2018-01-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Skolan (rektor) beslutar med stöd av skollagen. Intyget heter likadant i Skåne, men numreringen är VG-regionens.
Får skolan verkligen ta såna här beslut själva? När det gäller ekonomi och resurser så är det kommunen som beslutar - och jag misstänker att rektorn har informerat kommunen om vad föräldrarna sagt, samt att de fått in något intyg - från vem i så fall - och utefter det har kommunen beslutat om hemundervisning som en tillfällig åtgärd. Nu blev den tillfälliga åtgärden ganska permanent vad gäller den äldre flickan. Men målet var ju att inlemma båda i skolan igen.
Citera
2018-01-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Tack för att du har ordning och reda på diverse citat. Det finns väl även ett tweet från en rektor/skolpersonal som hyllar den berörda skolan för att de åkte hem till mamman när bara OH dök upp på skolmötet.

Om man dessutom tänker tillbaka på ena rektorns uttalande alldeles i början, " en familj i djup kris" och jämför det med pianolärarens reflektioner så känns det igen som att skolan blivit duperad.

Ja, citaten är inte mina, jag försöker korrekt att återge de olika massmediernas rapporteringar, jag har ingen egen agenda eller att jag i tråden för fram egna intressen eller så.
2 barn blev mördade av sina egna föräldrar, det borde ligga i allas intresse att fokus läggs på det(se min signatur)
Jag såg nyss om den rektorns tweet och det där bör också vara en spekulation och ser inget vidare ut av en rektor att alls uttala sig.
Dessutom en mansperson med utländsk bakgrund som kanske mer än gärna och bara därför vill skuldbelägga mamman... detta på tal om egna agendor.

Och rektor(äldsta flickans) som då även sa att barnen hade aldrig varit till något besvär men att inne i familjen var det problem(något sådant och jag har tidigare återgett de exakta citaten, men orkar inte söka dem nu)

Skolan har blivit förd bakom ljuset, föräldrarna, eller en av dem, har haft behov av att mörka något inne i familjen. Och detta "något" var alltså värt att både dö och döda för.
Det var olyckligt att de båda skolorna inte följde lagen.
Kanske, kanske hade detta mörka i denna familjen då kommit fram i ljuset och barnen levt idag.
Barnen blev heller aldrig omfrågade, de var aldrig med på möten som gällde dem själva.

Och mamman har jag läst var med på mötet kring det yngsta, men annars verkar det bara ha varit pappan som närvarat på dessa möten.
Läste också någonstans, jag har inte hittat det igen, om mailkorrespondens mellan, tror jag, pappan och skolan innan jul, vill ha för mig att det gällde planen för denna terminen.
Det har blivit svårt att hitta en del saker i media och som jag vet att jag läst, men det kanske ska städas?:S

Alla som sett flickorna har sett två normalfungerande och friska barn.
Inget annat och som jag sett har hittills kommit fram om det än så.
Senast redigerad av manot 2018-01-27 kl. 17:04.
Citera
2018-01-27, 17:07
Medlem
Den här tråden börjar verkligen bli parodi när man ser hur lättvindigt folk tar på viss information, beroende på vad man tror. Att pappan skulle ha varit "kontrollerande" är ju rena trådsanningen, eller att barnen skulle "hållits isolerade" av pappan.

Eller vad i polisens information tyder på att pappan har "kontrollerat familjen"? Rena rama trådsanningen utan några som helst belägg.
Senast redigerad av hicku 2018-01-27 kl. 17:09.
Citera
2018-01-27, 17:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sen gammalt pratar man inte negativt om de döda. Finns det något negativt om föräldrarna så pratar man inte om det. Vilket jag tror detta handlar om. Fan vet.
Ja, hänsyn till de döda ska man nog ta. Men jag tycker det är viktigt att döttrarna får upprättelse och då kan man inte skräda orden om föräldrarnas ondska ändå.
Om en granne uttalar att "jag vill inte säga något med hänsyn till flickorna", då bör man ändå dra öronen åt sig. Kanske vederbörande vet om, att de blev utsatta för övergrepp? Eller så misstänker hen att de själva begick självmord och därför visar hänsyn. I vilket av fallen borde sanningen hur som helst få komma fram, så att rätt personer befinns ansvariga.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-01-27 kl. 17:13.
Citera
2018-01-27, 17:17
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Den här tråden börjar verkligen bli parodi när man ser hur lättvindigt folk tar på viss information, beroende på vad man tror. Att pappan skulle ha varit "kontrollerande" är ju rena trådsanningen, eller att barnen skulle "hållits isolerade" av pappan.

