2018-01-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte jag. När man intervjuar någon ger man honom/henne sin fulla uppmärksamhet. När man är på dejt också för den delen. Jag tycker som sagt att det är fruktansvärt respektlöst, och tyder även på omogenhet och ett konstigt beroende till den som man måste SMS:a hela tiden - vare sig det är en partner, förälder, kompis eller något annat.

Hahaha..kul att se att du pratar om Respekt!! Det är väl inte konstigt att hon skickar ett sms till honom o säger att allt är ok. PM pratade ju även i telefon med en vän..glömt vad han heter.
Citera
2018-01-27, 10:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Men så himla puttinuttigt! Klart som fan att ni empatistörda, sanningsföraktande korkskallar i styckmördarens fanclub måste hålla samman. Alla andra vill ju vara på behörigt avstånd, så att säga. Fake news, faktaresistens, fördomar, hat och avundsjuka - ja, däri bottnar en "förtjänstfull profilering" av offret. Är bara för dig att gapa och svälja. Tänk inget, men glöm inte bort att rapa efteråt. Och du - börja nu inte att ta till dig av den beskrivning av Kim som hennes vänner, kollegor och anhöriga ger, d.v.s de som kände Kim. Nej, bättre är att lyssna på vad en "sanningssägande" skribent på Flashback säger, det passar din begränsade tankeverksamhet och agenda bättre.
Jag tror inte att det är säkert att Kim hade levt idag om hon tackat nej till ubåtsturen. Verkar ju som att PM riktat in sig på att just Kim skulle bli hans offer, att det var hans plan. Eftersom han uppenbarligen var redo nu, förberedd mentalt och hade ordnat med det "praktiska" finns möjligheten att plan B hade varit att samma kväll/nästa dag försöka få med sig ett annat offer till ubåten.

Men, det blir ju lite mera omständigt och osäkert att "raskt hitta ett annat offer" så det tror jag inte riktigt på, utan jag tror han skulle ha hållit sig till plan A ändå - att få ideala drömoffret Kim till ubåten, hans utvalda drömplats för tortyren och mordet - platsen där ond bråd död figurerat så många gånger i hans sadistfantasier.

Om Kim tackat nej till ubåtsturen just den kvällen så tror jag att han skulle ha blivit mycket intensiv i sin övertalning till att boka in ny tid så fort som möjligt, redan nästa dag förmodligen.

Han skulle få henne att förstå att det var en riktig ynnest för henne att få denna chans till intervju, hon skulle känna sig hedrad och utvald då han var så "upptagen samt eftertraktad av journalister".
Han skulle få henne att känna att det var "nu eller aldrig".

Att PM kan vara mycket intensiv och manipulerande när han ska få sin vilja fram har vi sett otaliga exempel på. INTENSIV skulle han ha varit här i sina försök att få Kim till ubåten.
Som en lärare minns PM från skoltiden:
– Han var en ivrig kille, väldigt påstridig. Som en järv som biter sig fast i hasorna.

Madsen verkar så skruvad och fanatisk i skallen och sällan har man hört talas om så bestialiska grymheter som det han utsatte offret Kim för, så det börjar få mig att fundera.
Allt verkar vara så utstuderat grymt och planlagt.
Funderar då på om ubåten i första hand inte byggdes för att vara en ubåt.
Att det istället var den perfekta tortyr och mordplatsen han byggde, att det var syftet och målet.
Tortyren och slakten av Kim var Le Grande Finale på hans projekt.
Helvetesprojektet.

Fan vet?
Endast Djävulen Madsen kan svara på det.

Fast ibland är en cigarr..., öhh, jag menar en ubåt, ingenting annat än en cig..., öh jag menar en ubåt. 🤧
Citera
2018-01-27, 11:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
HANS mor och far, menar du. Det finns några i tråden, om du söker på "endast denna tråd", "inlägg" och "madsens mor" så får du upp en del träffar.

Modern sägs vara rödhårig, (precis som Kim Wall), ingen vet namnet, de kallar henne Rödluvan.

Hon ser ut att vara rödhårig
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gVg5k/promo
Citera
2018-01-27, 11:14
Medlem
Citat:
Inte jag. När man intervjuar någon ger man honom/henne sin fulla uppmärksamhet. När man är på dejt också för den delen. Jag tycker som sagt att det är fruktansvärt respektlöst, och tyder även på omogenhet och ett konstigt beroende till den som man måste SMS:a hela tiden - vare sig det är en partner, förälder, kompis eller något annat.

Ja, självklart är det så, under normala omständigheter, men om man kutar från en fest och hoppar ner i en hembyggd ubåt med ett original man inte känner, då kan sporadisk kontakt med pojkvännen vara naturlig.

