2018-01-26, 21:45
Medlem
För ett år sedan bodde jag grannar med Oskar och Hanna. Skrev här igår kring hur jag uppfattade Oskar och Hanna som personer. Har ni några frågor är det bara att ställa dom till mig!
Citera
2018-01-26, 21:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Fattar inte alla dessa råfeminister och sensationshysteriker som lägger fram den hemskaste teorin efter den andra. Vad driver er?
Det enda vi vet är att både Oskar och Hanna var uppskattade av kollegor, och att båda döttrarna var sjuka.
Och det är det ABSOLUT enda vi vet.

.

Vi vet ? Du och? Släng upp läkarintygen först innan du tar ton. Nej, nu vet jag att en lärarinna träffade den yngsta flickan i maj fullt frisk. Så det betyder att saken inte är klarlagd öht ännu.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-26 kl. 21:50.
Citera
2018-01-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
För ett år sedan bodde jag grannar med Oskar och Hanna. Skrev här igår kring hur jag uppfattade Oskar och Hanna som personer. Har ni några frågor är det bara att ställa dom till mig!

Vad tror du har hänt, vad är din teori och varför?
Citera
2018-01-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Är det Hanna man ser på hennes Facebook sida om man trycker på knappen se vad du har gemensamt med Hannas vänner? Det kommer upp en bild på en kvinna som kan vara Hanna tror jag.

Men vad i... lägg upp bilden då
Citera
2018-01-26, 21:53
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Fattar inte alla dessa råfeminister och sensationshysteriker som lägger fram den hemskaste teorin efter den andra. Vad driver er?
Det enda vi vet är att både Oskar och Hanna var uppskattade av kollegor, och att båda döttrarna var sjuka.
Och det är det ABSOLUT enda vi vet.

Inte kul för anhöriga att få läsa era jädra teorier om incest och misshandel. Men hoppas verkligen att nån anhörig en vacker dag kommer in här och avlivar dom värsta teorierna.

Skärp er för fan. Det här liknar mest ett barmhärtighetsmord. Och om det rätta i det kan man ju ha sina tankar.
Barmhärtighetsmord måste vara det näst dummaste ordet strax efter hedersmord. Mord är mord. Punkt.
Citera
2018-01-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja

Varför? Du vet ändå inget om familj. Du har bara sett dom utsidan, inte insidan. Låt familj få ro i graven.
Citera
2018-01-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis dom som kröp iväg lagom till det enda vittne som träder fram med något mer faktabaserat än en uppsjö PM, som ska bekräftas av diverse troll. Nu inväntar jag mer faktabaserad information om det här fallet medan trådens diverse spekulationer och teorier får ta skämskudden. Speciellt intressant är den yngsta flickan som så hastigt insjuknade. En fullt frisk liten tjej som pappa kontrollerade med att tillrättavisa med att inte prata för mycket och såpass tillrättavisande att hon inte ville öva hemma.
Låter som en hyvens gullig velourpappa. Avmagrad 8-9 kilo och mörk under ögonen och flickan blev utdömd av pappan tidigt angående sjukdomen. Vilken sjukdom?

Ett till utdrag ur Elisabeth Höglunds blogg(mitt fetade och mitt understrukna):
”Pianolärarinnan” berättar för mig att hon flera gånger hade sagt till föräldrarna att hon var mycket nyfiken på vad den yngsta dottern skulle bli i framtiden.
Det verkar som att pianolärarinnan aldrig fick något svar på det?
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

EDIT
För jag anser att det är samhällets skyldighet att ta reda på så många fakta som möjligt, dels för att förhindra att liknande tragedier inträffar i framtiden, dels för att få kunskap om vilka onda krafter det var som kan ha drivit fram dessa mord.
Elisabeth Höglund i sin blogg om Bjärred- fallet.
Senast redigerad av manot 2018-01-26 kl. 21:59.
Citera
2018-01-26, 21:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Barmhärtighetsmord måste vara det näst dummaste ordet strax efter hedersmord. Mord är mord. Punkt.

Precis det finns inget i lagtexten om barmhärtighetsmord. Ponera att det var mord från utomstående vilken skillnad det hade varit i tonläget. Nu är det som om föräldrar har rätt att döda på vaga grunder ungefär som buhuu....*snyft* vi förstår dom.
Citera
2018-01-26, 21:59
Medlem
Geggamojas avatar
Barnens "kroniska trötthet" kan dels vara skapad ur själva isoleringen som Oskar tvingade dem till. Om Oskar har förgripit sig sexuellt på barnen kan han ha gett dem sömnmedel på kvällen. Han skulle då ha börjat med äldsta flickan för några år sedan. Han kan ha gett henne så pass exakt dos så att hon var omedveten om vad som hände. Sömnmedlet gör givetvis att hon blir väldigt trött och inte orkar delta i skolan, vilket även lärare uppmärksammar. Några år senare börjar även den yngsta dottern uppvisa likadana symptom. Han har då insisterat på hemundervisning även för henne.

