Citat:
Ursprungligen postat av
Petterror
För att vara seriös så är jag redo att ge Tankovic en liten chans till. Rebin har presterat marginellt bättre i Bajen men Tankovic har under sin tidigare karriär presterat betydligt mer. Däremot tycker jag truppen är alldeles för tunn för att kunna utmana ”där uppe”. Vi har för många frågetecken. Jeppe Andersen, mannen som kanske behövde försäsongsträningen mest av alla, missar den. Hur många matcher kommer Junior vara borta? (Och den frågan var inget man tänkte på innan förra säsongen, så redan där känns laget för obalanserat)
Fenger, en av våra viktigaste spelare innan skadan har missat väldigt mycket träning. Paulsen som mittback känns okej, men med förra årets interna skyttekung (tillsammans med Dibba som förmodligen kommer vara bänkad) längre ner i banan tappas poäng som Svendsen säkert kommer ta igen en del. Men där kommer Tankovic in i bilden. Han måste verkligen leverera. Neto, hur bra är han, och kan Sandberg axla Birkirs roll?
Hamad är jag inte så orolig för, han var väldigt bra på våren och han tror jag kommer prestera.
Det känns för övrigt som Billborn vill spela bredare i anfallet. Jag skulle gärna se Zengin. Men det känns inte så troligt, och inte ens där är det säkert att det blir lyckat.
Hur som helst så ser jag gärna ett nyförvärv i vårat offensiva anfall.
En del frågetecken kommer säkert förvandlas till utropstecken men vi kommer ha frågetecken kvar under pågående säsong och då måste Jansson/Kindlund (som nu har satt sig i en situation där tålamodet kommer vara slut om vi inte lyckas) lösa det. Våran elva, som den ser ut just nu, kommer kunna (om vi får ihop ett någorlunda grundspel) utmana alla lag i enskilda matcher men truppen är för tunn för att vi ska kunna parkera där uppe. 7-8 ser jag att vi ligger nu, men fönstret är öppet lång tid och att Jansson ska ha värvat klart tror jag inte ett dugg på. Han ser nog att vi inte är ett topplag just nu, som ambitionen ska vara.
Kan bara instämma om varenda stavelse. Största frågetecknet för mig är Jeppe: hur bra kommer han vara ens när han har full form igen?
Som jag sagt tidigare så tror jag man vill sälja Smarra och Dibba. Sen ser jag det som osannolikt att någon av Koffie,Khalili eller Dusan inte lämnar/lånas ut innan säsongen börjar. Men tror inte vi värvar mer spets, utan snarare bredd då. Mest för att vi nog inte har jättemycket flis just nu.
Personligen skulle jag gärna ta in en tung targettyp, lex Haddad/Paulsen. En mittback av typen DBW skulle vara jäkligt användbart också (Fällman?).