Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur skulle det gå till? De har ju blivit uteslutna ur partiet.
Finns altid saker man kan göra. De skulle kunna prata med partiledningen om varför SD går åt helvete och att de kan lösa det.
Citera
2018-01-25, 15:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur skulle det gå till? De har ju blivit uteslutna ur partiet.
Instämmer. Gå tillbaka till partiet som uteslutit dem funkar nog inte.

Att försöka skicka tillbaka folk som vi en gång tagit ansvar för, är nog ingen bra idé, tror jag. De som har medborgarskap får nog stanna.

Att bryta upp mediemonopolet och vidga mängden tillåtna åsikter är kanske det viktigaste för att få Sverige på rätt spår igen, minska rysshetsen, sluta kriga utomlands, avsluta massinvandringen, minska omotiverad extremfeminism, koncentrera sig mer på Sveriges bästa och mindre på t.ex Mellanöstern.

Det är mina teorier på rak arm, men jag är ingen politiker.

Blir Hagwall en kandidat?

Lycka till AfS.
Senast redigerad av wwr 2018-01-25 kl. 15:42.
Citera
2018-01-25, 16:34
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Instämmer. Gå tillbaka till partiet som uteslutit dem funkar nog inte.

Att försöka skicka tillbaka folk som vi en gång tagit ansvar för, är nog ingen bra idé, tror jag. De som har medborgarskap får nog stanna.

Att bryta upp mediemonopolet och vidga mängden tillåtna åsikter är kanske det viktigaste för att få Sverige på rätt spår igen, minska rysshetsen, sluta kriga utomlands, avsluta massinvandringen, minska omotiverad extremfeminism, koncentrera sig mer på Sveriges bästa och mindre på t.ex Mellanöstern.

Det är mina teorier på rak arm, men jag är ingen politiker.

Blir Hagwall en kandidat?

Lycka till AfS.

Det skulle vara uppfriskande att se ett parti som startar krig mot media. SD:s undfallenhet för media är beklämmande att åse.
Citera
2018-01-25, 16:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Vilken rysshets? Hur skulle AfS bära sig åt där menar du? Ska Sverige sluta kriga utomlands, eller vem?
Jag tror inte vi kan ta den diskussionen i den här tråden. Jag är ingen expert heller. Lite mer neutralitet gentemot stormakterna hoppas jag partiet kommer att stå för, i alla fall. Och, som sagt, ta hem våra trupper från Irak, Kurdistan och Afganistan. Det hoppas jag ett nationalistiskt parti har på programmet.
Senast redigerad av wwr 2018-01-25 kl. 16:41.
Citera
2018-01-25, 17:21
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Har hört liknade beskrivning.

En fågel viskade i örat häromdagen att lanseringen nu är mycket nära och att lanseringen kommer ske på ett minst sagt väldigt lämpligt tillfälle.

Ska bli intressant att följa detta 😎

ÄNTLIGEN !

Kram på er / Ingrid
Citera
2018-01-25, 17:32
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror inte vi kan ta den diskussionen i den här tråden. Jag är ingen expert heller. Lite mer neutralitet gentemot stormakterna hoppas jag partiet kommer att stå för, i alla fall. Och, som sagt, ta hem våra trupper från Irak, Kurdistan och Afghanistan. Det hoppas jag ett nationalistiskt parti har på programmet.
Om AfS vill likställa demokratin USA med den aggressiva demokraturen/kleptokratin/autokratin Ryssland (som annekterar andra länders territorier) får man det svårt från början, man lämnar verkligen rumpan bar.
Sedan föreslår du att AfS ska kräva att Sverige ska sluta ställa upp i FN:s fredsbevarande insatser. Sluta bidra ekonomiskt också till FN?
Vad tycker du partiet ska säga om försvaret då?
Citera
2018-01-25, 17:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Om AfS vill likställa demokratin USA med den aggressiva demokraturen/kleptokratin/autokratin Ryssland (som annekterar andra länders territorier) får man det svårt från början, man lämnar verkligen rumpan bar.
Sedan föreslår du att AfS ska kräva att Sverige ska sluta ställa upp i FN:s fredsbevarande insatser. Sluta bidra ekonomiskt också till FN?
Vad tycker du partiet ska säga om försvaret då?
De trupper jag nämnde är inte under FN. FN-insatser skall vi överväga att delta i.
Hela partiprogrammet kan jag inte yttra mig om.
Citera
2018-01-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Det skulle vara uppfriskande att se ett parti som startar krig mot media. SD:s undfallenhet för media är beklämmande att åse.

För SD:s etablerade politiker är det lika viktigt som för övriga partiers företrädare att stå på god fot med tidningar och etermedia i valrörelsen. Inget riksdagsparti har råd med att ligga i krig med "tredje statsmakten". Tvärtom - även SD måste se till att odla journalistkontakter så att partiet får ut sina olika budskap i valrörelsen. Tycker faktiskt att partiledningen utvecklats avsevärt härvidlag.
Somliga stollar främst ur SD:s "gamla garde" kräver fortfarande att deras parti ska bojkotta misshagliga media. Otroligt kontraproduktivt.
Vi, som sympatiserar med SD:s motståndare i riksdagen jublar förestås.
Citera
2018-01-26, 22:10
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Japp, när AfS närmar sig fyra procent kommer popcornpriserna att gå upp.
Citera
2018-01-26, 23:52
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
För SD:s etablerade politiker är det lika viktigt som för övriga partiers företrädare att stå på god fot med tidningar och etermedia i valrörelsen. Inget riksdagsparti har råd med att ligga i krig med "tredje statsmakten". Tvärtom - även SD måste se till att odla journalistkontakter så att partiet får ut sina olika budskap i valrörelsen. Tycker faktiskt att partiledningen utvecklats avsevärt härvidlag.
Somliga stollar främst ur SD:s "gamla garde" kräver fortfarande att deras parti ska bojkotta misshagliga media. Otroligt kontraproduktivt.
Vi, som sympatiserar med SD:s motståndare i riksdagen jublar förestås.
Hmm, hur gick det för den där rödlätta tjommen som kandiderade i presidentvalet i USA?
Citera
2018-01-27, 09:31
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Hmm, hur gick det för den där rödlätta tjommen som kandiderade i presidentvalet i USA?
I västvärlden får Trump ses som en pionjär på området att försöka bryta medias makt.

Förhoppningsvis får vi se fler politiker av den sorten. Vi ser över hela västvärlden hur demokrati övergår till mediekrati, där det är media som har makten.
Citera
2018-01-27, 13:46
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
I västvärlden får Trump ses som en pionjär på området att försöka bryta medias makt.

Förhoppningsvis får vi se fler politiker av den sorten. Vi ser över hela västvärlden hur demokrati övergår till mediekrati, där det är media som har makten.

Du får inte heller glömma att alternativmedia är på enorm frammarsch som aldrig förr och att kvällsblaskorna aldrig haft så dåligt så dåligt förtroende.

Trump red visserligen in i vita huset via populistiska utspel genom nästan enbart massmedia. Men för att komma över 4% spärren i riksdagen så skulle jag säga att genom rejäl draghjälp av alternativmedia och viss publicitet samt smarta utspel i massmedia så klarar man spärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in