2018-01-28, 21:48
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltunderisen
Denna tråd, är mycket underhållande. Bättre underhållning än SVT. Många, skålar popcorn har gått åt, medans jag läst, dom senaste dagarna. Jag, är mycket upptagen, till veckan. Men, kanske måste jag, masa arslet, till Skellefteå Tingsrätt. Denna, Kulturpersonlighet. Theres. Vill jag såklart se, sittandes i båset. Med, pissvatten, strilande nerför, byxbenen, och plaskande skor, på golvet,, Kommer, Vaktmästaren, stå redo med skurmoppen ???? Ja. spänningen är olidlig. Hur, ska detta sluta !!!

Rättegången är i Umeå, så poppa lite extra popcorn och infinn dig på detta spektakel. Får se om hon vågar dyka upp på onsdag. Jag tror hon fegar ut igen... 😄
2018-01-28, 22:17
Medlem
Klart hon kommer fega ur när hon redan lyckats manipulera dom flesta till att hon är oskyldig så klart hon inte kommer dyka upp. För dyker hon upp måste hon erkänna för alla vänner att hon ljög och det känns nog värre än allt annat hon gjort.
2018-01-28, 22:29
Medlem
Efter dom senaste uppdateringarna på FB så känns det som förra gången.
Kommer Inte
Hon verkar ta detta med en klack spark.Fast det skulle jag inte göra om jag var i Tereses kläder
Mycket står ju på spel.Men inte tänker då hon på barnen sina inte
2018-01-28, 22:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Efter dom senaste uppdateringarna på FB så känns det som förra gången.
Kommer Inte
Hon verkar ta detta med en klack spark.Fast det skulle jag inte göra om jag var i Tereses kläder
Mycket står ju på spel.Men inte tänker då hon på barnen sina inte

Gör hon ju inte, verkar ha rätt mycket problem.
Men kan erkänna att historian är rätt rafflande. Tycker samtidigt synd om henne.
Det här med kisseriet, inte bra att springa för ofta på toa. Aldrig pressa fram det sista med magmusklerna även om det känns som om en del är kvar i blåsan.
2018-01-28, 23:15
Medlem
Hydraheads avatar
Tror icke att hon dyker upp...
Då det återigen läggs upp statusar som skall peka på att hon är sjuk på olika sätt.
Farsen fortsätter.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-01-28 kl. 23:26.
2018-01-28, 23:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Då det återigen läggs upp statusar som skall peka på att hon är sjuk på olika sätt.
Farsen fortsätter.

Hoppas åklagaren fattar allvaret och säger till polisen att köra henne.
2018-01-29, 07:37
Medlem
Väldigt intressant detta. Hur funkar rättsväsendet om någon fejkar typ gallatensanfall varenda rättegång?

Tycker hon ska bege sig till vårdcentralen och be att få utskrivet ett gäng lugnande tabletter, för det här beteendet är ju helt galet. Det kostar mycket pengar att ställa in en rättegång i sista sekunden, så det Terese sysslar med är ingen lek.

Hon har inga gallstenar eller hjärtbesvär. Hon har ont i mage och hjärta pga oro för rättegången.
2018-01-29, 08:57
Medlem
Undrar om Terese är införstådd med att det blir dryga böter och polishämtning om hon försöker utebli från tingsrättsförhandlingen.

Synd att Arlighet123 är avstängd. Annars skulle jag fråga henne om hur det kan komma sig att det inte blev något åtal mot J. Om den påstådda våldtäkten trasade sönder Tereses underliv så pass att hon sedan dess måste kissa var femte minut, då lär det knappast saknas bevis.
2018-01-29, 10:34
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt Ratsit har hon en förvaltare.

Hur ser du det? Jag hittar ingen sån info på Ratsit.
2018-01-29, 10:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
Hur ser du det? Jag hittar ingen sån info på Ratsit.

Klicka på Personuppgifter. Där får man veta adress, civilstånd etc. Längst ner i högra hörnet på den sidan står det Särskild adress. Under den ser du att adressen är Förvaltarfunktionen.
2018-01-29, 11:06
Medlem
LillaTEs avatar
Utöver att det står på Ratsit så vet jag att det stämmer att hon har förvaltare eftersom att hon själv en gång berättade det i en grupp om LVU.
Det jag inte riktigt förstår är den där förvaltarens funktion i hennes liv, utöver att hen såklart sköter det ekonomiska, men eftersom att hon behöver förvaltare och inte klarar sig med godman så borde ju förvaltaren göra så mycket mer. Borde inte förvaltaren kliva in och styra upp lite saker i Ts liv eller missuppfattar jag förvaltarens roll?
2018-01-29, 11:17
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Farsen fortsätter.

Jag tror som du... Jag skulle i teorin kunna ta ledigt från jobb och åka till rätten för att se med egna ögon men det lär ju inte bli något denna gång heller. Genomskinligt att börja skriva på Facebook om allt som folk måste "apcentera" så där lagom några dagar inför tiden i tingsrätten.

Det är rätt långt mellan Jörn och Umeå. Tåg går att åka utan byte. Buss kräver byte i Skellefteå. Bil, vad kan det ta i tid, 2,5 timme kanske? Hur som helst så hinner mycket ångest byggas upp under en sådan resa. Omänskligt mycket ångest för någon som dessutom är som ett barn i sinnet. Jag tror att farsen kommer att fortsätta tills någon eller några bokstavligen leder henne från dörr till dörr och förhoppningsvis fixar att göra det på ett lugnande sätt. Det behövs någon som tar kommandot på ett sånt sätt att det känns tryggt för Terese. Jag menar alltså INTE en brutal tvångshämtning med polis, som skrämmer mer än de ger trygghet. Tänk på Terese som en ängslig 13-åring... Hon vill vara stor men är ett ängsligt barn inuti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in