2018-01-28, 09:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Hade egentligen inte tänkt svara eftersom det är över ett dygn sen, men nu får du väl ge dig. Kan du inget om doktorandyrket kan du väl hålla käften istället för att bete dig som en defensiv snorunge.
Jobbar du på universitet ingår det i din roll att föreläsa om ditt ämne, det är till 100% irrelevant om du är bra på att föreläsa, det är inte som nån inspirationssnubbe som blir inhyrd av privata aktörer för att hålla tal inför arbetskåren. Det här är föreläsningar i utbildningssyfte, att påstå att han nödvändigtvis måste vara skitbra på att prata för sig för att han är doktorand är ju som att påstå att alla som jobbar som lärare är detsamma. Finns gott om puckon inom läraryrket som är lika pedagogiska som en sten, och detsamma gäller självfallet på universitet. Det säger ju inte ett skit om huruvida han skulle vara nån expert på att hitta på historier och ljuga för hela utbildningsväsendet om sin dotters påstådda sjukdom.

Skaffa lite ödmjukhet och inse att du inte vet allt, fjant.

Tragiskt att du måste hoppa på oliktänkande i tråden, med glåpord!
Det är du själv som gör dig löjlig, fattar du inte det?
Självklart var han bra att prata för sin sak, det som han ofta gjorde på föreläsningar!
Jag får tro det jag vill och skriva det och du får tycka vad du vill, eller äger du denna tråd?
Jag tror, inte vet, men du tycks sitta inne med sanningen! Undrar vem som skulle behöva bli mer ödmjuk av oss två?

För jag tänker inte sluta skriva för din skull, jag skriver vad jag tror här så mycket jag vill, obehagliga människa!
Citera
2018-01-28, 09:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Tips: Lomma kommun har en mycket bra tjänst på sim webbsida för att kolla upp tömningsdagar på olika adresser.

Kärlen är sopsorteringskärl - förpackningar, kompost och restsopor. Därför är de större än många är vana vid. Vanligt är att ha två kärl, och de kan ha olika tömningsdagar. Det är också vanligt att de står ute vid vägen hela tiden, kanske pga storlek/tyngd.

Har tittat på kartor på de sidor jag känner till. Sopkärlen står inte ute vid vägen i detta område
Citera
2018-01-28, 10:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
God morgon,

Jag har kommit till avslut. Polisens uttalande, att båda skrivit under ett avskedsbrev som säger att båda föräldrarna valt att döda sin familj pga av barnens sjukdomar, måste vi acceptera. Jag hade in i det sista hoppats att polisen skulle dementera sin säkerhet och säga något om att endast en av föräldrarna, två är otänkbart, fått ett psykiskt sammanbrott och utfört dådet. Om bara en hade utfört dådet hade det varit förmildrande i mina ögon. Effekten av en psykos. Ett gemensamt beslut från två till synes friska föräldrar är något helt annat. Finns inga sjukdomar i världen som rättfärdigar mord. Jag oroar mig för hur en del i tråden resonerar. Sluta spekulera i alla hemska sjukdomar och låta som att det finns någon av dem som skulle tillåta mord, till och med på sina egna sjuka barn. Polisens uttalande har lämnat öppet för allmänheten att spekulera och alla vill vi hitta något som ursäktar dådet. Tyvärr, om någon dödar pga av den beskrivning vi fått så är det inte annat än effekten av rasbiologi. Hoppas bara att inte den sprider sig i samhället. Polisens beskrivning har tyvärr gett ondskan ett ansikte som jag trodde försvann efter andra världskriget.

Det som kvarstår att hoppas på är att det blir en undersökning på hur barnens åkommor utretts av svensk sjukvård och om skolan kunde gjort annorlunda.

God morgon!
Tack, bra skrivet! Det är så obehagligt med dessa i tråden som försvarar barmhärtighetsmord, som det inte ens säkert är, vilket som, är de ändå kallblodiga mördare, ingen förälder kan döda sin avkomma annars!!
Dessa försvarare hoppar på oss som inte tycker lika, de vill tysta oss, man undrar över deras agenda?

Som du skrev så får man hoppas på att de undersöker noga, vården, skolan och de intyg som låg till grund för skolundervisningen i hemmet? Någon dödlig sjukdom på döttrarna lär de inte finna vid obduktionen tror jag? Men tyvärr lär vi inte få veta så mycket om vad som kommer fram.
Citera
2018-01-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har tittat på kartor på de sidor jag känner till. Sopkärlen står inte ute vid vägen i detta område

