Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det där var sannerligen INGET SVAR PÅ FRÅGESTÄLLNINGEN! Jag tar frågan igen: Varför framhävde du - från ingenstans och helt omotiverat - just KVÄVNING som dödsorsak? Du försöker slingra dig med något ovidkommande dravel.
Vet du vad jag spontant tror, Propparn? Jag tror att du begick ett misstag. Jag har haft ett frågetecken på dig sedan du dök upp efter radioprogramserien men nu har jag bytt ut det frågetecknet mot en stor röd varningsflagg.
Är det ok om jag frågar dig en sak? Du råkar inte veta vad som hände den där natten? När du skriver "... så han kan få sitt minne tillbaka och tala om för polisen vem som hjälpte honom samt var de gjorde av kroppen!" (min kursivering) får man intrycket av att du vet att det var mer än en person inblandad.
Den som bör ha varningflagg på mig är MMPG, eftersom jag försöker få fram sanningen.
Jag vet inte vad som hände, försöker bara lägga ihop ett pussel av vittnesmål och lösryckta uppgifter. Min teori utgår ifrån vad SE uppgett, därav flera (två?) gm.
Jag vet inte om dödsorsaken var kvävning, spekulation av mig. Utgår man ifrån att dådet inte var planerat samt att dödsögonblicket var där i dungen, ligger det nära till hands. Om ett tillhygge används borde det funnits blod. Det enda spår av blod som jag läst om är droppen på ena skon.
Det stämmer att jag registrerade mig för att skriva inlägg i försomras. Däremot har jag läst inlägg tidigare.
Det finns bara ett fåtal nick som jag själv litar 100 på. Upp till dig Uggla om du kan våga lita på mig?!