2018-01-27, 15:09
Medlem
SAMLINGSINFO SÅ DU SLIPPER LETA

Kort sammanfattning
1. Psykopat på rätts.psyk.karsudden blir svartsjuk på sitt ex och hennes man samt sin egen familj.
2. Han övertygar och betalar ett gäng efterblivna småstadsgansters att mörda hennes man och utpressa sin egen familj på pengar. Osv, diverse "ge igen på alla jag känner och samhället mentalitet"
3. Mannen mördas och familjen pressas på stora summor pengar.
4. Polisen får upp ögonen, det blir ett högprio fall.
5. Inom några månader åker alla fast.

Småfakta
Granatmannen är död, han hoppade framför tåget
Adnan, ledaren för gänget = aron, en informatör som vilselett polisen och angett sina medlemmar
Citera
2018-01-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Jo men kv har ju att säga till om saker under hans vårdvistelse. Kriminalvården kan ju tyckt det var lämpligt att han fick ringa under samma former som övriga patinter.

Inom rättspsykiatrin finns inte samma telefonrutiner som inom kv om man skall insränka användandet av elektronisk kommunikation gör man det med stöd i LPT lagstiftningen. Det är ett tvångsmedel. Mobiltelefoner kan man givetvis förbjuda och det är normalfallet. Sen finns det lurigheter som om när lpt-patienter vårdas på RPK, de har ju rätt att använda mobiltelefon. Samt att vården tillhandahåller patientdatorer. Man kan iofs spärra sociala medier om man nu vill det.
Hur länge satt killen på K-udden? Är det fastslagit att han spikat det därifrån? Det spekulerades om permisar och frigång, då har han ju garanterat även fått ringa. Eller vet ni att han inte fått ringa så kan man man ju även ta bort permisar för det får man knappast ha om man inte får ringa.

Det lämnar ju kvar att han endast fick skriva brev då eller? Fick ha ta emot besök?

Ser inte riktigt det märkliga i att en intagen når ut med info.

EDIT: Verkar som om det är Adnan som ringt in till avdelningen där AL satt, han hade iaf till gång till det numret och det verkar finnas bevisning.
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-27 kl. 15:40.
Citera
2018-01-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ser inte riktigt det märkliga i att en intagen når ut med info.

Nej, och det har ingen påstått så släpp det nu.

Ser du inget anmärkningsvärt med att en kille som anses färdigbehandlad på rättspsyk åker dit för anstiftan till mord precis när han blivit utsläppt, och att polisen misstänker att brottet begicks under hans tid som intagen, så kan jag inte hjälpa dig ytterligare.
Citera
2018-01-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Nej, och det har ingen påstått så släpp det nu.

Ser du inget anmärkningsvärt med att en kille som anses färdigbehandlad på rättspsyk åker dit för anstiftan för mord precis när han blivit utsläppt, och att polisen misstänker att brottet begicks under hans tid som intagen, så kan jag inte hjälpa dig ytterligare.

Nej, Adnan hade numret till avdelning 73 så jag tycker inte det är så himla konstigt.

Konstigare är informatördelen och massa andra saker. Att en som jobbar för snuten åker för mord är ju lite mer makabert, verkar vara det media fäster vikt vid också.

Vet ju andra som mördat, åkt in på psyket, utsläppta efter någon månad (Goran i OG), två ggr tror jag tom.

Men jag vet ingen informatör som deltagit i mord innan och som våldtagit dagen efter och pressat gamla tanter
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-27 kl. 15:55.
Citera
2018-01-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159th
Har du fått någon fup?

Jag har FUP:en men vet inte riktigt hur man delar den 😳
Citera
2018-01-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Skoja inte, upp med den då
Citera
2018-01-27, 16:13
Medlem
Citat:
Är filen stor eller? Hur många sidor är den på? Den skulle tydligen vara enorm iom att det är så många olika brott som vävs samman, men kan du bekräfta hur många sidor den är på?
Citera
2018-01-27, 16:15
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shunnar
Snälla kan dem vara men om man har en obetald skuld så skadar ju han bara sig och sin familj. Han kanske har använt drogerna för sitt eget bruk? Kanske inte skadat någon annan ?

Jag förstår hur du menar, men man måste också ta i beaktande det lidande som uppstår runt knarket. Att köpa är att hjälpa till att upprätthålla en handel som omfattar så mycket mer, trafficking, mord, korruption etc. Om nu den mördade köpte knark, så skadar han per definition en hel del människor indirekt. Det bör man åtminstone ägna en tanke.
Citera
2018-01-27, 16:18
Medlem
Adnan säger ju till sin hanterare att det är jobbigt att folk på FB spekulerar i om det är han, och det finns ju flera nyreggade nick i början på tråden som tar honom i försvar. Kommer med all säkerhet att finnas med i fup om han skapat dessa nick eller ej. Inte första gången nån gör den tabben
Citera
2018-01-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Är filen stor eller? Hur många sidor är den på? Den skulle tydligen vara enorm iom att det är så många olika brott som vävs samman, men kan du bekräfta hur många sidor den är på?

https://minfil.org/QfE428d5bd/FUP.zip
Citera
2018-01-27, 16:24
Medlem
Citat:
https://minfil.org/QfE428d5bd/FUP.zip
Du är grym

Kom igen DanneHisingen, Snasavglas m fl, nu bringar vi klarhet i den här soppan
Citera
2018-01-27, 17:04
Medlem
Har Adnan nån bror eller vad är det för namn de skriver i huvudprotokoll b, i beslagen hos honom? Hos de andra står deras namn men på Adnan står det ett annat namn och Amedi på slutet? Vad fan heter denna lirare egentligen? Där det står Amedi står det inte Adnan. Märkligt

Ser ut att vara några med skyddade uppgifter, skummade bara igenom det snabbt. Finns även en till som har en snut i sin telebok. Kanske finns förklaring till det.

Mitt första intryck är att i detta finns det massa som kanske egentligen inte borde ha kommit upp till ytan. Men olika poliser har utrett varandra eller varandras område och det kan vara då vissa bubblor spricker.
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-27 kl. 17:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in