2018-01-28, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Undrar om det är reportern som citerar exakt vad polisen sagt eller väljer egna ord. Polisen själva säger ju inte så i intervjuer. Vi får väl se.
Jag tror fortfarande att det finns en video och den styrker säkerligen polisens information.

Edit därefter skriver Elli09 med sina ord

Det finns en video.
Vänta och se.... polisen eller anhöriga kommer kanske aldrig att säga det, men vänta och se, så kommer videon att ploppa upp.
Om jag får gissa, så tror jag att avskedsbrevet var ett erkännande till typ polis, och videon är nog riktad till anhöriga...... och då nämner inte polisen den.
Men den finns... vänta o se.
Citera
2018-01-28, 19:41
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla dessa trådar ni länkar till, om familjemord, ligger i januari månad. Julledigt i en vecka eller två eller tre. Ångest. Slitningar. Förväntningar som inte infrias. Depressioner. Och en himla massa annat. Det går inte att dra några slutsatser av det. Inte några alls.
Nej, det är väl utan tvivel snarare så som nån skrev att slitningar efter jul och nyår kommer upp till ytan då. Nytt år och allt det där....jag mindes bara filmen som och deras relation som så sorglig, och att mannen dödade de andra, för att komma undan skammen kanske...
Någon slutsats finns väl inte att dra?
Citera
2018-01-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
Jag bodde grannar med Oskar och Hanna för ett år sedan och kan säga att jag upplevde Hanna som en väldigt trevlig och lugn människa. Oskar upplevde både jag och min sambo som lite läskig. Och nu kanske ni undrar vadå läskig? Min underbara sambo fick magproblem pga jobbstress och blev då sjukskriven, då var hans sysselsättning på dagarna att vara ute med våra hundar. När min man en dag berättar när man kommit hem från jobbet att han fått en rejäl utskällning från grannen "utan hår" Oskar för att min sambo låtit dottern (vet varken om det var Moa eller Agnes) klappa våra hundar så blev jag jävligt arg och chockad? Att han skriker och säger att dottern ska hem och tvätta händerna på direkten och att min sambo inte ska gå förbi deras villa med hundarna igen? Från denna dag tog jag och min sambo avstånd från Henkows då vi inte ville ha problem men jag uppfattar Oskar som inte frisk och en väldigt läskig typ.

Citat:
Ursprungligen postat av manot
En granne som uttalat sig offentligt?
Eller du kanske inte kommer ihåg det heller?
Men du menar alltså att familjen hade en granne som stod dem så nära att den skulle ha känt till att familjen inte skulle ha haft någon mobil?
Då hade ju den grannen i sådana fel eftersom det bevisligen fanns 4 mobilnummer.

Och vilka är bevisen du påstår dig sitta på: (FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Har du inga källor, med länkar, att hänvisa till annat än "någon sa" och "alla andra har bevisat"? ;-)

Orkar inte läsa igenom allt igen och tydligen har hen redigerat och tagit bort massa från sina inlägg. Och det kvittar om man har källor eller länkar mm för det är ingen som tror på dem ändå. Så det kvittar vad som kommer fram. Jag har fått till mig av en (namnger den inte) vad blåljuspersonal uppgett och när de 4-5 med säkra källor från personer som var på plats eller ingår på något vis så hackades de sönder för det kunde ju inte vara sant. Så gå tillbaka och läs pm från källorna.

(Det var flickorna som inte hade. )

Jag är själv uppvuxen i Bjärred med omnejd och snacket går men inget jag kan bevisa att det är så eller si och det har jag sagt innan oxå. Har även sagt innan vad jag tror har hänt men alla måste kasta skit på Oskar. Men vem säger att han är den "onda". alltså det är skit samma vad som skrivs för alla tolkar allt olika. Men eftersom detta hände i lilla Bjärred och man vet hur där är och varit. Har fortfarande familj och vänner kvar i Bjärred. Känner även till hur bra personalen och rektor på Bjerehov försöker lösa problemen för att eleven/ eleverna ska få sina slutbetyg. Hur det är på Afredshäll och Rutborgskolan vet jag inte för där har jag inte haft någon av mina barn.
Citera
2018-01-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
nu handlade detta om att hon spela i en annan kommun, (med buss allt från ca 20 min och uppåt med kanske byte) Och varför Oskar körde henne dit istället för och ta bussen. Och jag tyckte inte det var konstigt att han gjorde det då hon gick i en annan kommun och bara var 10 år när hon gick till pianoläraren. Jag hade inte vågat att min 10 åriga tjej att göra det. Inte i dessa tider och oftast ligger lektionerna på eftermiddagarna/ kvällarna. Att ni uppe i Stockholm vågar göra det är en annan sak. Men när dottern kommer hem och berätta att en klasskamrat blivit våldtagen mm så står jag fortfarande vid att jag tycker att en 10 åring är för liten för att ta bussen till annan kommun. Jag tycker inte ens om att min nu 14 åring åker iväg till Lund eller Helsingborg men jag har inga val då skånetrafiken dragit in den ända bussen som gick till skolan.

