2018-01-27, 14:16
Medlem
BushwickBills avatar
Jag ska skriva en liten sammanfattning senare för det har hänt en del intressanta saker men ni kan ju börja med att läsa denna EO och fundera varför Eric Schmidt från Google/Alphabet sa upp sig samma dag som den blev officiell, 21 December:

https://www.federalregister.gov/documents/2017/12/26/2017-27925/blocking-the-property-of-persons-involved-in-serious-human-rights-abuse-or-corruption

Trump är ett jävla GENI.
Citera
2018-01-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag ska skriva en liten sammanfattning senare för det har hänt en del intressanta saker men ni kan ju börja med att läsa denna EO och fundera varför Eric Schmidt från Google/Alphabet sa upp sig samma dag som den blev officiell, 21 December:

https://www.federalregister.gov/documents/2017/12/26/2017-27925/blocking-the-property-of-persons-involved-in-serious-human-rights-abuse-or-corruption

Trump är ett jävla GENI.

Eric Schmidts avgång ska ha nåt att göra med Big Data och Google? Alltså insamlandet av personuppgifter - och det har förstås också med Facebook att göra. Google och Facebook har väl samma ägare?
Citera
2018-01-27, 14:30
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Är detta med Anonym användare "Q" den nya tidens religion, precis som New Age och olika sorters sätt att äta mat har varit tidigare? Det verkar i alla fall som att en hel del ser detta Q som den enda sanningsägaren som finns och den enda riktiga vägen till upplysning och frihet.
Citera
2018-01-27, 14:37
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Är detta med Anonym användare "Q" den nya tidens religion, precis som New Age och olika sorters sätt att äta mat har varit tidigare? Det verkar i alla fall som att en hel del ser detta Q som den enda sanningsägaren som finns och den enda riktiga vägen till upplysning och frihet.

Du är välkommen att visa vad som inte stämmer, varsågod det finns oändligt skrivet i denna tråd och 8ch. Hitta ett par saker som du kan debunka så blir du en internet-legend!
Citera
2018-01-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Ett begrepp som ofta används med Q är "red pilled". Så jag skulle kanske kalla det att man nu går ifrån religioner till att förstå verkligheten bättre. Tidigare har man trott på vad som skrivits och sagts i media, för det mesta har det visserligen stämt men när det blir som viktigast är det si och så med sanningen. Exempelvis krig, krig är ett typiskt område där inblandade parter kämpar hårt om vilken sanning som skall vinna. Krig är inte bara vapen och militärer, det är väldigt mycket media med.

Det är så lönsamt att ha inflytande över politiskt valda så det är inte konstigt att mycket förmögna försöker få så stort inflytande som möjligt. Men man måste få inflytande på ett sätt så att väljare inte vet om det.

Vad "Q" har gjort är att berätta den mest trovärdiga version jag och många med mig läst om vilka som haft mest inflytande och vad de gjort.

Här är en intressant tweet som säger en hel del: https://twitter.com/thomas1774paine/status/957064969807454209
Deep State never thought social media would become a BIGGER news platform than lap dogs like NY Times, Washing Post, CNN, ABC, Wall St. Journal.

Now, they can't CONTROL the message. Now, YOUR MESSAGE is controlling them.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-01-27 kl. 14:44.
Citera
2018-01-27, 15:00
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag börjar fundera på vilka personer i Sverige ingår i detta. Namn som genast poppar upp är Bonnier och Aschberg.

Q har flera gånger påpekat vikten av blodsband. Att planerna grundlades av förfäderna till dagens personer. Då är Aschbergs bakgrund intresssnt.

Ytterligare ett namn är Bildt.
Men det kanske är ämnet för en egen tråd längre fram.
Citera
2018-01-27, 15:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Nu förstår vi också varför Deep State-folket försöker måla upp att Trump är psykiskt sjuk (den nyligen utsläppta boken).När bomben exploderar kommer de påstå att han är galen som bara driver konspirationsteorier.

Var finns Bannon i detta? Är han en black hat?
Citera
2018-01-27, 15:11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad "Q" har gjort är att berätta den mest trovärdiga version jag och många med mig läst om vilka som haft mest inflytande och vad de gjort.

