2018-01-26, 08:57
Medlem
En av fotograferna som intervjuas är Peter Lindbergh, den ende som blivit inbjuden att fotografera Pirellis katalog 3 gånger.
Citera
2018-01-28, 09:59
Medlem
En annan fotograf som intervjuas är Oliviero Toscani (Benetton) så det är väldigt tunga namn som ges möjlighet att uttala sig.
Citera
2018-01-28, 10:13
Medlem
Jag tror filmen kommer avsluta debatten om äktheten.
Och starta en ny debatt...
Citera
2018-01-29, 12:45
Medlem
Om några av världens mest erkända fotografer säger att bilderna är fejk...hur tolkar ni det?
Citera
2018-01-29, 12:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Om några av världens mest erkända fotografer säger att bilderna är fejk...hur tolkar ni det?

Som att han har fel. Eller mer troligt att du har missuppfattat vad han säger.
Citera
2018-01-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Som att han har fel. Eller mer troligt att du har missuppfattat vad han säger.
Hur får du några till "han"?
Och om jag inte har missuppfattat?
Citera
2018-01-29, 13:25
Medlem
Citat:

Nu består ju världens samlade klase erkända fotografer av betydligt fler än ”några” och om himla många fler än några av alla dessa fotografer tycker att det inte är nåt konstigt med Apollo-foton, och/eller kan demonstrera och förklara att samma eller liknande kan ske även vid fotografering här på jorden. T ex med tillsynes icke parallella skuggor, stjärnor som inte syns på bilden, hur ljus kan reflekteras etc etc. Hur tolkar du det....?
Citera
2018-01-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nu består ju världens samlade klase erkända fotografer av betydligt fler än ”några” och om himla många fler än några av alla dessa fotografer tycker att det inte är nåt konstigt med Apollo-foton, och/eller kan demonstrera och förklara att samma eller liknande kan ske även vid fotografering här på jorden. T ex med tillsynes icke parallella skuggor, stjärnor som inte syns på bilden, hur ljus kan reflekteras etc etc. Hur tolkar du det....?
Jag tror inte dom diskuterar stjärnor eller parallella skuggor över huvud taget i filmen (men jag kan ha fel eftersom jag inte sett den än).
Jag tror som har helt andra invändningar mot bilderna.
Den engelska versionen kommer om nån månad eller två, då får vi facit på vad som avhandlas.
Citera
2018-01-29, 13:34
Medlem
Citat:
Jag tror inte dom diskuterar stjärnor eller parallella skuggor över huvud taget i filmen (men jag kan ha fel eftersom jag inte sett den än).
Jag tror som har helt andra invändningar mot bilderna.
Den engelska versionen kommer om nån månad eller två, då får vi facit på vad som avhandlas.

På nåt sätt så undvek du att svara på min frågeställning, var frågan för svår....?

Jag kan upplysa om att jag fotograferar en hel del själv sen många år och förstår de förklaringar och demonstrationer som görs om varför det inte är nåt konstigt med foton från Apollo, och att de inte är fejkade.
Citera
2018-01-29, 13:42
Medlem
Citat:
På nåt sätt så undvek du att svara på min frågeställning, var frågan för svår....?

Jag kan upplysa om att jag fotograferar en hel del själv sen många år och förstår de förklaringar och demonstrationer som görs om varför det inte är nåt konstigt med foton från Apollo, och att de inte är fejkade.
Jag svarade på frågan och jag gör det igen:
Om Benettons och Pirellis stjärnfotografer skulle anse att bilderna är fejk bara för att stjärnorna inte syns eller att skuggorna inte är helt parallella så skulle jag bli väldigt besviken och tolka det som att dessa fotografer är överbetalda nötter som inte förtjänar sin stjärnstatus.
Citera
2018-01-29, 14:14
Medlem
Citat:
Jag svarade på frågan och jag gör det igen:
Om Benettons och Pirellis stjärnfotografer skulle anse att bilderna är fejk bara för att stjärnorna inte syns eller att skuggorna inte är helt parallella så skulle jag bli väldigt besviken och tolka det som att dessa fotografer är överbetalda nötter som inte förtjänar sin stjärnstatus.

Ok, vad tror, menar, tycker du är märkligt eller fel med bilderna från Apollo? Måste de vara fejk för du menar att de omöjligt kan vara tagna på månen för du påstår att man aldrig landat människor på månen?
Citera
2018-01-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ok, vad tror, menar, tycker du är märkligt eller fel med bilderna från Apollo? Måste de vara fejk för du menar att de omöjligt kan vara tagna på månen för du påstår att man aldrig landat människor på månen?
Jag vet inte varför stjärnfotograferna som fotat Pirellis katalog 3 ggr och som låg bakom kampanjen United collors of Benetton menar att fotografierna är garanterat fejkade.
Men att dom faktiskt menar detta, gör mig väldigt nyfiken på filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in