Madsen bör fö ha multitaskat, dragit i sina vajrar, krupit fram och tillbaka osv. Han var kapten, låtsasintervjuobjekt och blivande lustmördare. Han hade det svettigt, och var antagligen inte ens intresserad av intervjun. Att det skulle uppstå nån normal, proffsig kommunikation tror jag vi kan utesluta.

Fö vore det smart att låta Wall messa, om det höll henne glad och lugn.

Det är en rikspsykopat vi talar om. Han hade nog stenkoll på sin manipulation.
Citera
2018-01-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon ser ut att vara rödhårig
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gVg5k/promo

Oj, vilken överraskning 🙄 Tack för länken.

Och där har vi Peter som liten knodd.

Hoptvinnade fingrar, fattig mimik, vag blick. Kan vara en slump, att han bara ser ut så på detta kort. Men det tror jag inte.

Han såg nog ut så jämt, innan han lärt sig låtsas att han var som andra.

Småbarn ser ju ofta lite pantade ut. Undrar hur gammal han var på kortet.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-01-27 kl. 11:24. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-01-27, 11:24
Medlem
Citat:

Respektlöst? Och det kommer från dig? Och jag tvivlar på att det blev någon seriös intervju, han hade med all säkerhet tankarna på helt andra saker, så den intervjun var nog inte ens värd papperet. Eller papper och papper, troligen hade hon mobilen på inspelning. Och därför var han tvungen att kasta hennes mobil också i vattnet. Inte så bra om den spelat in skriken som kom från Kim när han satte igång. För hans del hade hon ju blivit avsläppt på kvällen. Och att då ha hennes mobil på sig, eller kvar på ubåten, hade ju inte varit så välbetänkt.
Citera
2018-01-27, 11:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Dåså. Det här tyder då alltså på att Kim var helt ointresserad av Madsens libido.
Skönt att få det bekräftat.
Citera
2018-01-27, 11:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Det är förbjudet att länka till betalartiklar.
Dessutom: vad skulle en svensk journalist ha att tillföra? Han har ju inte fått någon egen intervju med någon nyckelperson, han tuggar bara om information precis som vi gör här. Det blir inte mer värt för att det är tryckt i SvD.

Var i allsindar hittar du detta i Flashbacks regelverk?
Är det nåt du kommit på själv?

Netiketten säger lite om att inte kopiera för stor del av copyrightskyddad text

Visa oss gärna:
https://www.flashback.org/regler
Citera
2018-01-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Var i allsindar hittar du detta i Flashbacks regelverk?
Är det nåt du kommit på själv?

Netiketten säger lite om att inte kopiera för stor del av copyrightskyddad text

Visa oss gärna:
https://www.flashback.org/regler

Jag vet inte om det är förbjudet att länka till betalsidor. Men klart är ju att det inte är så bra eftersom inte alla medlemmar då kan läsa den. Jag uppmärksammade inte att det var en betalsida. Men förbjudet tror jag inte det är. Vore i så fall bra om detta togs upp i regelverket.
Citera
2018-01-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Lite märkligt att sms'a om man intervjuar nån? Kan det ha varit PM som skickat dessa?

Nja, hon skulle återvända till festen kl 21.00, hon var försenad. Turen skulle bara vara 2 timmar.
Citera
2018-01-27, 11:41
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror han rände runt en del. Och då kan man ju passa på att messa.

Precis. Knappast som att "intervjun" pågick konstant under färden.
Citera
2018-01-27, 11:41
Medlem
Citat:
Så var det ju verkligen inte. Du kan inte ha läst om M:s och hans bröders bakgrund i Djursings bok ALLS.

Nej, läst Djursings bok har jag inte. De skildes när Madsen var 6 år gammal. Därefter bodde han med sin far. Har du andra uppgifter så får du gärna dela med dig av dom.

Citat:
Det är förbjudet att länka till betalartiklar. Dessutom: vad skulle en svensk journalist ha att tillföra? Han har ju inte fått någon egen intervju med någon nyckelperson, han tuggar bara om information precis som vi gör här. Det blir inte mer värt för att det är tryckt i SvD..

Förbjudet? Det tror jag inte, men inte så bra kanske då alla inte kan läsa den. Jag uppmärksammade inte att det var en betalartikel. Sorry. Och du menar alltså att ingen av oss ska läsa svenska tidningar? Därför att svenska journalister inte har något att tillföra? Förutom vissa missförstånd, som oftast rättas till, så har de lika mycket att säga som de danska journalisterna. Vill du inte läsa det jag länkar till så låt bli. Andra kanske är intresserade. Det avgör inte du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in