2018-01-27, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Otroligt långsökt ditt scenario! Hade han velat med sin inkomst hade han tagit med familjen och åkt till Thailand. har svårt att tro att arbetsgivaren nekat honom ledigt då han visste hur barnen mådde, chefen verkade ju också nästan förstå att detta dåd hände, inte ok alls! Jag tror pappan ville jobba mer än han kunde, så är
det nog?

Scenariot förutsätter att hela familjen var svårt sjuk, psykiskt, och utmattad fysiskt. Då kan de inte sticka till Thailand. Att de var ute och handlade betyder inte att de orkade göra så mycket mer. Jag har haft scenarion som täcker hela spektrat... Familjen var "slut", framför allt föräldrarna, och ingen kunde rädda dem i tid...
Citera
2018-01-27, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
Att han säger att min sambo inte ska gå förbi deras villa med våra hundar tyder på att Oskar är ett psykfall som ville ha kontrollen. Han äger inte gåvägen där min sambo promenerade.

För mig som försöker lägga ett tidspussel så är även detta intresaant. När skedde detta? Alltså din sambo och hundarnas möte med Oscar och Agnes?
Citera
2018-01-27, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livochandlighet
För mig som försöker lägga ett tidspussel så är även detta intresaant. När skedde detta? Alltså din sambo och hundarnas möte med Oscar och Agnes?

– Jag går här varje dag med hunden och pratar ofta med många av grannarna. Men den här familjen har jag inte sett.
Expressen
Citera
2018-01-27, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om man nu ska låta barnen komma till tals istället för den manipulative fadern, ja jag menar att barn ändå är ärligare i grund och botten, så har vi ju faktiskt 14-åringens Instagram:

Vilken sjukdom led hon av?
Svar: Agnesisbored
Vad kunde hon göra för att bli frisk?
Svar: A girl has nothing to say.

Vad mer behöver vi egentligen veta för att förstå, att det inte var barnen det var fel på här?

Kanske att Föräldrarna var drivande i att även den yngre flickan skulle få hemundervisning
Varför så drivande?
Synonymer till drivande
pådrivande, eggande
driftig, energisk
Citera
2018-01-27, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Inte en chans att en läkare skulle sätta en kronisk trötthets diagnos på yngsta flickan,det kan ta år innan en sådan diagos kan ställas.
Kan med säkerhet säga att flickorna inte var dödssjuka,då hade de varit inlagda på sjukhus för adekvat vård,och var det frågan om att flytta flickorna tillbaks till hemmet för vård i livets slutskede,ja då hade palliativa vårdteamet kommit till hemmet varje dag för medicinering och annan krävande vård.
Ingenting av detta har framkommit,så nej,flickorna var inte dödssjuka,,möjligtvis i oskars huvud.
Instämmer. Dessa diagnoser som inte går att se på blodprov tar extremt lång tid att få ett läkarintyg på. Vi snackar 10 år och längre. Först ska alla andra diagnoser uteslutas innan en diagnos som ME sätts. Om de lyckats få den diagnosen på ett papper när barnen bara var 11 och 14 år gamla och inte varit sjuka längre än 3 år tillbaka så skulle jag vilja påstå att de är dem enda i hela Sverige som lyckats få diagnosen ME konstaterad efter så kort tid. Finns inte på kartan att en riktig läkare skulle lägga den diagnosen och skriva läkarintyg på den efter så kort tid.
Citera
2018-01-27, 05:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hon träffa 11-åringen ca 1-2 timmar i veckan innan och i början av sjukdomen. Hur kan någon basera allt på den korta tiden. I början av trötthets så är allt som intressant att utföra lättare. Hon visa kanske inte för andra att orken tog slut och hon kanske behövde sov 14 timmar istället för kanske 10. DU vet inte JAG vet inte och pianoläraren vet inte då hon som sagt träffade henne 1 gång per vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har du också ett läkarintyg? Fram med det om du ska sitta och skriva om diagnoser och prognoser.