Eller vad i polisens information tyder på att pappan har "kontrollerat familjen"? Rena rama trådsanningen utan några som helst belägg.
En fd granne till familjen har skrivit här i tråden de senaste dagarna. I mina öron låter det trovärdigt.
Isoleringen är olika uppgifter från andra grannar som knappt sett barnen.
Citera
2018-01-27, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Haha, lilla gumman, jag visste att du skulle gå igång på lilla gumman. Det finns ingen här som har väl underbyggda fakta för sina teorier. Det som är klarlagt är att 4 personer har dött i en villa i Bjärred och att det har sett relativt städat ut på platsen. Inga styckningar eller annan gore. Barnen har hemundervisats. Mor och far har varit yrkesverksamma fram till jul.

Lilla vän....
Vi är 4-5 som sitter på riktig info, men vi vägrar lägga in det i tråden, och sen tjafsa med sånna som dej.
Vi presenterade info från första början, från säkra källor som exempelvis varit inne i huset, och annan 112 personal, men som fullständigt förkastades.
Sen har polis, och media bekräftat en efter en sak som vi tidigt kunde berätta.
Men, på grund av folk som dej, så har den infon nu flyttats till PM.
Anskedsbrev - check..... låg på köksbordet tillsammans med en video.(video ej bekräftad av polis än, men vänta o se)
Gemensamt beslut - check..... det har polisen bekräftat.
Två namn underskrifter - check..... har polisen bekräftat.

Här har du 3 exempel på uppgifter som lämnades långt innan polis bekräftade nått.
Så innan du trycker ner folk, och tjatar om din påhittade skit, så kan du väll i alla fall försöka trevlig, när du pladdrar på.
Citera
2018-01-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
En fd granne till familjen har skrivit här i tråden de senaste dagarna. I mina öron låter det trovärdigt.
Isoleringen är olika uppgifter från andra grannar som knappt sett barnen.

Vilka är dessa grannar? Den där 75-åriga hundägaren som brukar promenera runt kvarteret? Vilka fler har uttalat sig?

Jag skulle ta det "VeronicaMaja" skriver med en stor nypa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
Åh vet inte vad jag ska äta till middag, kebab rulle eller köra på kebab pizza?
Senast redigerad av hicku 2018-01-27 kl. 17:22.
Citera
2018-01-27, 17:22
Medlem
Citat:
Vilka är dessa grannar? Den där 75-åriga hundägaren som brukar promenera runt kvarteret? Vilka fler har uttalat sig?

Det är 2-3 grannar (någon flyttade för nåt år sen) o 2 kollegor som uttalat sig...vad jag har sett iaf
Citera
2018-01-27, 17:24
Medlem
Citat:
Troligtvis för att "jag tror att pappan kontrollerade familjen med järnhand"-sidan behandlar ny (tvivelaktig) information med väldigt få källor, som "ingen rök utan eld"-information, som att det troligtvis är sant. Några är väldigt oförskämda i sin argumentation.

Ja mycket... O dessutom är allt bara hörsägen än så länge...
Obegripligt hur man kan strida så mycket för något man inte ens kan stå för... Eftersom familjen är dom enda som vet oavsett hur många som träder fram
Citera
2018-01-27, 17:29
Bannlyst
Undra hur mycket Elisabeth betalade till pianolärarimnan.......
Nej just det, en journalist skulle ju aldrig göra en sån grej.
Citera
2018-01-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ingen aning att han gick ner 10%? Jo det har visst framkommit, om detta inte stämmer borde väl någon reagerat?
Det var en av kvällstidningarna som redogjort för detta. I november hade han ansökt om att gå ner i arbetstid med tio procent fram till årsskiftet. Tidningen hade fått tillgång till ansökan, är kanske en offentlig handling.
Citera
2018-01-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, ingen seriös, som VeronicaMaja säger att hon är, hade kläckt ur sig det där med vad ska man ha till middag. Inte i en sån här tråd. Så henne/honom har jag fullständigt avskrivit. Jag har själv fått flera PM, varav jag delat av mig med nån. Men med tanke på hur folk ifrågasätter och söker fel, så blir det så att jag inte lägger ut dom. Ingen av oss har lust att bli föremål för häcklande, bara för att vi delar med oss. Trist utveckling.

Ja det är mycket trist hur det blivit.
Jag skulle gärna vilja ta del av den infon som inte läggs ut här....om någon vågar lita på mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in