2018-01-26, 21:22
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är väl där jag inte riktigt vet (eller håller med).

En mamma som varit mycket stark i anden och styrt upp hemmavid kan ju ha skapat en situation där pappa försökt vara så konstruktiv som möjligt. Ponera att mamma ansett barnen alltför sjuka (oklart hur) för att gå i skolan, pappa löser detta ihop med skolan, med hemundervisning. Mamma anser att barnen är sjuka och att vård i Sverige är ett skämt, pappa ordnar resor till utriket för behandling, mamma ställer stora krav på pappa att vara hemma och ta hand om barnen, mamma ringer in pappa från jobbet för att komma hem till krisande barn - etc etc

(Detta är en ren spekulation, inget annat, men det kan uppstå en ohållbar situation på litet olika sätt).

Fast det där känns väl ganska osannolikt...om frun var så "stark i anden" och dominant/kontrollerande, borde vi fått indikationer om det vid det här laget. Istället har vi en mamma som knappt verkar existera...jag skiter i social media, jag vet att det inte är för alla. Men i övrigt? Har hon några vänner? Intressen? Engagemang utanför jobb/familj? Tog hon en öl på puben med kollegorna nån gång? Var hon ute och försökte jogga av övervikten? Inget vet ett smack om henne.

Är hon kanske gift med en man som har kört henne fullständigt i marken och förnekat henne varje möjlighet att leva ett normalt och sunt liv...?
Citera
2018-01-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du svamlar och är troligen bara full eftersom det är fredag och löning. Men jag ska svara dig ändå.

Om dessa dina hjältar till föräldrar verkligen hade varit modiga, så som du säger, då hade de väl avslöjat den stora konspirationen i sitt självmordsbrev och inte skyllt på något så futtigt som sina döttrars sjukdom!

Wow får gratulera dig att du har rätt i att jag är full och löning ;-)

Men nej men tror du verkligen att nyheter/polisen skulle öppna helt på vad det står på avskedsbrev om det innebär illa om myndigheter? Nej!.. Döttrars sjukdom öppnar de jätte gärna av sig.

Ps tror ni människor på allvar att myndigheter skulle gärna gå ut på att folk skulle kunna ta av sitt liv vid sinnens fulla bruk ? Nej! ALDRIG NÅNSIN för myndigheter!
Citera
2018-01-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exat Emma.
Vad är det som säger att dom "flydde" från Göteborg ?
Förmodligen flyttade dom för att O fick en fantastiskt bra tjänst på Lunds Universitet, och H på skatteverket, och då blir det lämpligt att bo i Bjärred.
Men, 2016 hände nått.....
Fan vet vad, men där är det lite mysko.

Kan det inte vara så att OH fick cancer då han var borta i 3 mån och "tappa" hår och vikt och fick svarta ringar runt ögonen?
Citera
2018-01-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Kände du O och H?

Nej men vi har funnits i utkanterna av samma sammanhang för väldigt länge sedan.
Citera
2018-01-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
Men allvarligt talat, är det bara jag som ger familj "cred" som vågar bryta loss från samhället för något de vet om samhället? Önskar jag har lika mod som föräldrar. De gjorde inte av ond mot döttrar utan snarare kärlek mot döttrar. Jag hade gjort samma sak i deras situation.

PS De är INTE wt föräldrar eller psykiskt sjukdom eller misshandel inom familj. Nej NOLL! De är en perfekt familj med högutbildad som har gjort allt i deras makt, i livet. Det är något i samhället som är SJUKT, som vi vanliga människor inte vet om.

Tycker synd om er vanliga människor som inte fatta att det är något som är fel på samhället, utan snarare gärna skylla på folk som tar av livet pga psykiskt sjukdom,misshandel bla bla bla..Om föräldrar vore WT föräldrar då hade ni inte bryr er om lika mycket som nu osv men just denna familj, det är de inte! Varför kan ni inte vakna och inse? Jävla hjärntvättad ni har blivit av samhället.

Det har säkerligen många gånger hänt med folk som tagit av livet pga något samhället har gjort för fel men ni väljer att det är något fel på folk pga psykiskt sjukdom osv. Inte samhället!.. Visst samhället är perfekt!

