2018-01-25, 12:04
Medlem
Malmö bantar truppen enligt Expressen. Teddy Bergqvist lånas ut till Varberg och Bonke löper risk att lånas ut tillbaka till Norge. Rostov drar i Brorsson dessutom.
Citera
2018-01-25, 17:21
Medlem
Pallestroms avatar
Betalat Rostov (eller nån annan) bra för Brorsson är det bara att sälja.
Finns ju värre spelare att tappa.
Citera
2018-01-25, 17:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Betalat Rostov (eller nån annan) bra för Brorsson är det bara att sälja.
Finns ju värre spelare att tappa.

De bytte väl tränare och då stannade väl hela processen av.

Det finns fortfarande intresse men vilka?
Citera
2018-01-25, 18:30
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De bytte väl tränare och då stannade väl hela processen av.

Det finns fortfarande intresse men vilka?

Bla Krasnodar iaf.
Citera
2018-01-25, 19:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
För att vara seriös så är jag redo att ge Tankovic en liten chans till. Rebin har presterat marginellt bättre i Bajen men Tankovic har under sin tidigare karriär presterat betydligt mer. Däremot tycker jag truppen är alldeles för tunn för att kunna utmana ”där uppe”. Vi har för många frågetecken. Jeppe Andersen, mannen som kanske behövde försäsongsträningen mest av alla, missar den. Hur många matcher kommer Junior vara borta? (Och den frågan var inget man tänkte på innan förra säsongen, så redan där känns laget för obalanserat)
Fenger, en av våra viktigaste spelare innan skadan har missat väldigt mycket träning. Paulsen som mittback känns okej, men med förra årets interna skyttekung (tillsammans med Dibba som förmodligen kommer vara bänkad) längre ner i banan tappas poäng som Svendsen säkert kommer ta igen en del. Men där kommer Tankovic in i bilden. Han måste verkligen leverera. Neto, hur bra är han, och kan Sandberg axla Birkirs roll?

Hamad är jag inte så orolig för, han var väldigt bra på våren och han tror jag kommer prestera.

Det känns för övrigt som Billborn vill spela bredare i anfallet. Jag skulle gärna se Zengin. Men det känns inte så troligt, och inte ens där är det säkert att det blir lyckat.

Hur som helst så ser jag gärna ett nyförvärv i vårat offensiva anfall.

En del frågetecken kommer säkert förvandlas till utropstecken men vi kommer ha frågetecken kvar under pågående säsong och då måste Jansson/Kindlund (som nu har satt sig i en situation där tålamodet kommer vara slut om vi inte lyckas) lösa det. Våran elva, som den ser ut just nu, kommer kunna (om vi får ihop ett någorlunda grundspel) utmana alla lag i enskilda matcher men truppen är för tunn för att vi ska kunna parkera där uppe. 7-8 ser jag att vi ligger nu, men fönstret är öppet lång tid och att Jansson ska ha värvat klart tror jag inte ett dugg på. Han ser nog att vi inte är ett topplag just nu, som ambitionen ska vara.

Kan bara instämma om varenda stavelse. Största frågetecknet för mig är Jeppe: hur bra kommer han vara ens när han har full form igen?

Som jag sagt tidigare så tror jag man vill sälja Smarra och Dibba. Sen ser jag det som osannolikt att någon av Koffie,Khalili eller Dusan inte lämnar/lånas ut innan säsongen börjar. Men tror inte vi värvar mer spets, utan snarare bredd då. Mest för att vi nog inte har jättemycket flis just nu.

Personligen skulle jag gärna ta in en tung targettyp, lex Haddad/Paulsen. En mittback av typen DBW skulle vara jäkligt användbart också (Fällman?).
Citera
2018-01-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jäkligt märkligt att Dalkurd gör sig av med Yarsuvat som var skytteligavinnaren i Superettan förra säsongen. Borde väl finnas några Allsvenska klubbar som är intresserade.

