2018-01-27, 23:10
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Män som är vana att få allt de vill kommer kräva allt de kommer på tills det inte går längre och upptäcker att de bränt sina broar.

Vet du ens hur otroligt många ensamma äldre män det finns och vad de kan berätta för dig om livet och vad de ångrar?

Dessa män ångrar följande:

• att de var för lata och inte ville dela på ansvaret för hushåll och barn,
• att de var frånvarande under större delen av sina barns uppväxt.

Det där låter som min Mamma, tro mig jag älskar henne, men givetvis har det
påverkat vår relation. Jag vet också att ett exempel ur en tillvaro inte är ett
bevis för någonting. Men jag misstänker att världen är mindre svart och vit
än den mall du utgår ifrån.
Citera
2018-01-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det kallas omvärldsanalys, empiri och erfarenhet.
Om man låter bli att leva i en hittepåvärld och försöker hänga med lite, så kan man lära sig allt möjligt om människor generellt.

Ooh verkligen? Och jag antar att det bara är männens överutvecklade hjärna som kan det.
Citera
2018-01-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
[/b]

Det där låter som min Mamma, tro mig jag älskar henne, men givetvis har det
påverkat vår relation. Jag vet också att ett exempel ur en tillvaro inte är ett
bevis för någonting. Men jag misstänker att världen är mindre svart och vit
än den mall du utgår ifrån.

Håller du på att psyka henne i uppfostrings/hämndsyfte nu då eller?
Citera
2018-01-28, 00:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Enligt SCB är kärnfamiljen på frammarsch. Det kan du läsa om här.
Det är inte svenskar som gifter sig och statistik från 2013?
Sen blev den vanliga gamla rappakaljan som ingen begriper varför du tycker ska vara med.
Citera
2018-01-28, 00:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Män som är vana att få allt de vill kommer kräva allt de kommer på tills det inte går längre och upptäcker att de bränt sina broar.

Vet du ens hur otroligt många ensamma äldre män det finns och vad de kan berätta för dig om livet och vad de ångrar?

Dessa män ångrar följande:

• att de var för lata och inte ville dela på ansvaret för hushåll och barn,
• att de var frånvarande under större delen av sina barns uppväxt.
Blablabla, jag ville inte höra ditt livs historia eller en toffels bekännelser.

Det finns massor av varianter på livsöden. Andra män som trodde på äktenskapet och gjorde som hon sa åkte ut från sina egna hem och samlar numera burkar på kvällar, nätter och på morgontimmarna ute på stan.
Citera
2018-01-28, 00:15
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Håller du på att psyka henne i uppfostrings/hämndsyfte nu då eller?

Givetvis inte. Jag förlåter och går vidare.

Skriver du här för uppfostra/psyka din far? Förstår du inte själv hur jävla banal och osaklig du är?
Citera
2018-01-28, 00:19
Medlem
Citat:
Givetvis inte. Jag förlåter och går vidare.

Skriver du här för uppfostra/psyka din far? Förstår du inte själv hur jävla banal och osaklig du är?

Min far läser högst troligen inte flashback.
Jag tar heller inte dessa forum seriöst. Speciellt inte antifeministforumet.

Bara en hög med narcisisster som tycker de är bäst i världen när Zlatan gör mål och refererar till tecknade tv-komedier som skriver här.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-01-28 kl. 00:24.
Citera
2018-01-28, 00:34
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Min far läser högst troligen inte flashback.
Jag tar heller inte dessa forum seriöst. Speciellt inte antifeministforumet.

Bara en hög med narcisisster som tycker de är bäst i världen när Zlatan gör mål som skriver här.

Jag förstår att du tar illa upp av en historia som inte överensstämmer med din snäva och abstrakta världsbild som delat upp världen i de sociala konstruktionerna man/kvinna, med sina öden redan förutbestämda.

Jag tycker du borde sluta skriva på Flashback eftersom du uppenbarligen är en hycklare som inte står för vad du säger. Du är inte seriös, det är dina egna ord. Ändå är du en av de mest aktiva i det forumet.

Är det inte dags att sluta vara en hycklare?
Citera
2018-01-28, 00:40
Medlem
Citat:
Jag förstår att du tar illa upp av en historia som inte överensstämmer med din snäva och abstrakta världsbild som delat upp världen i de sociala konstruktionerna man/kvinna, med sina öden redan förutbestämda.

Jag tycker du borde sluta skriva på Flashback eftersom du uppenbarligen är en hycklare som inte står för vad du säger. Du är inte seriös, det är dina egna ord. Ändå är du en av de mest aktiva i det forumet.

Är det inte dags att sluta vara en hycklare?

Jag kanske bara gillar att hata och tycker det är passande att hata på människor som hatar? I synnerhet människor som hatar mig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-01-28 kl. 00:44.
Citera
2018-01-28, 00:48
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag kanske bara gillar att hata och tycker det är passande att hata på människor som hatar?

Ja för något av substans verkar du ju inte kunna förmedla. Hat är förblindande sägs det ju, så det är ju inte konstigt att du inte kan föra ett samtal.

*så jag har hatat dig genom att enbart försvara mig verbalt på dina påhopp. Ok.

ByeBye
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-01-28 kl. 00:52.
Citera
2018-01-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ja för något av substans verkar du ju inte kunna förmedla. Hat är förblindande sägs det ju, så det är ju inte konstigt att du inte kan föra ett samtal.

Ville jag framstå som intelligent skulle jag göra som Gertrude och Highwaydelight och bara hålla med män vilka troll det än vore som skrev. Även om jag inte tror det är många som ser den sistnämnda som intelligent.
Citera
2018-01-28, 01:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är inte svenskar som gifter sig och statistik från 2013?
Sen blev den vanliga gamla rappakaljan som ingen begriper varför du tycker ska vara med.

Finns det inga svenskar som gifter sig? Verkligen? Alla som har svenskt medborgarskap och är folkbokförda i Sverige räknas som svenskar - med eller utan invandrarbakgrund.

Det är högst skilsmässofrekvens bland par där en av personerna är född utomlands och den andra är född i Sverige. Risken för skilsmässa är lägst för par där båda antingen är födda utomlands eller i Sverige med föräldrar som är födda i Sverige.

Kärnfamiljen är fortfarande den vanligaste familjeformen i Sverige och på frammarsch. De flesta barn bor i en kärnfamilj, runt 90 %.

I Sverige finns 1 129 575 familjer med barn under 18 år. Sju av tio barnfamiljer är kärnfamiljer, där alla barn är föräldrarnas gemensamma. Knappt en av tio familjer är en ombildad familj. Det är en familj där en eller båda föräldrarna har barn från ett tidigare förhållande. Två av tio familjer har en ensamstående förälder, oftast en ensamstående mamma.” (källa: SCB 2016)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in