Båda borde stå ute i så fall. Men jag tror de har sina vid garaget. ;-)

sen skulle det väl vara tömning av tunna 2 några dagar efter första tunnan?
Citera
2018-01-28, 10:21
Medlem
Hade dessa människor varit mindre socialt anpassade hade alla dragit betydligt rimligare slutsatser kring fallet och diskussionerna hade inte präglats av denna totala oförståelse.
Tyvärr är det så att den moderna tidens psykopater stämmer mycket väl in på O.
Tror inte ni i er vildaste fantasi kan förstå hur slipad en tvättäkta psykopat är. De kan lägga upp planer för flera år framåt även om dessa ofta uppstår spontant eller blir efterkonstruktioner. De vet exakt hur de ska lura även de mest intelligenta och har de en socialt hög status genom tex jobb/pengar kan de härja i årtal utan att någon kan rucka på fasaden eller avslöja dem. Hela livet byggs kring att inte avslöjas och gör dem det ändå så är det absolut sannolikt att dödsfall inträffar.
De vet exakt vilka som (i deras ögon) är korkade får = högempatiska marionetter som absolut inte KAN förstå vad en psykopat är.. alt puckade narcissister som vill åka snålskjuts på psykopaten.
De vet precis hur se ska snärja rätt folk och skapa allierade som kam hjälpa till att upprätthålla den fina fasaden, sprida de rätta ryktena och få spelet att fortsätta rulla.
De är experter på alla härskartekniker med en guldkant för att förfina metoderna så att de knappast märks hur de använder dem. Märks det så tas det oavaett väldigt sällan på fullaste allvar.
De använder även gaslighting och andra metoder för att få omgivningen att tappa/tvivla på sin inituativa och rationella förmåga och själv framstår de som trygga, lugna och självsäkra- inte konstigt eftersom de själva skapat spelplanen och har full kontroll och förutseende på exakt vad som kommer ske och andras reaktioner. En riktigt slipad psykopat framstår därför som friskare, klokare och rationellare än någon annan i deras omgivning. Det är hens helt eget författade manus och de älskar att leka med sina marionetter.
Dock har de ett enormt storhetsvansinne som ibland kan stjälpa dem om ingen i omgivningen är psykiatriskt kunnig inom psykopati och känner ett behov av att röja psykopaten.
Medelsvensson fattat inte överhuvudtaget och sitter och bläddrar i sina dumma böcker som handlar om att komma överens med psykopater och idioter och allt vad det heter, men ingen som inte själv varit i en psykopats våld kommer ändå någonsin kunna förstå omfattningen eller konsekvenserna i ett sådant beteende, fattar medelsvensson lite av det så är rekationen främst att hålla sig undan eller spela med- inte börjar man fundera över vad psykopaten gör på sin fritid eller med sin familj. Men oftast reflekterar medelsvensson överhuvudtaget inte logiskt eller korrekt kring psykopaten alls. Det är en naturligt djup oförståelse för det beteendet eftersom det är så fundamentalt sjukt att det inte går att förstå. Det är dock enklare för Svensson att slänga sig med termen om psykopaten är en traditionell wt eller kriminell eller en invandrare som alla älskar att klanka på medan de äkta psykopaterna får gå loss bakom sin polerade yta, alla dessa utgör dock en mindre procent.
De "bästa" psykopaterna avslöjas aldrig och har tagit sig långt.

Vi diagnostiserar (till psykopaternas fördel) inte psykopati i Sverige vilket gör att människor här inte vet vad det är på riktigt. I takt med att samhället på det blir ännu mer ytligt och baseras på yta och fasader så ser och förstår människor ännu mindre. De flesta blir mer och mer narcissistiska själv och det är en ganska stor skillnad på narcissism och psykopati. Psykopaten vet dock exakt hur en narcissist kan användas som en av se bästa marionetterna eftersom de är besläktade och narcissister trånar efter att hålla sig med de rätta fasaderna. Psykopaten ger sig dock med våld helst på empaterna då de är de enklaste offren att få utlopp för sin våldsamhet på. Psykopaten har flera marionetter för olika ändamål, som ett manus har sina roller och karaktärer kretsandes kring huvudpersonen.
Psykopaten är en ren sadist. Psykopaten njuter av att kontrollera på ett fruktansvärt utstuderat sätt som får offren att tro att det är dem som har brister. Psykopaten är mästare på exakt precis det. Psykopaten vet precis allt jag försöker förklara i detta inlägg och psykopaten har sedan lång tid flera planer för att undvika att det ska gå att identifiera dem. Har man inte varit i en psykopats våld på riktigt så kommer man tyvärr aldrig förstå.

Det är så fruktansvärt sorligt att vårt samhälle ligger så långt bak i kunskapen om och allvaret gällande psykopati och att detta tillåts eskalera. För det är det det gör.
Senast redigerad av Najjon 2018-01-28 kl. 10:31.
Citera
2018-01-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vilken eftervård fick mamman för sin cancerbehandling? När blev hon sjuk? Kom sjukdomen tillbaka? Cancersjuka kan bli deprimerade efter sin behandling. Här verkar det som om familjen var svårt belastad av detta...

Familjen var hårt drabbad från början, mammans frånvaro kan bero på att hon inte orkade med livet efter sin sjukdom, och allra helst inte motgångar som att döttrarna inte orkade gå i skolan. Att familjen inte fick en stöttande hand från någon utomstående? I stället fick de en lösning som stjälpte allt med hemundervisning.

