2018-01-25, 23:11
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Stänger inte Grekland nu i månadsskiftet?
Även om deras fönster stänger så kan spelare fortfarande lämna. Fönstret påverkar bara den klubb som värvar.
Citera
2018-01-26, 00:14
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Hör från olika håll att Tarik Elyounoussi slutligen är klar för AIK. Värt att nämna att det inte är förstahandskällor. Mycket fint nyförvärv måste jag säga, och Björn Wesström gör ett fem plus-fönster!
Vi får nog vänta till efter det kommande månadsskiftet innan vi kan räkna in Tarik är jag rädd.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-26, 03:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Richard Yarsuvats kontrakt gick ut och Dalkurd vill inte förlänga, trots 17 mål och skytteligavinst.
En del menar att det (delvis) har med följande att göra:

Postat i samligstråden för Skottlossningar i Sverige här på Flashback (scrolla ner en bit till rätt datum):
(FB) Samlingstråd - Skottlossningar i Sverige

Intressant, men då uppstår frågan varför nu. Varför skulle det inte vara ett problem i SE men i Allsvenskan.
Citera
2018-01-26, 04:49
Avslutad
Citat:
Stänger inte Grekland nu i månadsskiftet?
Man kan köpa spelare från ligor som har stängt transferfönster....
Citera
2018-01-26, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Intressant, men då uppstår frågan varför nu. Varför skulle det inte vara ett problem i SE men i Allsvenskan.

Det kan ju vara så att Dalkurd inte varit helt medvetna om Richard Yarsuvats förehavanden förrän nu. Kanske har Yarsuvat lyckats mörka detta – eller har klubben inte brytt sig förrän avancemanget till Allsvenskan (oro för dålig publicitet, sponsorflykt etc.)

Hursom, så blir det intressant att se vart Richard Yarsuvat tar vägen.
Det är inte många klubbar som vänder sin skyttekung ryggen. Det är ju trots allt så att det inte direkt kryllar av lirare som gör 17 baljor i Superettan.
Citera
2018-01-26, 08:53
Avslutad
Citat:
Det kan ju vara så att Dalkurd inte varit helt medvetna om Richard Yarsuvats förehavanden förrän nu. Kanske har Yarsuvat lyckats mörka detta – eller har klubben inte brytt sig förrän avancemanget till Allsvenskan (oro för dålig publicitet, sponsorflykt etc.)

Det är inte många klubbar som vänder sin skyttekung ryggen. Det är ju trots allt så att det inte direkt kryllar av lirare som gör 17 baljor i Superettan.

Fast borde inte han sitta inne ifall han varit skyldig. Jag menar han lär ju inte ha lirat två år i väntan på en rättegång. Jag hade kunnat förstå ifall han blivit dömd för något men nu satt han endast häktad behöver egentligen inte betyda något större.

Håller med, blir verkligen intressant att se var han hamnar.
Citera
2018-01-26, 10:04
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Men Dalkurd har ju velat förlänga, så vet inte om jag köper din analys av läget riktigt. Mer rimligt att han vill ha för bra betalt eller inte är sugen på hela Dalkurds flyttprojekt.

Citat:
Ursprungligen postat av DN
– Vi har haft förhandlingar där vi visat att vi vill behålla honom men just nu är det ingen förhandling, säger sportchefen Adil Kizil.
Citera
2018-01-26, 11:22
Medlem
Astrorbits avatar
Gojani till ellos, börja bli lite trångt på deras mittfält nu.
Citera
2018-01-26, 13:48
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vi får nog vänta till efter det kommande månadsskiftet innan vi kan räkna in Tarik är jag rädd.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Ja, det har du nog rätt i. Dock har han inte några specifika anbud från klubbar vara fönster stänger nu - det är AIK eller Olympiakos/Qarabaq som gäller för honom. Han är öppen för båda, men hans ekonomiska anspråk är höga, och såvida Björn inte kommit överens med honom nu (som mina källor påpekar har skett) så lär det ta ytterligare några dagar innan han landar i Stockholm eller Dubai.

BW har även påpekat att det är bättre att det blir rätt än att det ska gå fort.
Citera
2018-01-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Även om deras fönster stänger så kan spelare fortfarande lämna. Fönstret påverkar bara den klubb som värvar.
Rent formellt men vill de släppa en spelare när de inte kan ersätta? Sommaraffär?
Citera
2018-01-26, 14:01
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Rent formellt men vill de släppa en spelare när de inte kan ersätta? Sommaraffär?
Det kan man såklart väga in i ekvationen. Men i just det här fallet så har väl Elyounoussi redan varit utlånad och inte ingått i Olympiakos planer? Hur det ser ut i övrigt i deras trupp vet jag inte
Citera
2018-01-26, 15:36
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Gojani till ellos, börja bli lite trångt på deras mittfält nu.

Japp, samtidigt ryktas det nu om Italienska bud på vår guldklimp Simon Olsson, kommer gråta mig till sömns varje natt om han går. I mina ögon den mest spännande spelare Elfsborg fått fram sedan en viss Anders Svensson gjorde entré.

Med det sagt - välkommen, Gojani!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in