2018-01-27, 01:19
Medlem
Ni agerar som en häxjakt genom baserad av era egna spekulationer. Stackare kvinnor som blev anklagad som häxor förr i tiden baserad av folks spekulationer, precis som ni!
Citera
2018-01-27, 01:22
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Jag ursäktar inte att dom mördade sina barn.Jag ser det ur helheten och ur familjens situtation av det som framförts.Jag tror inte att dom va hemska människor som många andra tror.Dom tog inte enbart barnens liv utan även sina egna.
Hmmm...dom tog sina egna liv för att slippa straff via det svenska rättssystemet. Genom sina självmord tog dom rättslig springnota.Slapp att figurera i massmedia i all evighet.( Jämför fallet Arbogakvinnan som har snurrat runt i pressen väldigt lång tid). Slapp domstolsförhandlingar i månader. Som kanske skulle ha resulterat i ca 15 års fängelse. Därefter ett liv "utan framtidsutsikter" som dom själva skriver i sitt brev enligt polisen.Dessa två tänkte på sig själva när dom valde självmord efter att ha mördat sina barn. Jag ser inget hedervärt i det.
Citera
2018-01-27, 01:25
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Hemundervisningen för den yngsta dottern beviljades innan läkarintyg fanns,
sedan inkom ett "intyg".
Det intyget verkar ha varit utfärdat på äldsta dotterns läkarintyg, annars hade det inkommit även ett läkarintyg för den yngsta.
Källa: Massmedierna
Nu hänger jag inte med.Läkarintyg är väl individuella ?? Saknas det ett läkarintyg för den yngsta ?
Citera
2018-01-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Hmmm...dom tog sina egna liv för att slippa straff via det svenska rättssystemet. Genom sina självmord tog dom rättslig springnota.Slapp att figurera i massmedia i all evighet.( Jämför fallet Arbogakvinnan som har snurrat runt i pressen väldigt lång tid). Slapp domstolsförhandlingar i månader. Som kanske skulle ha resulterat i ca 15 års fängelse. Därefter ett liv "utan framtidsutsikter" som dom själva skriver i sitt brev enligt polisen.Dessa två tänkte på sig själva när dom valde självmord efter att ha mördat sina barn. Jag ser inget hedervärt i det.

Om de nu bara tagit sina egna hade folk klagat på att de var själviska. Vem hade kunnat ta hand om de "svårt sjuka" barnen då? Soc hade nog placerat dem hos olika fosterföräldrar då. Och tror man nu på livet efter så vill man ha sin familj. Barnen hade haft svåra ångest för de hade trott det var deras fel. Men allt går ju bota.
Citera
2018-01-27, 01:44
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte med.Läkarintyg är väl individuella ?? Saknas det ett läkarintyg för den yngsta ?

De fick väl det till hösten men i maj fanns det inget
Citera
2018-01-27, 02:07
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Dom ville få slut på allt lidandet helt enkelt.Ingen vet hur denna familjen levde bakom stänga dörrar men pga av barnens sjukdom så fick sig livet en omvändning för hela familjen tills orken tog slut. Jag säger inte att det är rätt väg att gå men villka är vi som ska bedöma det? Välldigt enkelt för många att peka finger och smutskasta föräldrarna.Depression sjukdomar kris allt sådan kan ta tär på villken människa som helst.Jag ursäktar inte det faktum att dom tagit livet av barnen men varför då välja denna väg ?Jo för dom inte såg kunde se ljuset i tunneln..
Senast redigerad av Wierdandsweet 2018-01-27 kl. 02:32.
Citera
2018-01-27, 02:14
Medlem
Citat:

Ja.
För den yngsta inkom ett INTYG, inget LÄKARintyg.
Det inom ett INTYG.
Föräldrarna var drivande i att även den yngre flickan skulle få hemundervisning, något som skolan började förbereda i juni förra året. Sverige är ett av världens mest restriktiva länder när det gäller hemundervisning i och med den skollagen från år 2011. Föräldrarna misstänkte att flickan led av samma sjukdom som sin storasyster, men ett protokoll visar att något läkarintyg inte fanns vid mötet.
och
Även den yngre flickan började med hemundervisning i höstas. Enligt hennes rektor lämnade föräldrarna ett intyg på att hon led av samma sjukdom som sin storasyster.
Källa: Expressen

Föräldrarna påstod också att en utredning kring den yngsta pågick, därav att "intyget" inte fanns med vid mötet, och detta alltså under samma period som den yngsta och den lika svårt och ofattbart fysiskt sjuka äldsta flickan tjoade och lekte i poolen