Inte bara det, Q har på grund av metod samlat i princip alla grävresurser på internet under samma flagg! Det som pågår på 8ch just i detta nu är världshistoriens största journalistiska experiment! Långt större än alla Paradise Papers och allt annat som massmedia slagit sig på bröstet för under senaste åren. När, NÄR, vad som händer på 8ch når mediaforskare kommer det skrivas och analyseras så länge vi lever. Detta är UNIKT! Det är en direktdemokratisk utredning som jorden inte skådat sedan Platons Grekland! Inte en enda debunker finns heller, han som hyllas här i den här tråden för sina enträgna försök har inte ens varit in på 8ch, vilket jävla skämt! En enögd blir hyllad för sin syn av ett gäng blinda idioter. Vilken FARS detta är, jag gissar att det kommer finnas ett gäng Flashbackkonton som kommer försvinna sakta ut i natten desto längre detta pågår.
Citera
2018-01-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag börjar fundera på vilka personer i Sverige ingår i detta. Namn som genast poppar upp är Bonnier och Aschberg.

Q har flera gånger påpekat vikten av blodsband. Att planerna grundlades av förfäderna till dagens personer. Då är Aschbergs bakgrund intresssnt.

Ytterligare ett namn är Bildt.
Men det kanske är ämnet för en egen tråd längre fram.

Jag tänker spontant även på personerna som förekommer i den här tråden:
Open Societys (Soros) lakejer i EU / Lista läckt - Svenska namnen här:
(FB) Open Societys (Soros) lakejer i EU / Lista läckt - Svenska namnen här:
Senast redigerad av efefvoc 2018-01-27 kl. 16:01.
Citera
2018-01-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Wallenberg tänker jag på, tror de är mycket involverade i deep state

Annars tror jag det vanliga användandet av Sverige från Deep State är att det är en slags godispåse. Svenskar är lättstyrda och arbetssamma, villiga att betala väldigt mycket i skatt. En skatt som är ganska lätt att sno för de som har inflytande över våra politiker. NUON och Nya Karolinska är två exempel. Pengar tas genom att göra riktiigt dåliga affärer som egentligen är saltade fakturor och då pratar vi SALTADE. Andra saker är att Sverige är en del i övervakningen och stora företag som Facebook har troligen kunnat etablera sig här helt gratis

Migrationen som varit hit senaste två åren kan ha varit en operation för att göra Europa mer oroligt. Skall man kunna sno pengar är det viktigt att länder fungerar dålig. Länder med nöjda invånare som trivs är inte alls så lönsamma om man vill parasitera på dem. Sverige ligger geografiskt så att flyktingar måste åka igenom Europa och det tror jag också kan passa bra eftersom det blir en del som faller av under resans gång. Det blir oroligt i flera länder samtidigt
Lätt att avslöja att Migrationen handlar om att destabilisera eftersom det helt saknas åtgärder för integration. Det är bara att ösa in folk utan att underlätta för länder att integrera de som kommit.
Citera
2018-01-27, 15:33
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag tror det är Infowars som har förklarat att Obama och Hillarys (förväntade) 16-åriga presidentperiod ska mynna ut i ett tredje världskrig. Iran och Nordkorea har roll i detta genom att länderna förses med uranium som kan användas i kärnvapenbomber. Så där finns det mycket att nysta i?

Förväntade man sig verkligen att Hillary skulle sitta 8 år?
Kärringen har ju mer eller mindre varit döende hela valrörelsen.

Citat:
Ett tredje världskrig är viktigt för att få till den där befolkningsminskningen till 500 miljoner som det har talats om. På årets möte i Davos så handlade mycket om AI - och med AI så behövs inte människor längre ner i näringskedjan. Robotar kan göra det som vanligt folk gör nu.

Ja, ska bli mycket intressant att se vad som händer.
Det känns just nu som vi befinner oss i limbo mellan det gamla och det nya.
Citera
2018-01-27, 16:05
Medlem
edit
Senast redigerad av HedgeZero 2018-01-27 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in