2018-01-28, 18:14
Medlem
Jag är andra generationens invandrare och jag tror att vi som har rötterna längre bort i Asien är betydligt mer välintegrerade än de ensamkommande männen från MENA. För att få svar på frågan har jag satt in en femhundring.

Skönt att höra att godhetsknarkarna förlorade. Ogilar överklasssvenskar som tycker synd om invandrare.
Citera
2018-01-28, 18:16
Medlem
Yttrandefrihet vs. Skrik och gapvänstern, 1 - 0
Citera
2018-01-28, 18:38
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantpojken
Jag är andra generationens invandrare och jag tror att vi som har rötterna längre bort i Asien är betydligt mer välintegrerade än de ensamkommande männen från MENA. För att få svar på frågan har jag satt in en femhundring.

Skönt att höra att godhetsknarkarna förlorade. Ogilar överklasssvenskar som tycker synd om invandrare.

Hanif Bali är väl ensamkommande från ett s.k MENA-land?
Allt beror väl på var de ensamkommande hamnar. I ett stabilt sammanhang, en familj som engagerar sig i dem, i en bra skola - då är förutsättningarna goda. Du glömmer att de afghanska ungdomarna oftast är inställda på att jobba häcken av sig i plugget.
Ann Heberlein blir säkert rik på det här - nästan uppe i en miljon redan nu. Eller så kan hon anställa en hel stab av jurister, sociologer, kriminologer och assistenter. Då tror jag att det visar sig att ursprungskultur är rätt oväsentligt i jämförelse med levnadsförhållanden i Sverige.
Citera
2018-01-28, 18:46
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Du glömmer att de afghanska ungdomarna oftast är inställda på att jobba häcken av sig i plugget.
Men varför våldtar de så mycket? För att koppla av efter SFI:n?
Citera
2018-01-28, 18:54
Medlem
Snubchurps avatar
https://nyheteridag.se/efter-kickstarters-och-aktivisters-attacker-heberlein-startar-egen-insamling/

Skänkte en slant jag med. Är så stört att vi måste betala för att kunna stå upp för yttrandefriheten.
Citera
2018-01-28, 18:56
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Men varför våldtar de så mycket? För att koppla av efter SFI:n?

I ditt huvud kommer det alltid pågå en oändlig massa våldtäkter. Spelar ingen roll vad Heberlein kommer fram till. Alla ensamkommande - t.o.m Hanif Bali - är våldtäktsmän i ditt stackars rassehuvud.
Stackars lilla dig.
Citera
2018-01-28, 19:07
Medlem
Citat:
I ditt huvud kommer det alltid pågå en oändlig massa våldtäkter. Spelar ingen roll vad Heberlein kommer fram till. Alla ensamkommande - t.o.m Hanif Bali - är våldtäktsmän i ditt stackars rassehuvud.
Stackars lilla dig.
Du menar alltså att det inte har skett någon ökning i antalet sexualbrott i det här landet de senaste åren, utan att detta är ett påhitt som bara existerar i vissa människors fantasi? Är det så du menar?
Citera
2018-01-28, 19:11
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Stackars lilla dig.
Du vill alltså tro att det är p.g.a. mig den här boken skrivs. Om Heberlein har lyckats samla ihop mer pengar än väntat på kort tid, tror du alla de som donerat också börjat lida av vanföreställningar? Varför har de börjat med det tror du?

Din åsikt är värdelös för att det bara är din förhoppning att alla människor i teorin skall vara goda och jämlika. I verkligheten är ursprungskultur kanske oväsentlig, ifall barnet tidigt lämnar den (I Balis fall, iransk medelklass eller vad som var bakgrunden, var han verkligen ett barn) men när det gäller de tusentals unga män som kommit på kort tid har de naturligtvis formats av sina ursprungskulturer. Så är det alltså i verkligheten., som du vill ignorera. Att väldigt många kommer på kort tid omöjliggör också de idealiska förhållanden du drömmer om med stabila förhållanden, mycket personligt engagement etc.

Så i verkligheten utan idealiska förhållanden har vi fått en situation med:
MYCKET testosteron
FRÄMMANDE kultur, ofta med fördomar om västerländska kvinnor från västerländsk hårdporr
INSTABILA sociala sammanhang, ensamhet, sexuell frustration
Senast redigerad av Finisterre 2018-01-28 kl. 19:19.
Citera
2018-01-28, 19:25
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du vill alltså tro att det är p.g.a. mig den här boken skrivs. Om Heberlein har lyckats samla ihop mer pengar än väntat på kort tid, tror du alla de som donerat också börjat lida av vanföreställningar? Varför har de börjat med det tror du?

Din åsikt är värdelös för att det bara är din förhoppning att alla människor i teorin skall vara goda och jämlika. I verkligheten är ursprungskultur kanske oväsentlig, ifall barnet tidigt lämnar den (I Balis fall var han verkligen ett barn) men när det gäller de tusentals unga män som kommit på kort tid har de naturligtvis formats av sina ursprungskulturer. Så är det alltså i verkligheten., som du vill ignorera. Att väldigt många kommer på kort tid omöjliggör också de idealiska förhållanden du drömmer om med stabila förhållanden, mycket personligt engagement etc.

Så i verkligheten utan idealiska förhållanden har vi fått en situation med:
MYCKET testosteron
FRÄMMANDE kultur, ofta med fördomar om västerländska kvinnor från västerländsk hårdporr
INSTABILA sociala sammanhang, ensamhet, sexuell frustration

Mmm hm, du menar kanske att Heberleins statistik kommer att visa att de som inte har begått en enda liten våldtäkt ändå är "våldtäktsbenägna"! Det är ju en del prat om "våldtäktsbenägenhet" i den här fräscha tråden.
Hur stor procent av de ensamkommande i Sverige tror du har begått våldtäkter?
Är även de som inte begått ett enda litet brott skyldiga?
Citera
2018-01-28, 19:27
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Du menar alltså att det inte har skett någon ökning i antalet sexualbrott i det här landet de senaste åren, utan att detta är ett påhitt som bara existerar i vissa människors fantasi? Är det så du menar?

Nej, jag svarade en person som ägnade sig åt att kollektivanklaga. En rasist.
Citera
2018-01-28, 19:31
Medlem
Citat:
Nej, jag svarade en person som ägnade sig åt att kollektivanklaga. En rasist.
Inte för att vara sån men man kan faktiskt utan större ansträngning skönja ett mönster.. Att det nästan uteslutande är män med en viss bakgrund som förekommer i den här typen av fall. Det är inte rasism utan fakta.
Citera
2018-01-28, 19:34
Medlem
Citat:
En rasist.

Tog argumenten slut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto