Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
Tack för att du har ordning och reda på diverse citat. Det finns väl även ett tweet från en rektor/skolpersonal som hyllar den berörda skolan för att de åkte hem till mamman när bara OH dök upp på skolmötet.
Om man dessutom tänker tillbaka på ena rektorns uttalande alldeles i början, " en familj i djup kris" och jämför det med pianolärarens reflektioner så känns det igen som att skolan blivit duperad.
Ja, citaten är inte mina, jag försöker korrekt att återge de olika massmediernas rapporteringar, jag har ingen egen agenda eller att jag i tråden för fram egna intressen eller så.
2 barn blev mördade av sina egna föräldrar, det borde ligga i allas intresse att fokus läggs på det(se min signatur)
Jag såg nyss om den rektorns tweet och det där bör också vara en spekulation och ser inget vidare ut av en rektor att alls uttala sig.
Dessutom en mansperson med utländsk bakgrund som kanske mer än gärna och bara därför vill skuldbelägga mamman... detta på tal om egna agendor.
Och rektor(äldsta flickans) som då även sa att
barnen hade aldrig varit till något besvär men att
inne i familjen var det problem(något sådant och jag har tidigare återgett de exakta citaten, men orkar inte söka dem nu)
Skolan har blivit förd bakom ljuset, föräldrarna, eller en av dem, har haft behov av att mörka något
inne i familjen. Och detta "något" var alltså värt att både dö och döda för.
Det var olyckligt att de båda skolorna inte följde lagen.
Kanske, kanske hade detta mörka i denna familjen då kommit fram i ljuset och barnen levt idag.
Barnen blev heller aldrig omfrågade, de var aldrig med på möten som gällde dem själva.
Och mamman har jag läst var med på mötet kring det yngsta, men annars verkar det bara ha varit pappan som närvarat på dessa möten.
Läste också någonstans, jag har inte hittat det igen, om mailkorrespondens mellan, tror jag, pappan och skolan innan jul, vill ha för mig att det gällde planen för denna terminen.
Det har blivit svårt att hitta en del saker i media och som jag vet att jag läst, men det kanske ska städas?:S
Alla som sett flickorna har sett två normalfungerande och friska barn.
Inget annat och som jag sett har hittills kommit fram om det än så.