2018-01-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Var inte Sätraligan Stockholms första och största firma?
https://kritaen5a.wordpress.com/2011/08/25/historik-hammarby-huliganhandelser-del-1/

Ja och nej, min poäng var att folk själva började kalla sig för "Firma", snarare än en "Liga" eller ett "Gäng", eller - gud förbjude - "Crew".

Ett stickspår angående detta är att Hammarby hade ett par fullt potenta fighters i långt hår, stickade grön/vita tröjor, samt träskor, som bland annat jagade AIK upp i lyktstolparna på den gamla gångvägen mellan Johanneshov/Söderstadion och Gullmars sent 70-tal - enligt flera AIKare som var med. Sanningshalten kan jag inte bedöma, men de jag hört detta ifrån anser jag som trovärdiga, inte minst eftersom det var ett uppenbart nederlag, vilket man i allmänhet helst talar tyst om... Och Nej, jag är inte Hammabyare....

Citat:
Ursprungligen postat av JC1916
Farliga Firman är dock inget att skoja bort, det blev sedermera fotbollsgrabbar av många i den ligan.

Precis, aktiva i respektive klubb. Bra grabbar
Citera
2018-01-14, 20:59
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Syns tydligt att ni är ett inavlat folk. Ni araber menar jag.

Det finns ingen som gillar araber.Vi är afrikaner, så jag håller med dig svenne. Sluta låstas vara huligan nu och gå och spela fia med knuff med din mamma istället.
Citera
2018-01-14, 21:03
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Var inte Sätraligan Stockholms första och största firma?
https://kritaen5a.wordpress.com/2011/08/25/historik-hammarby-huliganhandelser-del-1/

Märks att skribenterna bakom krita en femma har rökt schysst gräs. Vart hittar dom allt? Dom har gott om fantasi.
Citera
2018-01-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Det finns ingen som gillar araber.Vi är afrikaner, så jag håller med dig svenne. Sluta låstas vara huligan nu och gå och spela fia med knuff med din mamma istället.

Somalier är Afrikas zigenare o 10ggr värre än araber
Citera
2018-01-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen

Det finns inga afrikaner som stavar som dig. Och framförallt inte i närheten att veta vad Fia med knuff är. Luktar 13-årigt troll från Kiruna.
Citera
2018-01-26, 12:44
Medlem
Brilles avatar
Intressant att både Firman Boys & DFG står med i aftonbladets granskning om kriminella gäng i våra 3 största städer.

Inga andra firmor med på listan!
Citera
2018-01-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
Intressant att både Firman Boys & DFG står med i aftonbladets granskning om kriminella gäng i våra 3 största städer.

Inga andra firmor med på listan!

Båda firmorna har väl ett antal personer som inte nöjer sig med att gå på fotboll, dra ladd och emellanåt slå någon på käften.
Finns säkert ett tiotal individer i både firman och DFG som är så kallade 'livstils kriminella' . Har viss insyn och känner till ett par personer som bla sysslat med allt från narkotika försäljning,eko brott till grova rån och utpressningar.

Sen så kan jag tycka att det är löjligt att Aftonbladet/polisen försöker påskina att detta görs i fotbollsfirmornas namn. Dessa grabbar blandar sällan in folk som inte är intresserad av tung kriminalitet, även om de kanske umgås i ligist/huligansvängen.
Citera
2018-01-27, 02:37
Bannlyst
MFF krossade Esbjerg (danskar) för 6 dagar sedan.

Skulle vilja se WM mot Bröndby.
Citera
2018-01-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
MFF krossade Esbjerg (danskar) för 6 dagar sedan.

Skulle vilja se WM mot Bröndby.

Har du bevis?
Citera
2018-01-27, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Har du bevis?

Vill du ha en film??
Citera
2018-01-27, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
Vill du ha en film??

Att du säger det räcker iallafall inte för mig att jag ska tro på det.
Citera
2018-01-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Att du säger det räcker iallafall inte för mig att jag ska tro på det.

Kross och kross vet jag inte men malmö plockade hem segern iallfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in