker kommunens kontrollanter misskötsel kan de dra in serveringstillstånd så det kommer nog följas strikt

Det kommer bli svårt för resturang ägaren att tilllämpa detta.
Tror att förslaget inte heller går igenom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in