Det här med mammans cancer är väldigt oklart. Men det var tydligen något som sades till omgivningen. Passade bra in i bilden av den döende familjen och den stackars självuppoffrande fadern som behövde göra slut på deras lidande.
Citera
2018-01-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Polisen

Ja, men de skriver tyvärr inte här
Citera
2018-01-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
God morgon,

Jag har kommit till avslut. Polisens uttalande, att båda skrivit under ett avskedsbrev som säger att båda föräldrarna valt att döda sin familj pga av barnens sjukdomar, måste vi acceptera. Jag hade in i det sista hoppats att polisen skulle dementera sin säkerhet och säga något om att endast en av föräldrarna, två är otänkbart, fått ett psykiskt sammanbrott och utfört dådet. Om bara en hade utfört dådet hade det varit förmildrande i mina ögon. Effekten av en psykos. Ett gemensamt beslut från två till synes friska föräldrar är något helt annat. Finns inga sjukdomar i världen som rättfärdigar mord. Jag oroar mig för hur en del i tråden resonerar. Sluta spekulera i alla hemska sjukdomar och låta som att det finns någon av dem som skulle tillåta mord, till och med på sina egna sjuka barn. Polisens uttalande har lämnat öppet för allmänheten att spekulera och alla vill vi hitta något som ursäktar dådet. Tyvärr, om någon dödar pga av den beskrivning vi fått så är det inte annat än effekten av rasbiologi. Hoppas bara att inte den sprider sig i samhället. Polisens beskrivning har tyvärr gett ondskan ett ansikte som jag trodde försvann efter andra världskriget.

Det som kvarstår att hoppas på är att det blir en undersökning på hur barnens åkommor utretts av svensk sjukvård och om skolan kunde gjort annorlunda.
Hur kan du vara säker på det ? Polisen har inte kommit ut med något nytt ! Och troligtvis så fortsätter förhör och tekniska undersökningar ännu ett tag.

Polisen gick vid 12.30 på fredagen ut med informationen om avskedsbrevet på sin hemsida eftersom de har kommit tillräckligt långt i utredningsarbetet. Däremot vill de inte bekräfta att det är fastslaget att brevet verkligen är skrivet av någon av föräldrarna.

Från Expressen
Citera
2018-01-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Bra inlägg. Bara brevet i sig är sjukt nog. Känslokyla upphöjt i hundra. I klass med Kristi brud. Psykopater är sjuka individer, med sjuk agenda och sjukt resultat.

Har du läst brevet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hur kan du vara säker på det ? Polisen har inte kommit ut med något nytt ! Och troligtvis så fortsätter förhör och tekniska undersökningar ännu ett tag.

Polisen gick vid 12.30 på fredagen ut med informationen om avskedsbrevet på sin hemsida eftersom de har kommit tillräckligt långt i utredningsarbetet. Däremot vill de inte bekräfta att det är fastslaget att brevet verkligen är skrivet av någon av föräldrarna.

Från Expressen

Tack för info, det inger i alla fall lite hopp om att det är bara en sjuk människa.

Har f.ö. letat i statistik från hela världen om familicide (som definieras som att en person dödar sin familj) men inte hittat något fall liknande Bjärred. Intresserad om någon i tråden har hittat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har tänkt samma tanke, några är väldigt angelägna att behålla bilden av den sjuka familjen och barmhärtighetsmord. Inga av dessa ”bekanta” till Oskar säger ett ord om Hanna vilket är märkligt när man har varit gifta så pass länge. Detta med Scientologerna har flera framfört, redan tidigt i tråden. Flera andra rykten har ju visat sig stämma. Jag fick själv en träff på hans namn och en skatteföreläsning arrangerat av ett scientolog universitet, i Frankrike eller Belgien. Men den länken hittar jag tyvärr inte längre...

Hmm Ett förslag om det stämmer det du skriver så sök på din historik så hittar du den till 100 % och kan dela med dig om denna kontroversiella fråga om att vara eller icke vara i samröre med en sekt !
Citera
2018-01-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Ja ungefär. Eller som Helge Fossmo. Helge Fossmo lyckades nyligen med konststycket att få löfte om att komma tillbaka och få arbetsträna i kyrkan. Ingen reagerar på det absurda eller livsfarliga i det faktumet. Tex. Det säger mycket om deras beteende och om hur andra fortsätter mata dem med sin egen välvilja eller sina egna övertygelser om att uträtta stordåd och bota en psykopat alternativt inte kunna genomskåda eller ta det hela på allvar alls. Livsfarligt.
Skulle nog vilja mena att HF är psykopat och KB i grunden är en narcissistisk marionett med div andra problem men som sammantaget säkert på sätt och vis kan liknas vid O och hans fru. Är otroligt ledsen för barnens skull.

Ja, Fossum som predikade om att ”ta hem” personer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in