Citat:
Ursprungligen postat av
Hydrahead
Tror icke att hon dyker upp...
Då det återigen läggs upp statusar som skall peka på att hon är sjuk på olika sätt.
Farsen fortsätter.
Jag tror som du... Jag skulle i teorin kunna ta ledigt från jobb och åka till rätten för att se med egna ögon men det lär ju inte bli något denna gång heller. Genomskinligt att börja skriva på Facebook om allt som folk måste "apcentera" så där lagom några dagar inför tiden i tingsrätten.
Det är rätt långt mellan Jörn och Umeå. Tåg går att åka utan byte. Buss kräver byte i Skellefteå. Bil, vad kan det ta i tid, 2,5 timme kanske? Hur som helst så hinner mycket ångest byggas upp under en sådan resa. Omänskligt mycket ångest för någon som dessutom är som ett barn i sinnet. Jag tror att farsen kommer att fortsätta tills någon eller några bokstavligen leder henne från dörr till dörr och förhoppningsvis fixar att göra det på ett lugnande sätt. Det behövs någon som tar kommandot på ett sånt sätt att det känns tryggt för Terese. Jag menar alltså INTE en brutal tvångshämtning med polis, som skrämmer mer än de ger trygghet. Tänk på Terese som en ängslig 13-åring... Hon vill vara stor men är ett ängsligt barn inuti.