2018-01-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Inte alls, när det kommer fram uppgifter om att barnen kanske inte var så sjuka ändå, är det lätt att spekulera i sådana saker.
Men vi tycker uppenbarligen olika här och då är det meningslöst att fortsätta tjafsa.
Fridens!

Om man har mammans sjukdom i bakhuvudet (inte bekräftat dock) men mycket som talar för det - så kan man ju kanske föreställa sig varför pappan har "skött snacket"? Är det en helt orimlig tanke?

Tjafsar vi? Nåväl, fridens.
Citera
2018-01-27, 18:15
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Där håller jag med dig. Det händer väldigt ofta att grannar och människor runt en gärningsman/kvinna aldrig kunnat föreställa sig den personen som mördare.

Nu har du och jag olika teorier om hur och varför denna tragiska händelse skedde men bortsett från det. Varför är du så säker på din åsikt att det är O som är ensam ansvarig?
Själv tycker jag att det lutar mer åt att H varit drivande i detta fall.
Ja så kan det också vara, att HB varit drivande. Vad jag förstått har hon haft kontakt med Gottfrieskliniken och andra lite märkliga grupper? Så visst, det kan vara hon som varitdrivande, eller båda från varsitt håll, med märkluga idéer. Jag var först inne på att de båda var drivande då barnens sjukdom skulle hindra barnen själva att göra karriär liksom sina föräldrar.
Jag är inte helt säker på att OH varit ensam ansvarig, men allt samnantaget som jag läst har fått mig att tro så.
Citera
2018-01-27, 18:17
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Men istället utgå ifrån det så börjar konspirationerna hagla, den ena värre än den andra. "Man kan fejka underskrift" och sen kommer teorier om "en kontrollerande pappa" (gissningsvis man måste ha den "påtvingade" namnunderskriften i bakhuvudet när man börjar argumentera utifrån den föreställningen).

För det finns ju inte mycket belägg för det i polisens information, eller anonyma källor (oberoende av varandra) ELLER grannar som kan bekräfta den bilden. Förutom av nån "fd. granne" som vill ha middagstips i tråden.

Det handlar inte om nån "fejkad" underskrift. Men hur kan ni vara så dumma att köpa polisens "gemensamt beslut" , på grund av att bägge skrivit på??? Då är ni mer än lovligt korkade, HUR KAN POLISEN GARANTERA ATT MAMMAN SKREV PÅ SJÄLVMANT????
Jag har en väninna vars sambo riggade en snara så hon skulle hänga sej,, Hade ni köpt det som självmord? JA antagligen. Men omständigheter spelar stor roll. I detta fall finns tillräckliga omständigheter som tyder på att pappan var en despot. Det är glasklart! Jag har levt med en sån. INGEN trodde mej. "Denne trevlige man".
Citera
2018-01-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Undra hur mycket Elisabeth betalade till pianolärarimnan.......
Nej just det, en journalist skulle ju aldrig göra en sån grej.

Undrar hur mycket du själv får betalt och vilken agenda du har för att sitta här dag ut o dag in beredd att hoppa på andra som kommer in i tråden och framför sina hypoteser och ideer.

En riktigt trist utveckling i tråden och tonläget är allt annat än välkomnade för andra som kan tänkas skriva något de vet eller sett.

Men det är kanske det som är agendan, att undergräva de som skriver något intressant och säkerställa att tråden blir uttråkad för de med genuint krim intresse och som kan tolka och bidra i postiv anda.
Citera
2018-01-27, 18:18
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Med det här inlägget sjönk din trovärdighet som sten. Men det kanske också var meningen? Dvs att allt om att du bott Bjärred och Oskars lynne och berättelsen om din sambo och hundarna och Hannas lugna temerament och MRSA ska tas med en rejäl skopa salt.
Ja, det var märkligt. Lurade?
Citera
Avslutad
Citat:
Inte alls, när det kommer fram uppgifter om att barnen kanske inte var så sjuka ändå, är det lätt att spekulera i sådana saker.
Men vi tycker uppenbarligen olika här och då är det meningslöst att fortsätta tjafsa.
Fridens!