Vad jag då undrar, kan obducenter se långvarigt missbruk av sömnmedel även om flickorna mördades med hjälp av sömnmedel? Kollades detta vid obduktionen?
Och om polisutredarna skulle se att flickorna varit sexuellt utnyttjade, skulle de gått ut till allmänheten och sagt det? Jag tror inte det, eftersom den misstänkte är död och inte kan försvara sig.
Senast redigerad av Geggamoja 2018-01-26 kl. 22:14. Anledning: borttagande av namn
Citera
2018-01-26, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1

Håller med dig. Mord är mord. Men för att försöka förstå VARFÖR dom gjorde det så måste det finnas med i vokabulären. Försvarar det inte på något sätt.
Citera
2018-01-26, 22:03
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis dom som kröp iväg lagom till det enda vittne som träder fram med något mer faktabaserat än en uppsjö PM, som ska bekräftas av diverse troll. Nu inväntar jag mer faktabaserad information om det här fallet medan trådens diverse spekulationer och teorier får ta skämskudden. Speciellt intressant är den yngsta flickan som så hastigt insjuknade. En fullt frisk liten tjej som pappa kontrollerade med att tillrättavisa med att inte prata för mycket och såpass tillrättavisande att hon inte ville öva hemma.
Låter som en hyvens gullig velourpappa. Avmagrad 8-9 kilo och mörk under ögonen och flickan blev utdömd av pappan tidigt angående sjukdomen. Vilken sjukdom?

Jag har följ denna tråd sedan start, Ett par av dom bla avd9/Sheele som jag syftar på va tidiga med källor/terorier som stämmde överens med det som sedan kom fram i media.Tyvärr fick dom skit kastat i ansiktet och valde därmed att lämna tråden.Det va inte mödan värt. Många här på tråden väljer att gå emot fakta och vad som allmänheten hittills fått ta del av.Flickorna va sjuka (läkarintyg har bekräftats).Även om den ena uppfattades som frisk för ett x antal mån sedan så är det ju faktist så att sjuka ska bli sämre både fysiskt och psykiskt på kort tid beroende på sjukdom.Föräldrarna va Överens om att ta barnen och sina egna liv likförbannat ska det skyllas på den ena och den andra trots underskrift av båda.
Att OH blivit mager ochh tappat hår som vissa i tråden hakat upp sig på är tydliga tecken på Tress/Sämre mående.
Tycker denna *Familje tragedi*som media kallar det är ganska simpel att se ur föräldrarnas perspektive hur hemskt det än är av handling.
Citera
2018-01-26, 22:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Jag har följ denna tråd sedan start, Ett par av dom bla avd9/Sheele som jag syftar på va tidiga med källor/terorier som stämmde överens med det som sedan kom fram i media.Tyvärr fick dom skit kastat i ansiktet och valde därmed att lämna tråden.Det va inte mödan värt. Många här på tråden väljer att gå emot fakta och vad som allmänheten hittills fått ta del av.Flickorna va sjuka (läkarintyg har bekräftats).Även om den ena uppfattades som frisk för ett x antal mån sedan så är det ju faktist så att sjuka ska bli sämre både fysiskt och psykiskt på kort tid beroende på sjukdom.Föräldrarna va Överens om att ta barnen och sina egna liv likförbannat ska det skyllas på den ena och den andra trots underskrift av båda.
Att OH blivit mager ochh tappat hår som vissa i tråden hakat upp sig på är tydliga tecken på Tress/Sämre mående.
Tycker denna *Familje tragedi*som media kallar det är ganska simpel att se ur föräldrarnas perspektive hur hemskt det än är av handling.

Ja du får givetvis tycka och tro vad du vill, men det betyder inte att alla andra ska följa det spåret.
Det var ju ett stort skämt vilket beskrevs på andra plattformar på internet, som ett skämt typ om PM på Flashback.
Jag saknar inte det här PM dravlet och dessa påtvingade åsikterna om en massa snömos, och gjorde klart tidigt att jag inte var speciellt intresserad.
Ingen skyller på ett förbannat dugg, men saken är inte utredd än. Dödsorsakerna okända och det polisen meddelat betyder ju inte att familjens lärare eller lärarinnor inte vill uppmärksamma att den lilla flickan var fullt frisk i maj trots att föräldrarna var på skolan och misstänkte samma sjukdom och planerade för anpassad studiegång åt den yngsta flickan. Det stinker här så anser du att du känner dig färdig med fallet, så begriper jag inte vad du gör här. Det är bra mycket mer seriositet av vad Höglund tar fram än det som framkommit i tråden.

Det är mord ett dubbelmord ingenting annat.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-26 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in