2018-01-27, 10:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Menade just att hon borde ha en förvaltare. Av tråden att döma så ligger hennes fattningsförmåga en bra bit under medel.

Enligt Ratsit har hon en förvaltare.
2018-01-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Terese står under förmyndarskap...
Terese har en lättare mental utvecklingsstörning.
Terese förstår inte själv att symtom hon får troligen är stressrelaterade.
Att hjärtat reagerar inför domstolen tyder på ångestreaktion vilket ofta kan likna hjärtåkommor.
Diskussionen om hennes barn och att det skulle vara synd om dem vet jag inte om jag helt håller med om. Det var synd att de föddes av föräldrar som inte fixade att ta hand om dem, men så vitt jag vet har de alla fått bra och trygga familjehem. Får de vara kvar i dem och då och då kanske träffa sina föräldrar så tror jag att det kan gå bra för dem alla.

Precis. Och på akuten så borde de rimligtvis gjort EKG och upplyst henne om att hjärtat funkar som det ska. Möjligt dock att hon inte tror på läkarna, utan på sin egen teori om att hon vid 35 års ålder drabbats av hjärtbesvär.
2018-01-27, 12:05
Bannlyst
Ni kan inte uttala er om Terese då ni ej känner henne ingen vet hur jobbigt hon har med sina Kiss problem. Att ständigt va på toa
2018-01-27, 12:07
Medlem
MamaRoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Ni kan inte uttala er om Terese då ni ej känner henne ingen vet hur jobbigt hon har med sina Kiss problem. Att ständigt va på toa

Vi har hört det nu. Kan du svara på min fråga? Blev J anmäld för våldtäkten, och isf hur gick det med det?
2018-01-27, 13:05
Medlem
Citat:

Jag har själv haft urinträgningar. Och vet att det är ingen fara att EN DAG inte springa på toa så fort det tränger på. Det är ju bara fel signaler till hjärnan som man kan strunta i, om man vill och då händer inget. Det värsta som kan hända är ett par droppar i inkontinensskyddet.

Hälsa Terese att om hon är medvetslös så slipper hon rättegång.

Herregud...Tereses stora problem är inte kissproblem,utan sjukdom i hjärnan och "svaga nerver". Terese har det jobbigt med känslor av hat mot Joel och rädsla för domen och hon skäms för att hon har mordhotat sin egen mamma och egna barn i Joels namn. Hon borde säga sanningen till sin stödperson som kan följa med på rättegången, så hon vågar sig dit och inte gör bort sig när hon är där.
Senast redigerad av Florman 2018-01-27 kl. 13:07.
2018-01-27, 15:07
Medlem
underhands avatar
Citat:
Tror att de flesta i tråden har tagit till sig informationen om T har problem med sitt kissande. Många gånger kan det vara en stressrelaterad symptom. Hoppas att T får hjälp och stöd att ta sig igenom rättegången, så hon kan gå vidare i livet och förhoppningsvis lärt sig något av de misstag som uppenbarligen har skett.
2018-01-27, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
Vi har hört det nu. Kan du svara på min fråga? Blev J anmäld för våldtäkten, och isf hur gick det med det?
Ja Joel Asplund är anmäld hos polis för våldtäkter o misshandel på barnen o terese
2018-01-27, 19:02
Medlem
MamaRoachs avatar
Citat:
Ja Joel Asplund är anmäld hos polis för våldtäkter o misshandel på barnen o terese

Och det blev nedlagt?
2018-01-27, 19:30
Medlem
En fråga till Arlighet123:
Hur många polisanmälningar har Terese gjort totalt mot Joel, om man räknar misshandel, våldtäkt och de anmälningar det du aktuella åtalet mot henne avser.
2018-01-28, 20:02
Medlem
Citat:
Gallsten ont o avskyr min blåsa går varje femte minut eller 30 minutför de mesta suck less men folk få apcentera att jag ha dessa problem

😏 ha en bra kväll alla vänner o ovänner idioter 😋

Direkt saxat från Terese facebook. Nu är det dags att vi apcenterar detta.
2018-01-28, 20:22
Medlem
Denna tråd, är mycket underhållande. Bättre underhållning än SVT. Många, skålar popcorn har gått åt, medans jag läst, dom senaste dagarna. Jag, är mycket upptagen, till veckan. Men, kanske måste jag, masa arslet, till Skellefteå Tingsrätt. Denna, Kulturpersonlighet. Theres. Vill jag såklart se, sittandes i båset. Med, pissvatten, strilande nerför, byxbenen, och plaskande skor, på golvet,, Kommer, Vaktmästaren, stå redo med skurmoppen ???? Ja. spänningen är olidlig. Hur, ska detta sluta !!!
2018-01-28, 21:34
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Direkt saxat från Terese facebook. Nu är det dags att vi apcenterar detta.

Känns som en förvarning inför nästa rättegångsdatum. Känns som det inte är första gången hon inte kommer.
Sen tror jag inte att detta med kissandet är så allvarligt som hon vill ge sken av, bara en dålig undanflykt som kommer bli jobbig när det visar sig att allt är en bluff.

Som någon sa tidigare, är hon oskyldig så se för fan till att åka dit och stå upp för din sak.

Har även roat mig med att kolla lite på hennes Facebook och där är vissa inlägg som jag finner lite intressanta! Bland annat ett där hon säger att hon har sovit hela dagen. Well, att gå upp var femte eller trettionde minut kallar inte jag för att sova hela dagen! Hur som haver, jag tror att vi alla är överens om att kissandet känns lite påhittat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in