Richard Yarsuvats kontrakt gick ut och Dalkurd vill inte förlänga, trots 17 mål och skytteligavinst.
En del menar att det (delvis) har med följande att göra:

Citat:
2015-03-03
Plats: Solvarvsgatan i Hässleholmen, Borås
GM 1: Shahab Shahdadzaei, (Pakistan) född 1995 – Häktad för medhjälp till mord
GM 2: Edris Nazarifar, (Iran) född 1993 – Efterlyst för medhjälp till mord
GM 3: Richard Yarsuvat (Syrian/Turkiet), född 1992-05-24 – Häktad för medhjälp till mord
GM 4: Robin Yarsuvat (Syrian/Turkiet), född 1992-05-24 - Häktad för medhjälp till mord
GM 5: Fadi Jarjees (Syrian/Turkiet) - Häktad för medhjälp till mord
GM 6: Majeed Shahdadzaei (Pakistan) - Häktad för medhjälp till mord
BO: Adam Lawanski (Polen) i 25-årsåldern - Avliden

Postat i samligstråden för Skottlossningar i Sverige här på Flashback (scrolla ner en bit till rätt datum):
(FB) Samlingstråd - Skottlossningar i Sverige
Citera
2018-01-25, 21:51
Medlem
Eldarn.s avatar
Hör från olika håll att Tarik Elyounoussi slutligen är klar för AIK. Värt att nämna att det inte är förstahandskällor. Mycket fint nyförvärv måste jag säga, och Björn Wesström gör ett fem plus-fönster!
Citera
2018-01-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kan bara instämma om varenda stavelse. Största frågetecknet för mig är Jeppe: hur bra kommer han vara ens när han har full form igen?

Som jag sagt tidigare så tror jag man vill sälja Smarra och Dibba. Sen ser jag det som osannolikt att någon av Koffie,Khalili eller Dusan inte lämnar/lånas ut innan säsongen börjar. Men tror inte vi värvar mer spets, utan snarare bredd då. Mest för att vi nog inte har jättemycket flis just nu.

Personligen skulle jag gärna ta in en tung targettyp, lex Haddad/Paulsen. En mittback av typen DBW skulle vara jäkligt användbart också (Fällman?).
Bajens trupp är spikad enligt Jansson. Kanske borde värva när ni ej har spelare till träningsmatch....
Citera
2018-01-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Hör från olika håll att Tarik Elyounoussi slutligen är klar för AIK. Värt att nämna att det inte är förstahandskällor. Mycket fint nyförvärv måste jag säga, och Björn Wesström gör ett fem plus-fönster!
Moro har väl påpekat att han är klar i 2 veckor så jag tror på det efter han är officiellt klar
Citera
2018-01-25, 22:05
Medlem
Citat:
Hör du från några håll hur det går med VD-tillsättningen, eller är det oroande tyst?

Vi brukar ju hitta ngt sätt att sätta krokben för oss själva?
Citera
2018-01-25, 22:27
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hör du från några håll hur det går med VD-tillsättningen, eller är det oroande tyst?

Vi brukar ju hitta ngt sätt att sätta krokben för oss själva?
Har ingen aning om vad som händer runt styrelsen och VD/klubbdirektör-cirkusen, men vi kan nog vänta oss nyheter när alla spelare landat, vi tagit oss vidare i cupen och laddar för guldrustning i Allsvenskan. Tyvärr verkar det vara så de jobbar. Ska vi säga slutet av februari/början av mars?

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Moro har väl påpekat att han är klar i 2 veckor så jag tror på det efter han är officiellt klar

Om du syftar på @MoroRules på Twitter så kan det säkert vara så att vi råkar ha samma källor, vet också att det är strikt att inte outa några namn. Dock släppte Kristoffersson nyheten/ryktet på Expressen efter några dagar i januari och då spelar det inte någon roll om man är tyst om Tarik eller inte. Anledningen till att det tagit tid är väl att man inte varit överens, fönstret stänger ju om flera månader så finns ingen mening med att ha bråttom. Har även florerat andra namn som jag inte har koll på.
Citera
2018-01-25, 23:03
Medlem
Citat:
Har ingen aning om vad som händer runt styrelsen och VD/klubbdirektör-cirkusen, men vi kan nog vänta oss nyheter när alla spelare landat, vi tagit oss vidare i cupen och laddar för guldrustning i Allsvenskan. Tyvärr verkar det vara så de jobbar. Ska vi säga slutet av februari/början av mars?

Om du syftar på @MoroRules på Twitter så kan det säkert vara så att vi råkar ha samma källor, vet också att det är strikt att inte outa några namn. Dock släppte Kristoffersson nyheten/ryktet på Expressen efter några dagar i januari och då spelar det inte någon roll om man är tyst om Tarik eller inte. Anledningen till att det tagit tid är väl att man inte varit överens, fönstret stänger ju om flera månader så finns ingen mening med att ha bråttom. Har även florerat andra namn som jag inte har koll på.
Stänger inte Grekland nu i månadsskiftet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in