2018-01-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Denna tråd är ganska intressant att läsa. Att det bedrivs en katt och råtta lek har nog inte undgått någon. Det intressanta är att en del tror att de är katten, när de i själva verket är råttan. Fortsättning följer.

Absolut, som vanligt är du väl insatt. Konstigt vore ju annars? Nästan så du följer tråden maniskt, så säg?

Jag tror att MMPG känner att snaran börjar dras åt. Han vet att han blivit topsad. Ännu inget officiellt svar från snuten. Vakum just nu. Arbetskamrater som grubblar. Varje gång jag ser en firmabil med den loggan stirrar jag medvetet på föraren, som omedelbart vänder bort blicken.

De vet att MMPG var hos polisen i maj, de vet också varför. MMPG känner också på sig att hans arbetskamrater vet. Så vad kommer hända?!
Citera
2018-01-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
https://imageshack.com/my/images

Denna bilden på EF får mig att tänka på Twin Peaks. Men det var inte mördaren i serien iaf .

Jag är tämligen säker på att det inte är Fjellman som dräpt Helena. Han var definitivt inte någon ”svärmorsdröm” i skolan (det ska gudarna veta), men därifrån till att bli en satans ohyra som dräper någon genom K-V-Ä-V-N-I-N-G är steget väldigt långt!
Citera
2018-01-28, 01:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag har en fundering om resan från PW:s inflyttningsfest till Stadt. Uppenbarligen ska U, H och "mannen med pilotglasögon" har varit med i bilen. Rent spontant kan jag tycka att det borde ha varit ytterligare en person (eller två) i bilen - brukligt var ju att man "fyllde" en bil i dylika situationer. Om det var en taxi lär det dock ha kunnat vara bara en till utöver U, H och "mannen med pilotglasögon" (en i passagerarsätet och tre i baksätet). Vem (eller vilka om det var en privat bil) skulle det ha kunnat vara? Ytterligare en manlig person - som tog vägen vart?
Citera
2018-01-28, 01:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag är tämligen säker på att det inte är Fjellman som dräpt Helena. Han var definitivt inte någon ”svärmorsdröm” i skolan (det ska gudarna veta), men därifrån till att bli en satans ohyra som dräper någon genom K-V-Ä-V-N-I-N-G är steget väldigt långt!

Varför denna brutala emfas på just kvävning?

Kom dock ihåg att många mord sker oplanerat och i affekt - ofta i kombination med alkohol. Gärningsmannen kan vara i princip vem som helst som det slinter för.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-28 kl. 01:12.
Citera
2018-01-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Varför denna brutala emfas på just kvävning?

Kom dock ihåg att många mord sker oplanerat och i affekt - ofta i kombination med alkohol. Gärningsmannen kan vara i princip vem som helst som det slinter för.

Slutledningsförmåga. Just pga det du skriver i andra stycket: Om mordet skett oplanerat och i affekt är det troligt att han kvävde henne. Inte med järnrör, dolk eller automatkarbin.

Edit: Uggla står för visdom
Citera
2018-01-28, 01:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Slutledningsförmåga. Just pga det du skriver i andra stycket: Om mordet skett oplanerat och i affekt är det troligt att han kvävde henne. Inte med järnrör, dolk eller automatkarbin.

Edit: Uggla står för visdom

Mmm, men nu skrev ju jag mitt inlägg EFTER det att du - från till synes ingenstans - hade tryckt till stenhårt på just KVÄVNING (det var ju liksom därför som jag skrev mitt inlägg efter ditt och undrade vad du menade och varför du menade det ...). Varifrån kom detta uppdämda behov av att framhäva KVÄVNING? Det tycks ha uppkommit i samband med att du skulle ta Er*k Fj*llman i försvar. Slutledningsförmåga, absolut.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-28 kl. 01:37.
Citera
2018-01-28, 01:43
Medlem
Citat:
[b]Varifrån kom detta uppdämda behov av att framhäva KVÄVNING? Det tycks ha uppkommit i samband med att du skulle ta Er*k Fj*llman i försvar.

Påminna MMPG om sina synder (tillika själsliga skulder) så han kan få sitt minne tillbaka och tala om för polisen vem som hjälpte honom samt var de gjorde av kroppen!

Fj*llman tar jag då rakt inte i försvar. Vill du luska så varför inte kontakta honom via Messenger? Fråga om han var på Stadt med allt därtill..., men också om B*nny.
Citera
2018-01-28, 01:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Påminna MMPG om sina synder (tillika själsliga skulder) så han kan få sitt minne tillbaka och tala om för polisen vem som hjälpte honom samt var de gjorde av kroppen!

