2018-01-28, 13:10
Medlem
Börjar närma mig 3 månaders nykterhet och är snart klar med en 12stegsbehandling men inte fan mår jag bra! Jag tänker KONSTANT på opiater. Livet utan opiater känns inte värt att leva. Drogsuget är så innihelvete starkt ibland. Fattar knappt hur det är möjligt att ha så extremt stark sug. Skulle jag återfalla riskerar jag bostadslöshet och LVM men när jag väl får ett riktigt starkt sug är det som att jag slutar bry mig om konsekvenserna. Känns typ som att jag förlorar kontrollen över min egen kropp och är rädd att jag typ skulle ta ett återfall mot min egen vilja. Svårt att förklara. Blir det bättre? I så fall, när man då? Som det är nu så är livet inte värt att leva. Fortsätter det så här så måste jag ta ett återfall för annars tar jag livet av mig själv.
Citera
2018-01-28, 13:33
Medlem
Hitta något annat att leva för
Citera
2018-01-28, 13:34
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag slutade med oxy för 5-6 år sedan och suget efter det kommer fortfarande ibland.
Citera
2018-01-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag slutade med oxy för 5-6 år sedan och suget efter det kommer fortfarande ibland.
Hur står du ut?
Citera
2018-01-28, 14:22
Medlem
KringExs avatar
Det kommer nog tyvärr att komma och gå hela livet
Citera
2018-01-28, 14:47
Medlem
Softers avatar
För varje gång du får ett sug och lyckas stå emot så växer du och får bättre självförtroende.
Och när du börjat må bättre och inser fördelarna med ett nyktert leverne så kommer också suget efter att punda bort det "fina i livet" att minska. Tyvärr så verkar många (de flesta) behöva nå "botten" för att kunna acceptera tanken om att ett nyktert liv är vägen att gå, har det inte gjort "för ont" (mycket konsekvenser) att knarka så brukar folk oftast fortsätta..
Citera
2018-01-28, 14:52
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Det kommer lösa sig, garanterar det.
Citera
2018-01-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
För varje gång du får ett sug och lyckas stå emot så växer du och får bättre självförtroende.
Och när du börjat må bättre och inser fördelarna med ett nyktert leverne så kommer också suget efter att punda bort det "fina i livet" att minska. Tyvärr så verkar många (de flesta) behöva nå "botten" för att kunna acceptera tanken om att ett nyktert liv är vägen att gå, har det inte gjort "för ont" (mycket konsekvenser) att knarka så brukar folk oftast fortsätta..
Håller med! Oklart om jag ens varit nära någon slags botten. Det kanske är nödvändigt för mig att uppleva hur det är att vara hemlös eller sitta inlåst på ett LVM.
Citera
2018-01-28, 22:11
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Hur står du ut?

Jag har barn nu för tiden så jag kan inte helt enkelt längre. Men visst, vissa dagar när alla sover och jag sitter uppe kan jag inte sticka under stolen med att det vore underbart att mysa lite.
Citera
2018-01-29, 15:35
Medlem
BDnrjs avatar
Alltså det är väldigt skrämmande att höra hur länge beroendet varar. Jag är bara på dag 2 men det är ett helvete verkligen. Känner precis igen mig vad du skriver. Kan bara påminna dig om vilket helvete du sitter i när du ör fysiskt beroende. Det enda du tänker på att fixa drogen och det är den enda meningen med livet. Vara en total slav. Kämpa på och var nykter!!
Citera
2018-02-25, 11:06
Medlem
Opiat suget kommer vara med dig hela livet, jag har hållit på sen jag var 15 med opiater och senaste 5 åren oxy varje dag utomlands. (Då det bara är att köpa recept av läkare)

Jag är bara 20 dagar ren men det känns som en grop inom mig men du måste hitta andra saker att göra, jag har börjat träna efter jag tappade 25kg på ett år när jag var på 3-400mg om dagen.. förlorade min fru, två hundar och livet jag älskade och det är det ändå som får mig att hålla mig borta.. allt jag vill är att ha mitt gamla liv tillbaka men det är försent, men detta helvetet är bättre än döden alla dagar för jag vet att det finns en chans i framtiden där jag kan ha det igen..

Alla är vi missbrukare, det handlar bara om hur starka vi är i våra lågaste stunder.

I salute you, keep on pushing and one day Youll be happy again my friend.
HP
Citera
2018-02-25, 12:57
Medlem
Nu tar jag ju inte droger överhuvudtaget och är inte heller intresserad av att göra det, men just opiater skrämmer mig som fan. Så många som fastnat efter att ha ätit läkarordinerade doser och sedan inte kunnat låta bli att fortsätta. Skulle jag bryta benet och bli erbjuden någon opiat skulle jag vänligt men bestämt tacka nej.
Senast redigerad av stolleprovaren 2018-02-25 kl. 12:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in