2018-01-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja, jag är inne på psykopatspåret, har uttryckt det mer enkelt, som att han skulle kunna vara en Dr Jekyll och Mr Hyde, en fullblodspsykopat inom fiktionens värld.
Det att rektorn gick ut och sa "vi kanske har lyssnat lite för mycket på föräldrarna" (fritt ur minnet) och att grannar knappt sett barnen ute, tyder på märkligheter.
Alternativt om båda fullständigt var med på morden, ligger scientologi eller Jehovas vittnen närmare, att barnen inte skulle leva ett fullvärdigt liv om de inte gjorde karriär.
Jag, som hela tiden sökt lösningar på detta - försökt att inte döma - börjar tro att du har rätt. Han verkar ha styrt familjen med järnhand, och kontrollerat allt.

Jag undrar lite också vad som hände när han 2017 återigen, efter tre månaders bortovaro, började skjutsa yngsta dottern till pianolektionerna. Enligt pianolärarinnan var Henkow avmagrad, inget hår på huvudet och mörka partier under ögonen.

Det är något riktigt jävla mörkt som döljer sig här. Nåt som inte polisen kommer förklara för oss.
Citera
2018-01-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Isåfall finns ingen fakta alls.

Jodå. Det gör det definitivt.

Men in en situation med misstänkt familjevåld och med relevant statistisk inom det området i åtanke, så är ett sådant brev svårt att ta som fakta. Det kan finnas flera tänkbara anledningar till varför det står skrivet att de varit överens och de anledningarna bör också i förata hand utvärderas om det är möjligt.
Vore lite trist om pappan (som sannolikt) nu ligger bakom mord på hela familjen men att även mamman blir en gärningsperson om så inte är fallet. Samma om gärningspersonen (mer osannolikt) vore någon utomstående och ingen av föräldrarna alls vore skyldig (som sagt mkt osannolikt).
Senast redigerad av Najjon 2018-01-28 kl. 14:10.
Citera
2018-01-28, 14:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Det är skillnad på att inte kunna förstå psykopati och på att kunna dra en rimlig slutsats kring barnamord. Man dödar inte sina barn om man har ett samvete. Möjligen sig själv, men inte sina barn.

I övrigt är jag absolut inte ute efter nån fanclub. Jag är utbildad i området och försöker hålla en logik i resonemangen. Försöker hålla mig till de uppgifter som med största sannolikhet är "fakta ". Kan säkert ha gått i nån fälla när jag sållat information men i huvudsak tror jag att jag analyserat rätt hyfsat.

Betvivlar inte alls din kunskap inom området, tvärtom. Jag har bara svårt att applicera detta på en person vi inte känner och de få fakta vi faktiskt vet om honom.
Fattar också att du inte är ute efter nån fanclub, hmm fingrarna bara skrev sorry
Citera
2018-01-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Men soptunnan borde ställts fram den 3 eller morgonen den 4

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag, som hela tiden sökt lösningar på detta - försökt att inte döma - börjar tro att du har rätt. Han verkar ha styrt familjen med järnhand, och kontrollerat allt.

Jag undrar lite också vad som hände när han 2017 återigen, efter tre månaders bortovaro, började skjutsa yngsta dottern till pianolektionerna. Enligt pianolärarinnan var Henkow avmagrad, inget hår på huvudet och mörka partier under ögonen.

Det är något riktigt jävla mörkt som döljer sig här. Nåt som inte polisen kommer förklara för oss.
Övertygad om att han under den perioden rest iväg i ett scientologsammanhang för att stiga i graderna och gå igenom sessinerna till att bli "clear". Det som gjorde honom så förändrad när han kom tillbaka.
Senast redigerad av livochandlighet 2018-01-28 kl. 14:48.
Citera
2018-01-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Elen var avstängd den 5/1 men gick på igen den 6/1 (eller den 7/1) var det nån som skrev. Var det i själva verket så att när O var ensam kvar, tog han inte livet av sig direkt utan väntade några dagar? För att städa, sopa igen spår? Jag menar i vilket skick var huset, välstädat? Datorn tömd? Det andra är om han hade stängt av elen och lät sin familj leva sina sista dagar och sin sista jul i ett kallt hus. Jag undrar alltmera, vem var egentligen denne OH?