Jag håller med dig i mycket. Folk generellt förstår inte hur samhället förändrats och manipulationen sker framför ögonen på oss alla. Vi ser också att de flesta som skriver här är alldeles för fixerade av allehanda sexuella motiv. Jag tycker det är sjukligt minst sagt.
Citera
2018-01-26, 21:28
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Skoja såklart.
Jag har ganska klart för mig hur det gick till inne i huset.
Men det lägger jag inte ut här, igen.
Tycker du gör helt rätt i att inte dela med dig av mer info.Spelar ingen roll villken fakta/källa osv som läggs upp här i tråden.På tok för mycket galna teroier,Folk som vägrar att gå på vad som hittils har redovisats för allmänheten.Dom få vettiga fb:are i denna tråd har valt att lämna med all rätt.Här får du tyvärr ingen creed för det du delar med dig.
Och Snälla kära Fbare som inte hängt med LÄS sammanfattning ta redo på lite info innan ni frågar korkade frågar som tlx vem är oskar?
Suck🤦🏼‍♀️
Citera
2018-01-26, 21:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Kan det inte vara så att OH fick cancer då han var borta i 3 mån och "tappa" hår och vikt och fick svarta ringar runt ögonen?
Om nu både mor och far var döende i cancer hade det väl varit lämpligt att nämna deras egna sjukdomar också i självmordsbrevet och inte bara hänvisa till döttrarna för att förklara bristen på livskvalitet.
Citera
2018-01-26, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200

Kan det såklart vara.
Men mest troligt är att han jobbar med och på sin årliga konferens.
Den är exakt vid den tiden varje år, och är den största händelsen på hela året, och planering och utförande av den ger nog mycket jobb.
Men, det är bara min teori.

Frågar du incest och psyk-gänget, så var han säkert på ett sado/macho event i Antverpen, och införskaffade sig nya sexleksaker till vårens incest-lekar.

Men, nått av dom här två alternativen kan det luta mot.
Citera
2018-01-26, 21:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Tycker du gör helt rätt i att inte dela med dig av mer info.Spelar ingen roll villken fakta/källa osv som läggs upp här i tråden.På tok för mycket galna teroier,Folk som vägrar att gå på vad som hittils har redovisats för allmänheten.Dom få vettiga fb:are i denna tråd har valt att lämna med all rätt.Här får du tyvärr ingen creed för det du delar med dig.

Precis dom som kröp iväg lagom till det enda vittne som träder fram med något mer faktabaserat än en uppsjö PM, som ska bekräftas av diverse troll. Nu inväntar jag mer faktabaserad information om det här fallet medan trådens diverse spekulationer och teorier får ta skämskudden. Speciellt intressant är den yngsta flickan som så hastigt insjuknade. En fullt frisk liten tjej som pappa kontrollerade med att tillrättavisa med att inte prata för mycket och såpass tillrättavisande att hon inte ville öva hemma.
Låter som en hyvens gullig velourpappa. Avmagrad 8-9 kilo och mörk under ögonen och flickan blev utdömd av pappan tidigt angående sjukdomen. Vilken sjukdom?
Citera
2018-01-26, 21:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nja, det var inte färdigt utrett förra veckan varje fall.

Polisen hade aldrig gått ut med det gemensamma självmordsbrevet om det första utlåtandet från obducenten visade att H blivit mördad.
Citera
2018-01-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis dom som kröp iväg lagom till det enda vittne som träder fram med något mer faktabaserat än en uppsjö PM, som ska bekräftas av diverse troll. Nu inväntar jag mer faktabaserad information om det här fallet medan trådens diverse spekulationer och teorier får ta skämskudden. Speciellt intressant är den yngsta flickan som så hastigt insjuknade. En fullt frisk liten tjej som pappa kontrollerade med att tillrättavisa med att inte prata för mycket och såpass tillrättavisande att hon inte ville öva hemma.
Låter som en hyvens gullig velourpappa. Avmagrad 8-9 kilo och mörk under ögonen och flickan blev utdömd av pappan tidigt angående sjukdomen. Vilken sjukdom?

Ingen sjukdom!
Citera
2018-01-26, 21:44
Avslutad
Fattar inte alla dessa råfeminister och sensationshysteriker som lägger fram den hemskaste teorin efter den andra. Vad driver er?
Det enda vi vet är att både Oskar och Hanna var uppskattade av kollegor, och att båda döttrarna var sjuka.
Och det är det ABSOLUT enda vi vet.

Inte kul för anhöriga att få läsa era jädra teorier om incest och misshandel. Men hoppas verkligen att nån anhörig en vacker dag kommer in här och avlivar dom värsta teorierna.

Skärp er för fan. Det här liknar mest ett barmhärtighetsmord. Och om det rätta i det kan man ju ha sina tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in