Milla tog med ditt inlägg för att få en klar bild på vad Moosky svarar

Hur tror du det är möjligt att avgöra att någon är fullt frisk utifrån att bara träffa flickan ett par timmar i veckan? Hoppas att du förstår att alla sjukdomar inte syns utanpå. Eller är denna pianolärarinna ett medicinskt underbarn som enbart genom att titta på en person kan avgöra om personen är fullt frisk eller ej?
Du skriver på ett väldigt nedvärderande sätt och väser fram att du vill ha bevis. Det vore klädsamt i ditt fall om du kunde ge några som helst bevis på dina påståenden, har hittills inte sett ett enda.
Du kommer enbart med dina påståenden likt orddiarré på nästan varje sida.
Citera
2018-01-27, 05:32
Medlem
dooks avatar
Såg en film som heter "The Killing Of A Sacred Deer" och av någon anledning kom jag direkt att tänka på det här fallet. Den hade svensk premiär i november.

https://www.imdb.com/title/tt5715874/

https://youtu.be/CQFdGfwChtw

Citera
2018-01-27, 05:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja, då hoppas jag att obducenten grundligt går igenom hårstrån och blodprov på flickorna. Så att åtminstone barnens släktingar kan komma närmare sanningen. Men om de hade kontakt med den vanloga vården medan barnen levde borde kanske det ha setts? Men detberorväl på vilka prov de tar? Det är väl inget som en läkare misstänker i första hand, att en förälder pumpar barnet fullt med benzo?

Jag tror att alla som arbetar med detta fall verkligen kommer att vara grundliga på alla sätt. Anhöriga kommer med all säkerhet kunna få de svar som går att få fram.
Citera
2018-01-27, 05:47
Medlem
Citat:
För ett år sedan bodde jag grannar med Oskar och Hanna. Skrev här igår kring hur jag uppfattade Oskar och Hanna som personer. Har ni några frågor är det bara att ställa dom till mig!
Har du sett till något foto på Hanna där du kan bekräfta att det är hon?
Alla foton som hitills cirkulerats har dementerats i sak. Så om du hittar något som stämmer så skulle det vara riktigt bra.
Citera
2018-01-27, 07:01
Medlem
DouglasKenneths avatar
Citat:
För ett år sedan bodde jag grannar med Oskar och Hanna. Skrev här igår kring hur jag uppfattade Oskar och Hanna som personer. Har ni några frågor är det bara att ställa dom till mig!
Hade dom mycket vänner och släkt eller höll de sig för sig själva mestadels?
Citera
2018-01-27, 07:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Scenariot förutsätter att hela familjen var svårt sjuk, psykiskt, och utmattad fysiskt. Då kan de inte sticka till Thailand. Att de var ute och handlade betyder inte att de orkade göra så mycket mer. Jag har haft scenarion som täcker hela spektrat... Familjen var "slut", framför allt föräldrarna, och ingen kunde rädda dem i tid...
Ok att de kanske inte orkade dra till Thailand, men orka jobba in i det sista gjorde de, väldigt konstigt det enligt mig om de planerat att göra detta i kärlekens tecken, för sina plågade barn! Oskar gick ner 10% i arbetstid, oj vad mycket då man har döende döttrar hemma, som plågas det allra värsta! Var finns logiken hos vissa här? Man slutar aldrig att förundras, herregud!
Citera
2018-01-27, 07:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Milla tog med ditt inlägg för att få en klar bild på vad Moosky svarar

Hur tror du det är möjligt att avgöra att någon är fullt frisk utifrån att bara träffa flickan ett par timmar i veckan? Hoppas att du förstår att alla sjukdomar inte syns utanpå. Eller är denna pianolärarinna ett medicinskt underbarn som enbart genom att titta på en person kan avgöra om personen är fullt frisk eller ej?
Du skriver på ett väldigt nedvärderande sätt och väser fram att du vill ha bevis. Det vore klädsamt i ditt fall om du kunde ge några som helst bevis på dina påståenden, har hittills inte sett ett enda.
Du kommer enbart med dina påståenden likt orddiarré på nästan varje sida.
Alltså man kan faktiskt vända på det, hur kunde de sätta en diagnos så snabbt att de inte behövde gå till skolan utan de fick hemundervisning?
Vem fasen kan komma med bevis här, kan du? Den värsta orddiarrén här står du för, tragiska människa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in