Vem utredde flickorna? Utredning om "kronisk trötthet" som annars tar många, många år att göra och dessutom "kronisk trötthet" som också tar många, många år innan en vuxen kan få godkänd som diagnos.
Citera
2018-01-27, 02:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Och varför går du själv enbart in för det värsta? Du levererar den ena häpnadsväckande teorin efter den andra. Kommer ihåg dig från Lisa tråden. Där var du också mot all sunt förnuft. Vet inte om jag borde be dig växa upp eller inse fakta. Eller du kanske borde gå tillbaks till din runktråd.
Vilken då runktråd?
Nu är du bara oförskämd!
Växa upp kan du göra själv. Vad kan vara värre än att två föräldrar, med eller utan samförstånd, avlivar sina barn som om de vore hundar?
Jag går minsann inte "enbart in för det värsta". Jag menade bara att postaren borde förstå, att något riktigt obehagligt skulle kunna få vem som helst att underteckna ett papper i en desperat situation.
Tänk om och tänk rätt!
Citera
2018-01-27, 02:29
Medlem
Har tidigare länkats till nedan blogg, lägger in den igen(ingen ser ut att ha gjort det på ett tag nu?) med personens egna tankar och som jag delar och en person som även den delar Elisabeth Höglunds tankar:
http://www.usabloggen.se/2018/01/27/nytt-ovantat-ljus-om-bjarredmorden-ett-helt-unikt-svenskt-kriminalfall/
Kortare utdrag:
Så i maj 2017 så var den yngsta dottern fullt frisk, men samtidigt så förhandlade fadern med skolan om att hon skulle få hemundervisning för att hon inte klarade av att gå i skolan!
---
Det verkar onekligen som om fadern steg för steg klippte av kontakterna med omvärlden för sina döttrar och isolerade dom i hemmet samtidigt som ha själv tillbringade alltmer tid hemma. Han genomgick själv en märkbar personlighetsförändring under sommaren, tappade vikt och såg alltmer dålig ut.
Citera
2018-01-27, 02:33
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han har redan dömt ut den yngre systern. Och från fullt frisk till så sjuk så hon ska hemundervisas är helt klart inte trovärdigt.

Väldigt tydligt hur det är pappan själv som bestämt hur sjuk dottern kommer att vara. Det går inte till så att han kan ha fått veta från nån läkare att tyvärr-din dotter kommer att vara långvarigt sjuk så bäst att ni avbryter alla hennes aktiviteter.

Allt som framkommit nu från lärarinnan och granne vittnar om att pappan var en mycket sjuk person med troliga tvångssyndrom och vanföreställningar (bacillskräck, sjukligt kontrollerande(hindrar dottern att prata, nedvärderar hennes konstnärlighet, begränsar barnens kontakter med kompisar etc).

Frågan är varför?
Citera
2018-01-27, 02:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
Men allvarligt talat, är det bara jag som ger familj "cred" som vågar bryta loss från samhället för något de vet om samhället? Önskar jag har lika mod som föräldrar. De gjorde inte av ond mot döttrar utan snarare kärlek mot döttrar. Jag hade gjort samma sak i deras situation.

PS De är INTE wt föräldrar eller psykiskt sjukdom eller misshandel inom familj. Nej NOLL! De är en perfekt familj med högutbildad som har gjort allt i deras makt, i livet. Det är något i samhället som är SJUKT, som vi vanliga människor inte vet om.

Tycker synd om er vanliga människor som inte fatta att det är något som är fel på samhället, utan snarare gärna skylla på folk som tar av livet pga psykiskt sjukdom,misshandel bla bla bla..Om föräldrar vore WT föräldrar då hade ni inte bryr er om lika mycket som nu osv men just denna familj, det är de inte! Varför kan ni inte vakna och inse? Jävla hjärntvättad ni har blivit av samhället.

Det har säkerligen många gånger hänt med folk som tagit av livet pga något samhället har gjort för fel men ni väljer att det är något fel på folk pga psykiskt sjukdom osv. Inte samhället!.. Visst samhället är perfekt!

Fast vi vet ju inte ännu om det var orsaken att döttrarna dödades eller hur? Eller sitter du på info som ingen annan vet officiellt?
Citera
2018-01-27, 02:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Väldigt tydligt hur det är pappan själv som bestämt hur sjuk dottern kommer att vara. Det går inte till så att han kan ha fått veta från nån läkare att tyvärr-din dotter kommer att vara långvarigt sjuk så bäst att ni avbryter alla hennes aktiviteter.

Allt som framkommit nu från lärarinnan och granne vittnar om att pappan var en mycket sjuk person med troliga tvångssyndrom och vanföreställningar (bacillskräck, sjukligt kontrollerande(hindrar dottern att prata, nedvärderar hennes konstnärlighet, begränsar barnens kontakter med kompisar etc).

Frågan är varför?

Håller verkligen med, det konstiga dock är att ingen i omgivningen reagerat?
Han " Oskar" måste ha varit duktig att prata för sin sak, oavsett vad den konstiga micro tycker! Föreläser man så kan man prata för sin sak, hur svårt kan det vara att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in