2018-01-28, 19:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag tror inte hon får ihop vad hon behöver, då hennes opportunism är lite för kväljande i smaken.
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
vem skänker pengar till en bipolär som gör sådant som är uppenbart för att hon ska kunna skriva en bok.
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Varför skulle nån vara intresserad av att betala Ann för ett jobb som Joakim P Jonasson redan gjort?

Och vad säger ni nu då?

Citat:
Ann Heberlein:

"Jag är i mål -med råge. Strax över 700 000 har kommit in till mitt projekt Våldtäkt och kultur. Miljoner tack till alla som förbetalt bok och donerat! Den här ronden vann vi."

https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/957657060732297216

Hon ville ha 400 000. Men har redan fått över 700 000.
Citera
2018-01-28, 19:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Inte för att vara sån men man kan faktiskt utan större ansträngning skönja ett mönster.. Att det nästan uteslutande är män med en viss bakgrund som förekommer i den här typen av fall. Det är inte rasism utan fakta.

Inte för att vara sån, men den kulturella bakgrunden förklarar bara en liten del - OCH om du hävdar att alla män med en viss bakgrund är mer våldtäktsbenägna än andra, så är du - ja, just det. Som de flesta i den här fräscha tråden.
Jävligt lågpannad rasist.
Citera
2018-01-28, 19:49
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Tog argumenten slut nu.

Alls icke, men rasism måste även framdeles kallas rasism.
Citera
2018-01-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Inte för att vara sån, men den kulturella bakgrunden förklarar bara en liten del - OCH om du hävdar att alla män med en viss bakgrund är mer våldtäktsbenägna än andra, så är du - ja, just det. Som de flesta i den här fräscha tråden.
Du kan kalla mig vad du vill det ändrar inte det faktum att män från afrika/mellanöstern utgör en grotesk överrespresentation i statistiken.

Sen upplever jag att dom har en över lag jävligt pissig kvinnosyn men det är mer en subjektiv uppfattning och inget som jag kan leda i bevis.

Arv och miljö inte samma sak som ras men skit i det. Tiden håller på att rinna ut för sånna som dig.
Senast redigerad av StationOdenplan 2018-01-28 kl. 20:01.
Citera
2018-01-28, 19:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du menar att den närmast övertydliga statistiken är... "Hatfakta"?
Citera
2018-01-28, 20:09
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Alls icke, men rasism måste även framdeles kallas rasism.
Förutom att det är rasistiskt att generalisera om grupper, vad är de andra argumenten mot att forska om detta? Nämn bara t.ex. dina två starkaste (antar att "rasism" är nummer ett)
Citera
2018-01-28, 20:20
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Nej, jag svarade en person som ägnade sig åt att kollektivanklaga. En rasist.

Det är inte 2014 längre.
Du kan inte brunsmeta. Ingen bryr sig om en högljudd vänsteraktivist vrålar rasist. En del ser det helt enkelt som tecken på att man är ärlig, modig och klok när rödingarna går berserk.

Om Heberleins undersökning bevisar det du hoppas på, att afghaner inte som grupp betraktat ägnar sig åt sexuellt våld mer än etniska kanadensare eller japaner. Ja då hade du rätt och kan kalla oss fula saker.

Om du har fel och det visar sig att män från vissa delar av världen som grupp betraktat är problematiska när det handlar om sexualbrottslighet, ja då har du fått lära dig det och kan leva vidare med lite mer kunskap än du hade innan. Du kan också använda din nya kunskap för att se till att du, din dotter eller dina kvinnliga bekanta kan undvika vissa typer av människor för att slippa tråkiga upplevelser. Fördomsfullt och rasistiskt, javisst! Men vad gör man inte för att gå genom livet ovåldtagen.

Vad än Heberleins undersökning kommer fram till så är det vinst för dig. Välkomna detta.
Citera
2018-01-28, 20:30
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Förutom att det är rasistiskt att generalisera om grupper, vad är de andra argumenten mot att forska om detta? Nämn bara t.ex. dina två starkaste (antar att "rasism" är nummer ett)

Tveksamt att just Heberlein forskar om det, moderat politiker som ska släppa sin bok i Almedalen. Känns rätt unket. Men i princip tycker jag inte att det är fel att forska om det.
Däremot används det förstås av dem som menar att generaliserande om grupper - så kallade våldtäktsbenägna ensamkommande - är fint och bra.
Heberlein har ju dessutom slagit knut på sig själv för att smeta in folk i sexuella insinuationer. Apropå klichén "brunsmeta", alltså-
Citera
2018-01-28, 20:36
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Du kan också använda din nya kunskap för att se till att du, din dotter eller dina kvinnliga bekanta kan undvika vissa typer av människor för att slippa tråkiga upplevelser.

Undvika vissa typer av människor - hoppsan. Menar du mörkhyade, eller?
Citera
2018-01-28, 20:41
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Heberlein har ju dessutom slagit knut på sig själv för att smeta in folk i sexuella insinuationer. Apropå klichén "brunsmeta", alltså-
Va?

Jag har gjort en generalisering:
MYCKET testosteron + FRÄMMANDE kultur + INSTABILA sammanhang = PROBLEM

Kan hålla med dig om att den är rasistisk, men du får hålla med mig om att den är mer verklighetsnära än din förhoppning om idealiska stabila förhållanden som vi inte har i Sverige. Det kanske inte är så fint att generalisera, men om det stämmer och kan bidra till smartare val i vardagen tycker jag det är bra.

Om vi antar att "rasism är fel" räknas som argument, har du några andra argument emot det?
Citera
2018-01-28, 20:45
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Undvika vissa typer av människor - hoppsan. Menar du mörkhyade, eller?

Sådana som är överrepresenterade när det gäller bedrägerier köper jag inte bil av. När köpte du fördomsfria och moraliskt högstående människa beganad bil av en zigenare sist?

Du kan använda ovanstående exempel på flera områden. Gillar du inte att bli påsatt med tvång av flera samtidigt skall du inte efterfesta med somalier i en hytt på finlandsfärjan. Vill du ha kvar dina pengar och din jacka skall du inte promenera småfull genom Rinkeby efter mörkrets inbrott.
Ja din fördomsfullhet kommer att hålla dig oskadd och vid liv helt enkelt. Omfamna den.
Citera
2018-01-28, 20:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Va?

Jag har gjort en generalisering:
MYCKET testosteron + FRÄMMANDE kultur + INSTABILA sammanhang = PROBLEM

Kan hålla med dig om att den är rasistisk, men du får hålla med mig om att den är mer verklighetsnära än din förhoppning om idealiska stabila förhållanden som vi inte har i Sverige. Det kanske inte är så fint att generalisera, men om det stämmer och kan bidra till smartare val i vardagen tycker jag det är bra.

Om vi antar att "rasism är fel" räknas som argument, har du några andra argument emot det?

Nej den generaliseringen behöver inte vara rasistisk (jag kan ha blandat ihop dig med någon annan - här finns det ju en del märkliga typer minst sagt...)

Du har med fler parametrar (hårdporr och alkohol nämnde du också, väl?) och pekar inte ut t.ex pojkar som hamnar i ordnade och stabila sammanhang.
Du säger inte heller att personer med viss bakgrund varken kan eller bör integreras (repatriering osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in