2018-01-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Smutskasta uppgiftslämnare? Det är inte frågan om det, frågan är att om du inte kan presentera bevis så borde du va tyst, istället för alla fruktansvärda teorier som tydligtvis flyger runt i folks huven. Men varför kasta EN av gärningsmännen till brasan. Dom var ju tydligen två om det här.

Vem sitter på några bevis i detta fall?
Citera
2018-01-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vad hette grannen som skrev i tråden? Såg att nån skrev ett inlägg och berättade att en granne hade skrivit. Vill hemskt gärna läsa de inläggen!
Det var nog ett troll, precis vad jag trodde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Här finns det:
24 november godkändes pappans ansökan om att minska sin arbetstid med tio procent fram till nyårsafton 2018. I ansökan, som Kvällsposten tagit del av, anger han: ”Pga främst privat livssituation.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/

Han hade kanske redan gått ner 40% allt är tolkningsfråga. Inga bevis om att han jobba 90%. Han jobba hemifrån en hel del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Polisen
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Spekulera kan man ju alltid göra. Men räkna med att du blir ifrågasatt för dina teorier. Och var har det kommit fram uppgifter om att barnen inte var så sjuka "ändå"? Det är inte att spekulera, det är ett påstående.
Jag skrev att barnen kanske inte var så sjuka. Då lutar jag mig främst mot pianolärarinnans iakttagelse. Jag kan dock inte värdera den, just därför skrev jag kanske.
Citera
2018-01-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vad hette grannen som skrev i tråden? Såg att nån skrev ett inlägg och berättade att en granne hade skrivit. Vill hemskt gärna läsa de inläggen!
VeronicaMaja
Citera
2018-01-27, 18:34
Bannlyst
Citat:
Glöm inte att samma källor nämde tillhörighet till Scientologi tidigt i tråden innan annan info kommit ut. Något vi aldrig kommer att få officiellt bekräftat.

Jag fick aldrig någon info om scientologerna från nån av mina 3 källor.
112 personal.

Men, visst kan dom ha haft samröre med dom.
Jag tror ju inte det personligen, men visst skulle dom kunna ha haft det.

Personligen tror jag att dom tar "fri-religösa" av nått slag, i nån församling.
I alla fall Hanna o barnen, men jag tror även Oskar var inne på det.
Visserligen i måttlig mängd, men ändå.

Fick ett enda PM om det av en person som kunde bekräfta den uppgiften, men ett enda PM räcker inte för mig.
Men, kanske ligger det nått i det.....

Ja ja.... vem vet.
Citera
2018-01-27, 18:39
Avslutad
Citat:

Ingen. Möjligen, och jag säger möjligen, polisen.
Citera
2018-01-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det handlar inte om nån "fejkad" underskrift. Men hur kan ni vara så dumma att köpa polisens "gemensamt beslut" , på grund av att bägge skrivit på??? Då är ni mer än lovligt korkade, HUR KAN POLISEN GARANTERA ATT MAMMAN SKREV PÅ SJÄLVMANT????
Jag har en väninna vars sambo riggade en snara så hon skulle hänga sej,, Hade ni köpt det som självmord? JA antagligen. Men omständigheter spelar stor roll. I detta fall finns tillräckliga omständigheter som tyder på att pappan var en despot. Det är glasklart! Jag har levt med en sån. INGEN trodde mej. "Denne trevlige man".

Min brorsas kompis syrra var en manipulerande kvinna. Det skulle man aldrig ha trott för hon såg ut som en ängel. Angel in disguise. Men det kallas för anekdotisk bevisföring så det hör inte heller hit.
Citera
2018-01-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har stått i media. Man behöver inte vara narcissist bara för att man är läskunnig och har följt rapporteringen.
Om intygen för ädsta dottern: man utredde hemundervisning och fattade ett preliminärt beslut innan intyg kommit. När hemundervisningen skulle starta, och man skulle ta ett slutgiltigt beslut, så kom inyget.

Det kan tolkas som att först i skarpt läge, så lyckades man "fixa" ett intyg.

Om det var ett läkarintyg, om det i så fall var från den svenska offentliga vården, eller om intyget t.ex. kom utrikes ifrån, har vi ännu ingen aning om.
Inte heller om intyget talade om en specifik diagnos, eller om det beskrev ett behov av t.ex. hemundervisning p.g.a. symtom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
Citera
2018-01-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det handlar inte om nån "fejkad" underskrift. Men hur kan ni vara så dumma att köpa polisens "gemensamt beslut" , på grund av att bägge skrivit på??? Då är ni mer än lovligt korkade, HUR KAN POLISEN GARANTERA ATT MAMMAN SKREV PÅ SJÄLVMANT????
Jag har en väninna vars sambo riggade en snara så hon skulle hänga sej,, Hade ni köpt det som självmord? JA antagligen. Men omständigheter spelar stor roll. I detta fall finns tillräckliga omständigheter som tyder på att pappan var en despot. Det är glasklart! Jag har levt med en sån. INGEN trodde mej. "Denne trevlige man".

Hur kan de vara säkra på att pappan skrev på blir då frågan. Och eftersom mamman var perfekt enl. alla så kan det vara så att ingen tror att det är hon för "hon är ju så trevlig kvinna".

Har du inte varit där och känner familjen innanför dörrarna. så får man väl lita på Polisen iallafall. Tror de har bevis för både det ena och andra. Men de har lagt på locket för anhörigas skull pga allt skitsnack. Det kvittar ju vad folk skriver här för de tror bara på det som de vill vara anledningen. Kan faktiskt vara så att OH var en toffel hemma och HD var en "häxa" och pedofil. Bara anhöriga som kanske vet ingen annan.
Citera
2018-01-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det KAN vara 4 självmord.
Inte för att jag tror det, men det KAN vara 4 självmord.

3 gissar jag på. och det kan vara syrran som lurat den andra ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in