Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Jag börjar fundera på vilka personer i Sverige ingår i detta. Namn som genast poppar upp är Bonnier och Aschberg.
Wallenberg tänker jag på, tror de är mycket involverade i deep state
Annars tror jag det vanliga användandet av Sverige från Deep State är att det är en slags godispåse. Svenskar är lättstyrda och arbetssamma, villiga att betala väldigt mycket i skatt. En skatt som är ganska lätt att sno för de som har inflytande över våra politiker. NUON och Nya Karolinska är två exempel. Pengar tas genom att göra riktiigt dåliga affärer som egentligen är saltade fakturor och då pratar vi
SALTADE. Andra saker är att Sverige är en del i övervakningen och stora företag som Facebook har troligen kunnat etablera sig här helt gratis
Migrationen som varit hit senaste två åren kan ha varit en operation för att göra Europa mer oroligt. Skall man kunna sno pengar är det viktigt att länder fungerar dålig. Länder med nöjda invånare som trivs är inte alls så lönsamma om man vill parasitera på dem. Sverige ligger geografiskt så att flyktingar måste åka igenom Europa och det tror jag också kan passa bra eftersom det blir en del som faller av under resans gång. Det blir oroligt i flera länder samtidigt
Lätt att avslöja att Migrationen handlar om att destabilisera eftersom det helt saknas åtgärder för integration. Det är bara att ösa in folk utan att underlätta för länder att integrera de som kommit.