Fj*llman tar jag då rakt inte i försvar. Vill du luska så varför inte kontakta honom via Messenger? Fråga om han var på Stadt med allt därtill..., men också om B*nny.

Det där var sannerligen INGET SVAR PÅ FRÅGESTÄLLNINGEN! Jag tar frågan igen: Varför framhävde du - från ingenstans och helt omotiverat - just KVÄVNING som dödsorsak? Du försöker slingra dig med något ovidkommande dravel.

Vet du vad jag spontant tror, Propparn? Jag tror att du begick ett misstag. Jag har haft ett frågetecken på dig sedan du dök upp efter radioprogramserien men nu har jag bytt ut det frågetecknet mot en stor röd varningsflagg.

Är det ok om jag frågar dig en sak? Du råkar inte veta vad som hände den där natten? När du skriver "... så han kan få sitt minne tillbaka och tala om för polisen vem som hjälpte honom samt var de gjorde av kroppen!" (min kursivering) får man intrycket av att du vet att det var mer än en person inblandad.
Citera
2018-01-28, 07:25
Medlem
Citat:
Det där var sannerligen INGET SVAR PÅ FRÅGESTÄLLNINGEN! Jag tar frågan igen: Varför framhävde du - från ingenstans och helt omotiverat - just KVÄVNING som dödsorsak? Du försöker slingra dig med något ovidkommande dravel.

Vet du vad jag spontant tror, Propparn? Jag tror att du begick ett misstag. Jag har haft ett frågetecken på dig sedan du dök upp efter radioprogramserien men nu har jag bytt ut det frågetecknet mot en stor röd varningsflagg.

Är det ok om jag frågar dig en sak? Du råkar inte veta vad som hände den där natten? När du skriver "... så han kan få sitt minne tillbaka och tala om för polisen vem som hjälpte honom samt var de gjorde av kroppen!" (min kursivering) får man intrycket av att du vet att det var mer än en person inblandad.

Den som bör ha varningflagg på mig är MMPG, eftersom jag försöker få fram sanningen.

Jag vet inte vad som hände, försöker bara lägga ihop ett pussel av vittnesmål och lösryckta uppgifter. Min teori utgår ifrån vad SE uppgett, därav flera (två?) gm.

Jag vet inte om dödsorsaken var kvävning, spekulation av mig. Utgår man ifrån att dådet inte var planerat samt att dödsögonblicket var där i dungen, ligger det nära till hands. Om ett tillhygge används borde det funnits blod. Det enda spår av blod som jag läst om är droppen på ena skon.

Det stämmer att jag registrerade mig för att skriva inlägg i försomras. Däremot har jag läst inlägg tidigare.

Det finns bara ett fåtal nick som jag själv litar 100 på. Upp till dig Uggla om du kan våga lita på mig?!
Citera
2018-01-28, 08:20
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:

Håller med,vilken så kallad "förklaring".
Ja du,det börjar bli svårt förklara "kvävnings historien".

Men nu gäller väl att försöka rädda det som ej räddas kan.

Det börjar bli/är patetiskt nu.
Citera
2018-01-28, 10:23
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
https://imageshack.com/my/images

Denna bilden på EF får mig att tänka på Twin Peaks. Men det var inte mördaren i serien iaf .

Varför länkar du till en sida som kräver att man måste vara registrerad för att se det som det länkas till?
Citera
2018-01-28, 13:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Den som bör ha varningflagg på mig är MMPG, eftersom jag försöker få fram sanningen.

Jag vet inte vad som hände, försöker bara lägga ihop ett pussel av vittnesmål och lösryckta uppgifter. Min teori utgår ifrån vad SE uppgett, därav flera (två?) gm.

Jag vet inte om dödsorsaken var kvävning, spekulation av mig. Utgår man ifrån att dådet inte var planerat samt att dödsögonblicket var där i dungen, ligger det nära till hands. Om ett tillhygge används borde det funnits blod. Det enda spår av blod som jag läst om är droppen på ena skon.

Det stämmer att jag registrerade mig för att skriva inlägg i försomras. Däremot har jag läst inlägg tidigare.

Det finns bara ett fåtal nick som jag själv litar 100 på. Upp till dig Uggla om du kan våga lita på mig?!

Du är stressad - med all rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in