2018-01-27, 13:24
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det är alltså enligt dig okej att de använder sig av 'greenscreens' och sen försöker du skifta fokus åt andra frågor. Detta är vad som kallas kritisk massa. Det är så här vi skiljer oss från djuren, det är nämligen så att människan kan, och gör, välja en version av ett tillstånd och tro att den är riktig. Vi kan välja bort instinkten och gör det i överlevnadssyfte.
Använder de greenscreen? Det finns minst en annan synnerligen logisk förklaring till att det videoklippet ser ut som det gör och den har presenterats här i tråden. Visst skulle det kunna vara greenscreen men varför skulle det vara det? Mikrofonen säger annat i klippet. Inget bevis på fejk.

Resten av ditt inlägg är inte värt mödan att kommentera, pseudoreligiöst svammel som det är.
Citera
2018-01-27, 13:34
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-33
Mycket intressant bok. Mannen på videon säger inte att bibeln är absolut sanning. Han plockar ut intressanta saker ur den.

Det finns fortfarande ingen sanning i bibeln vilket gör den värdelös i alla vetenskapliga diskussioner. Och allmänt värdelös i stort för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av 2020-33
Att säga att det är kompressionsproblem som bara påverkar saker som rör sig är fel. Kolla saken till vänster. Den rör sig ingenting, ändå glitchar den. Det är för att den ligger på samma lager som astronauterna, någonting de kan interagera med.

Det är fortfarande bara en kompressionsartefakt. Att du hittat en artefakt i artefakten gör dig inte smartare eller ger dig mer rätt. Allt man ser i video stämmer väl överens med hur signalfel påverkar mpeg kompression.
Citera
2018-01-27, 15:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
... Tar man bort platt jord då tar man bort skaparen ...
Vilken skapare är det som man tar bort?
Citera
2018-01-27, 15:47
Medlem
På hur många sätt kan man se att jorden är platt om mna försöker då
Den är platt på kartan.. den är platt på inmobords kan man säga? kan vi platta ner den nå mer?
Citera
2018-01-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Använder de greenscreen? Det finns minst en annan synnerligen logisk förklaring till att det videoklippet ser ut som det gör och den har presenterats här i tråden. Visst skulle det kunna vara greenscreen men varför skulle det vara det? Mikrofonen säger annat i klippet. Inget bevis på fejk.

Resten av ditt inlägg är inte värt mödan att kommentera, pseudoreligiöst svammel som det är.
Varför var det jag sa pseudoreligiöst svammel? Blir det så därför att du säger det utan att bemöta mig med argument. Nej, så enkelt är det ju inte men ändå så säger du saker som ovan och avfärdar mig med en floskel. De som utövar detta bedrägeri vet sedan länge hur man påverkar människan och hennes kollektiva medvetandet. Du visar prov på detta här ovan. Det är en religion som ni kallar för vetenskap, ett kollektivt medvetande.
Citera
2018-01-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilken skapare är det som man tar bort?
Jag vet inte vad eller vem skaparen är, men jag söker efter svar.
Citera
2018-01-27, 15:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
De religiösa dogmer som ni tillämpar i globjordssekten kräver övertygelse.
Tvärt om, globmodellen stämmer med observationer och experiment.
Det är du som åberopar religiösa dogmer i form av skapare och gudar.
Citera
2018-01-27, 16:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag vet inte vad eller vem skaparen är, men jag söker efter svar.
Det förstår jag. Eftersom en platt jord inte kan ha skapats på naturlig väg, så måste den vara skapad på något övernaturligt sätt. Då måste en "skapare" hittas på för att förklara den på förhand bestämda tron att jorden är platt.
Citera
2018-01-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det finns fortfarande ingen sanning i bibeln vilket gör den värdelös i alla vetenskapliga diskussioner. Och allmänt värdelös i stort för den delen.

Det är fortfarande bara en kompressionsartefakt. Att du hittat en artefakt i artefakten gör dig inte smartare eller ger dig mer rätt. Allt man ser i video stämmer väl överens med hur signalfel påverkar mpeg kompression.
Bibeln är inte värdelös. Den betyder mycket för massor med människor vilket per definition gör den värdefull. Den innehåller saker som du säkerligen inte håller med om men att vara hånfull mot människor som tror, som du är, är i sig självt bevis för tro. Du tror att etablerad vetenskap är svaret på allt. Det citat som du har med i varje inlägg beskriver dig själv.

Bibeln innehåller en del saker som stöder plattjorden, beroende på vilken version man läser. Det finns även delar som inte kom med i bibeln som är intressanta ur plattjordsperspektivet. Och då tänker jag främst på Book of Enoch som i detalj beskriver jorden. Finns en version på Youtube också.
Citera
2018-01-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det förstår jag. Eftersom en platt jord inte kan ha skapats på naturlig väg, så måste den vara skapad på något övernaturligt sätt. Då måste en "skapare" hittas på för att förklara den på förhand bestämda tron att jorden är platt.
Du har gått i Frankfurtskolan ser jag. Det du gör ovan är att använda mina argument mot mig. Ungefär som om du är fascist så anklagar andra för att vara det.

Nu trodde jag förut, likt dig själv, att jorden var rund men upptäckte att den inte var det utan förefaller vara platt. Hur den exakt ser ut gör jag inget anspråk på att veta.
Citera
2018-01-27, 16:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bibeln är inte värdelös. Den betyder mycket för massor med människor vilket per definition gör den värdefull.
Sant, det många böcker som betyder mycket för folk.
Det bevisar dock inte att det som står i boken är sant.

Citat:
Du tror att etablerad vetenskap är svaret på allt. Det citat som du har med i varje inlägg beskriver dig själv.
En vanlig förekommande halmgubbe som många troende argumenterar mot.
Jag känner inte till en enda som tror att vetenskap är svaret på allt.

Citat:
Bibeln innehåller en del saker som stöder plattjorden, beroende på vilken version man läser. Det finns även delar som inte kom med i bibeln som är intressanta ur plattjordsperspektivet. Och då tänker jag främst på Book of Enoch som i detalj beskriver jorden. Finns en version på Youtube också.
Innehåll i böcker är inte i sig något bevis. Det finns massor med böcker som stöder glob-modellen.
Citera
2018-01-27, 16:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du har gått i Frankfurtskolan ser jag. Det du gör ovan är att använda mina argument mot mig. Ungefär som om du är fascist så anklagar andra för att vara det.
Vad anklagar jag dig för?

Citat:
Nu trodde jag förut, likt dig själv, att jorden var rund men upptäckte att den inte var det utan förefaller vara platt. Hur den exakt ser ut gör jag inget anspråk på att veta.
Jag tror inte att jorden är rund. Vänligen sluta att hitta på saker om mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in