Elen var inte avstängd. Den var nere på en femtedel av vanlig förbrukning, enligt postaren som påstod sig jobba på elbolaget.
Citera
2018-01-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livochandlighet
Övertygad om att han under den perioden rest iväg i ett scientologsammanhang för att stiga i graderna oc gå igenom sessinerna till att bli "clear". Det som gjorde honom så förändrad när han kom tillbaka.
Varför såg han ut som han gjorde då? Jag begriper mig inte på scientologin och har inte en susning om hur det funkar.
Citera
2018-01-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Betvivlar inte alls din kunskap inom området, tvärtom. Jag har bara svårt att applicera detta på en person vi inte känner och de få fakta vi faktiskt vet om honom.
Fattar också att du inte är ute efter nån fanclub, hmm fingrarna bara skrev sorry

Instämmer till viss del. Samtidigt är vi väl båda här av intresseskäl och en vilja att analysera och försöka förstå. Du skriver ju själv i forumet liksom.
Vi har säkert olika anledningar, perspektiv och utgångspunkter- min utgångspunkt är att försöka hålla mig så nära vetenskapen och vad som är sannolikt som möjligt. Sen finns det självklart en liten risk att det är fel oavsett.
Citera
2018-01-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och det gör det ju...Gediget arbete åt både Näringsliv och Europaunionen hur man ska just komma undan skattefiffel som sker dagligen över gränserna.Han var till och med inne på att ändra hela bokslutsmetoden.

Någon annan har också analyserat och har som avslutande mening i den analysen:
4. Vad den avlidne gav sig på är ett element av potentiell maktutövning utöver att "spelrummet" handlar om en massa jobb inom företag med miljarder i omsättning samt förstås staten - ofta i konkurrens med varandra.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Jag kan själv inte analysera kring detta då jag inte är insatt på området, men för den som är kanske det kan vara av intresse.
Citera
2018-01-28, 14:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Det är skillnad på att inte kunna förstå psykopati och på att kunna dra en rimlig slutsats kring barnamord. Man dödar inte sina barn om man har ett samvete. Möjligen sig själv, men inte sina barn.

I övrigt är jag absolut inte ute efter nån fanclub. Jag är utbildad i området och försöker hålla en logik i resonemangen. Försöker hålla mig till de uppgifter som med största sannolikhet är "fakta ". Kan säkert ha gått i nån fälla när jag sållat information men i huvudsak tror jag att jag analyserat rätt hyfsat.

Om du är utbildad i området så undrar jag om frun H skulle kunna vara psykopat? Om Ja hur skulle det ha kunna påverkat flickorna och Oskar? Om Nej Varför då?
Citera
2018-01-28, 14:50
Medlem
LeBronThurmans avatar
Jag är givetvis också oerhört nyfiken på vad som ledde fram till slutresultatet i denna ohyggliga familjekatastrof.
Bristen på faktauppgifter har lett till allehanda konspirationsteorier, där ett antal skribenter försöker vinna kampen om att repetativt framföra de vildast tänkbara spekulationerna.

Min egen fundering: Om det ligger fakta bakom uttalandena i tråden om scientologins inblandning i familjesituationen, så skulle det kunna ha stor påverkan på att utgången blev som den blev.
Världens kanske farligaste sekts inställning till den situation, som familjen tycks ha befunnit sig i, kan den oinsatte men ändå intresserade lätt googla på.
Bättre så än att jag som utomstående person, utan ingående kunskap om familjen, leker psykolog och skriver en uppsats om något som kanske inte ens har faktabäring på familjens tidigare situation.

Ha en bra dag!
Citera
2018-01-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Någon annan har också analyserat och har som avslutande mening i den analysen:
4. Vad den avlidne gav sig på är ett element av potentiell maktutövning utöver att "spelrummet" handlar om en massa jobb inom företag med miljarder i omsättning samt förstås staten - ofta i konkurrens med varandra.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Jag kan själv inte analysera kring detta då jag inte är insatt på området, men för den som är kanske det kan vara av intresse.

Tyvärr har jag ingen foliehatt att tillgå så det är svårt att ge sig in i sådan analys hur öppen man än försöker vara.
Men ring och fråga Illuminati.

Om han personligen gett sig in i liknande storslagna "kamper" och att det når ut såhär säger bara ännu mer om hans personlighet. Grandiositet tex. Om ovanstående uppgift nu stämmer alls.
Senast redigerad av Najjon 2018-01-28 kl. 15:14.
Citera
2018-01-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför såg han ut som han gjorde då? Jag begriper mig inte på scientologin och har inte en susning om hur det funkar.
Finns en dokumentär på netflix bla som bekriver det bra. Bättre än att jag försöker.
https://www.google.se/url?q=https://www.netflix.com/et/title/80037110&sa=U&ved=0ahUKEwivkvvW5vrYAhXMiywKHTSeClQ QFggNMAE&usg=AOvVaw0LZFYwGVwuEiuyZkUzZPNn
Senast redigerad av livochandlighet 2018-01-28 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in