Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Då borde horisonten vara beslöjad ifall det fanns dimma eller liknande som döljer den. Klara dagar är den inte beslöjad utan en knivskarp gräns mellan vatten och himmel.
Perspektiv kan inte få något att försvinna bakom horisonten utan då borde du kunna zooma fram det och man får inte fram Finland ifrån Ö-Vik oavsett hur mycket man än zoomar.
Jasså? Du kanske har rätt. DU kanske har fel. Men att circulera runt så här är totalt onödigt.
VI säger ju att saker kan försvinna runt horisonten och anledningen är för att vårt perspektiv GÖR DET.
Borde ju vara skitlätt och bevisa kurvan. Men liktförbannat så gör ingen det. Borde ju vara 100% självklarhet att visa den.
Jag tror inte på plattjord bara för att. Det är en anledning för att jag gör det.
Vi lär oss inte om perspektivet i skolan heller. Rätt oroväckande detta att vi inte lär oss det.
Samtidigt om vi tror att dom ljuger (nasa och andra), så vad skulle hindra dom och ljuga om vår karta också? Det är dom som bestämmer vad som ska visas(Det är ett stort nätverk) så om dom har en agenda/propaganda så har dom.
Så jag vet inte 100%. Jag hade aldrig tänkt på jorde förrän några månader sedan bara.
Jag hade aldrig hört andra variationer heller, vilket är helt sjukt.
Det är saker i vägen för oss, i luften. Våra ögon kan inte se igenom det. Det uppstår saker ur vattnet samtidigt så ännu mera saker som blockerar.
Ljuset studsar på nåt sätt. Det studsar inte rakt så..
Vårt perspektiv.
Hade det inte varit perspektivet, borde inte saker försvinna INNAN VI INTE KAN SE MER? Kurvan borde JU någon gång vara KORTARE än vi kan se med våra ögon.. Men det är det tammefan inte.
Det är så många hål i globejord. Ni kan ju inte förklara det heller eller hur. Så sätt dig in i perspektivet mer rekommenderar jag.
Och hur vet du att vägen till finland är helt rakt också?`Det vet vi ju inte.
Våra vägar är ju aldrig helt raka så varför skulle vattnet vara det??
Jag kommer göra det i framtiden, och så kommer jag utforska saker också och så.