Har en ungdom mobil så finns de även på sociala medier men de blir tillsagda i skolan att inte använda sitt namn eller födelse mm.
Jag tror det är dags att sätta dig på ignore.

Hur många 10 åringar har blivit våldtagna i Bjärred på eftermiddagen sa du?

Du verkar ha en väldigt begränsad bild över olika människors levnadsvillkor, som ju just är "olika", och därmed svårt att sätta dig in i att man faktiskt kan göra olika.
Citera
2018-01-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Fick höra att det troligtvis var stress då han höll konferenser ungefär samma tidpunkt varje år

Var kan man läsa om detta någonstans?
Har du någon länk att hänvisa till var den som hörde om det kan ha läst det någonstans?
Eller om du har någon annan trovärdig källa att hänvisa till? :-)
Citera
2018-01-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Jag tror det är dags att sätta dig på ignore.

Hur många 10 åringar har blivit våldtagna i Bjärred på eftermiddagen sa du?

Du verkar ha en väldigt begränsad bild över olika människors levnadsvillkor, som ju just är "olika", och därmed svårt att sätta dig in i att man faktiskt kan göra olika.

Har inte sagt att det var i bjärred
hon spela ju inte piano i bjärred
Citera
2018-01-28, 19:52
Medlem
”Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.”

Citatet är från Polisens sida.

Det står inte att döttrarna var dödssjuka. Eller att det var pga _döttrarnas_ livskvalitet som de valde att döda sina barn, utan att föräldrarna inte SÅG nån livskvalitet eller framtid PÅ GRUND AV sina döttrars sjukdomssituation.

Det låter deprimerat. Två väldigt uppgivna föräldrar, kanske ovana vid att söka hjälp för psykisk ohälsa, kunde inte se någon framtid för familjen. Det betyder inte att det inte fanns någon. Det innebär inte att båda föräldrarna var vid sina sinnens fulla bruk och att det var ett väl avvägt och genomtänkt val.
Citera
2018-01-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Inte om du är helt apatisk eller fullständigt livrädd.

Det är fortfarande osannolikt.
Citera
2018-01-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Sedan kan jag tycka att det är missvisande av AB att skriva att det berodde på döttrarnas svåra sjukdomar. Döttrarna var tydligen inte inlagda på sjukhus och de fick hemundervisning.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j6za0/foraldrarna-i-bjarred-var-overens-om-att-doda-sina-barn
Något slags läkarintyg lär ha funnits men om det var från den vanliga vården eller från Gottfrieskliniken är det ingen som vet.
Varför det? Journalister har väl alltid vinklat sina rubriker, ingresser och artiklar? Polisen gick ut med "sjukdomssituation", skolan gick ut med "djup kris i familjen", barnen hade hemundervisning. Tycker inte alls det är missvisande som Aftonbladet skriver.
Citera
2018-01-28, 20:20
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Varför det? Journalister har väl alltid vinklat sina rubriker, ingresser och artiklar? Polisen gick ut med "sjukdomssituation", skolan gick ut med "djup kris i familjen", barnen hade hemundervisning. Tycker inte alls det är missvisande som Aftonbladet skriver.
Jovisst, så sant att journalister vinklar. Men när jag tänker "svår sjukdom" får jag helt andra bilder framför mig än två hemmavarande barn som har hemundervisning.
Citera
2018-01-28, 20:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jo, det är direkt missvisande att påstå att polisen säger att det berodde på döttrarnas "svåra sjukdomar", när det polisen faktsiskt säger att det berodde på "döttrarnas sjukdomssituation" utan att ange något om svårighetsgrad. De "svåra sjukdomarna" är helt och hållet aftonbladets påhitt.
Citera
2018-01-28, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manot
[/b]

Var kan man läsa om detta någonstans?
Har du någon länk att hänvisa till var den som hörde om det kan ha läst det någonstans?
Eller om du har någon annan trovärdig källa att hänvisa till? :-)

Om, jag minns rätt, så sa hans arb-givare detta nön gång i nån av tidningarna...
Och så tror jag att en kollega har bekräftat dettta...
Leta bland blaskorna, så borde det dyka upp.
Nån stans stod detta i text, det är jag 100 % på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in