2018-01-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det här är först och främst ett diskussionsforum, så kravet på "teknisk bevisning" är tämligen lågt. Det omvända: jag har inte tagit del av något vettigt läkarutlåtande rörande flickornas hälsa.

Du hävdar att flickorna inte var sjuka för att du inte har tagit del av ett läkarutlåtande? Tur att vi har ett uttalande från pianofröken.
Citera
2018-01-27, 11:52
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Den artikeln handlar om ett helt annat fall.
Ja!
Men den beskriver den problematik som familjen/föräldrarna befann sig i, och inte minst bristen på stöd från vården som jag själv ser så tydligt från min egen position i vårdbranschen.
Citera
2018-01-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Rektor och skolchefen har bekräftat att intyg kom INNAN beslut fattades.
Det har stått i media flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Bevisa detta då med länkar och citat istället för att bara vräka ur dig skit. Så mycket plats som du tar i tråden får mig att misstänka att du är narcissistisk, något fel är det.

Det har stått i media. Man behöver inte vara narcissist bara för att man är läskunnig och har följt rapporteringen.
Citera
2018-01-27, 11:55
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
IVO borde hur som helst utreda om svensk läkarvård på något vis brustit i att utreda flickornas symptom.

IVO är inte direkt känt för att utreda saker i onödan.
Det vore bättre att lägga det krutet på alla levande patienter som inte får läkarvård, och hänvisas till ekonomiskt stöd från anhöriga om de inte har turen att bo i en kommun som är givmild med socialbidrag.
Citera
2018-01-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
Ni agerar som en häxjakt genom baserad av era egna spekulationer. Stackare kvinnor som blev anklagad som häxor förr i tiden baserad av folks spekulationer, precis som ni!
Om jag tolkar inlägget rätt, det är aningen svårtytt, tycker du att det är en "häxjakt" att spekulera i varför två vuxna mördat sina barn? Häxprocesser är när man anklagar någon för något de inte gjort (eller kan ha gjort, sexuellt umgänge med satan var en populär anklagelse en gång i tiden). I det här fallet är det ganska uppenbart, rent av klarlagt, att de mördat sina barn så vari består häxjakten?
Citera
2018-01-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du lägger ord i min mun - fult - jag skrev incestuöst förhållningssätt, och med det menar jag långt mycket vidare än en sexuell akt.

Ursäkta, med vad menar du då?
Citera
2018-01-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Precis så kände nog Oskar också när hans barn eventellt klappat grannens hund.
Med tanke på att familjen av olika anledningar hade en infektions-risk, så ville han nog inte att barnen skulle klappa hund.
Så enkelt var det NOG.
Inget märkligt med det.

Jo, att hans ändå ganska stora dotter inte får klappa en hund och att han försöker förbjuda hundägaren passera huset, är ytterligare en pusselbit tillsammans med många andra som tyder på att OH var kontrollerande och märklig.
Citera
2018-01-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Bevisa detta då med länkar och citat istället för att bara vräka ur dig skit. Så mycket plats som du tar i tråden får mig att misstänka att du är narcissistisk, något fel är det.
Sluta hacka på folk och sök själv istället. Men klarar du inte det så varsågod:

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-liv-i-villan-fore-barnmorden/

Men vid nästa möte konstaterade man att 11-åringen inte hade blivit bättre. Ett intyg lämnades till skolan innan hemundervisningen tog vid på heltid tre dagar i veckan.
Citera
2018-01-27, 12:40
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo, att hans ändå ganska stora dotter inte får klappa en hund och att han försöker förbjuda hundägaren passera huset, är ytterligare en pusselbit tillsammans med många andra som tyder på att OH var kontrollerande och märklig.

Jag tror att OH:s stressbägare varit i princip full, det som folk i allmänhet tyckt vara bagateller har fått bägaren att rinna över. Som jag ser beskrivningarna av OH och informationen som kommit fram de senaste dagarna, var han en man under hög press och var psykiskt stressad.
Tittar man i tidigare inlägg i tråden är här några personer som förefaller må mycket dåligt av olika anledningar och skriver oprovocerat i affekt, alternativt är berusade. Jag tänker inte peka ut någon, men min poäng visas ganska tydligt.
Citera
2018-01-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sluta hacka på folk och sök själv istället. Men klarar du inte det så varsågod:

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-liv-i-villan-fore-barnmorden/

Men vid nästa möte konstaterade man att 11-åringen inte hade blivit bättre. Ett intyg lämnades till skolan innan hemundervisningen tog vid på heltid tre dagar i veckan.
Hela poängen med diskussionen var att det bara talas om ett intyg, inte ett läkarintyg.
Citera
2018-01-27, 12:42
Medlem
smoker27s avatar
Kan vi vara överens om att det var 2st mord och 2st självmord sen orsaken det vet vi inte och kommer vi få reda på det?.

Mvh
Smoker
Citera
2018-01-27, 12:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Jag tror att OH:s stressbägare varit i princip full, det som folk i allmänhet tyckt vara bagateller har fått bägaren att rinna över. Som jag ser beskrivningarna av OH och informationen som kommit fram de senaste dagarna, var han en man under hög press och var psykiskt stressad.
Tittar man i tidigare inlägg i tråden är här några personer som förefaller må mycket dåligt av olika anledningar och skriver oprovocerat i affekt, alternativt är berusade. Jag tänker inte peka ut någon, men min poäng visas ganska tydligt.

Ja visst är det så. OH orkade inte med hemsituationen längre. Som någon arbetskamrat skrev i minnestexten: Du förtjänade inte den senaste tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in