Spekulera kan man ju alltid göra. Men räkna med att du blir ifrågasatt för dina teorier. Och var har det kommit fram uppgifter om att barnen inte var så sjuka "ändå"? Det är inte att spekulera, det är ett påstående.
Citera
Bannlyst
Citat:
Mitt fetade.
Fast det rör sig ändå bara om en enda sak, avskedsbrevet. Inget annat har bekräftats, vare sig var brevet hittades, eventuell video eller det som verkligen blev en trådsanning, att pappan hittats hängd och de andra "nerbäddade" i sina sängar.
Dock utesluter det ju inte att även dessa saker stämmer.

1. Vi talade om att det fanns ett avskedsbrev, långt innan det kom ut.
2. Vi talade om att beslutet var gemensant, långt innan det kom ut.
3. Vi talade om att båda föräldrarna på något sätt bekräftat (bekräftat) avskeds-informationen, långt innan det kom ut.

Och för att nämna ytterligare två saker så :
4. Berättade vi att döttrarna hade obotliga och odiagnosticerade sjukdomar, långt innan det kom ut
5. Familjen fattade detta beslutet på grund av att alla drömmar, framtid, livsglädjen mm för familjen hade slagits i bitar.
Tyvärr formulerade sig polisen så jävla olyckligt, så det har startat onödiga diskussioner här i tråden.

Det vi väntar bekräftelse på nu är:
1. Pappan hängd + medicin i blodet.
2. Döttrarna dog lungt o stilla + medicin i blodet.
3. Mamman fick hjälp att dö, eftersom överdosen inte funka + medicin i blodet.
4. Videon

Nån annan info kommer nog inte att släppas i tråden.
Citera
2018-01-27, 18:21
Medlem
Citat:
Precis.
Och varför skulle en läkare fejka ett läkarintyg till en frisk flicka som VILL gå i skolan.
Tror istället att Läkaren/na varit väldigt noggranna i sin bedömning.

Inte alls säkert, intyg kan ha skrivits av en privatläkare som antingen vill göra kunden nöjd eller en utsliten landstingsläkare som vill slippa tjat. Gissar att det räcker att läkaren beskriver vad föräldrarna sagt i ett intyg för att hemundervisning beviljas. Det fanns en person tidigt i tråden där skolan själva föreslagit hemundervisning för dennes barn, helt utan intyg.
Citera
2018-01-27, 18:22
Medlem
CoopColas avatar
Vad hette grannen som skrev i tråden? Såg att nån skrev ett inlägg och berättade att en granne hade skrivit. Vill hemskt gärna läsa de inläggen!
Citera
2018-01-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vad hette grannen som skrev i tråden? Såg att nån skrev ett inlägg och berättade att en granne hade skrivit. Vill hemskt gärna läsa de inläggen!
Veronicamaggio eller nåt sånt
Citera
2018-01-27, 18:24
Medlem
Citat:
1. Vi talade om att det fanns ett avskedsbrev, långt innan det kom ut.
2. Vi talade om att beslutet var gemensant, långt innan det kom ut.
3. Vi talade om att båda föräldrarna på något sätt bekräftat (bekräftat) avskeds-informationen, långt innan det kom ut.

Och för att nämna ytterligare två saker så :
4. Berättade vi att döttrarna hade obotliga och odiagnosticerade sjukdomar, långt innan det kom ut
5. Familjen fattade detta beslutet på grund av att alla drömmar, framtid, livsglädjen mm för familjen hade slagits i bitar.
Tyvärr formulerade sig polisen så jävla olyckligt, så det har startat onödiga diskussioner här i tråden.

Det vi väntar bekräftelse på nu är:
1. Pappan hängd + medicin i blodet.
2. Döttrarna dog lungt o stilla + medicin i blodet.
3. Mamman fick hjälp att dö, eftersom överdosen inte funka + medicin i blodet.
4. Videon

Nån annan info kommer nog inte att släppas i tråden.

Glöm inte att samma källor nämde tillhörighet till Scientologi tidigt i tråden innan annan info kommit ut. Något vi aldrig kommer att få officiellt bekräftat.
Citera
2018-01-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Glöm inte att samma källor nämde tillhörighet till Scientologi tidigt i tråden innan annan info kommit ut. Något vi aldrig kommer att få officiellt bekräftat.

"Samma källor"? Va? Nej. Det var väl bara någon i tråden som drog upp det spåret, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in