2018-01-26, 01:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte som jag ser det. Hon var för fan 23 år gammal. Inget jävla liten jänta som inte visste bättre. Det borde vara på sin plats om man kunde straffa Elisabeth Massi Fritz. Hon är ju för fan farlig för rättssäkerheten. Indragit arvode vore en första bra sak, prickning en andra och sedan att hon inte får ens verka som advokat.

Det är tur dom har någon som försvarar dom när allt läggs ner. Det är kanske för svårt för vissa att räkna ut vad ordet beroendeställning innebär rent juridiskt.

Citat:
Den kvinnliga praktikanten, som Kronér ska haft en relation med, har tidigare berättat att programledaren skickade sms med sexuella anspelningar när de arbetade tillsammans 2013 på ”Doobidoo”. Kronér ska då ha tilldelats en varning av SVT.

”När det gäller misstankarna om sexuellt ofredande handlar det enligt målsäganden om ett synnerligen stort antal sms. Majoriteten av nämnda sms har haft sexuell karaktär och målsäganden gör gällande att hon har blivit utsatt för allvarliga kränkningar”, skriver Elisabeth Massi Fritz i pressmeddelandet.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zLrm0r

Så han varnas av sin arbetsgivare men anser att Massi Fritz är patetisk. Nej, Lasse är patetisk. Och utnyttjade sin praktikant och sände en massa sms med kränkande innehåll bland annat.
Han bör lägga sig under soffan igen om han inte inser att han som gubbe på 51 ska ge fan i småjäntor som praktiserar.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-26 kl. 01:47.
Citera
2018-01-26, 08:17
Medlem
Det framkommer ingenstans att kvinnan var gravt efterbliven. Men är hon det?
Annars borde väl inte detta vara en rättssak?

Och Mazzi Fritz alla tokageranden endast för att tjäna pengar borde belysas och granskas. Hon är vidrig.
Citera
2018-01-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är tur dom har någon som försvarar dom när allt läggs ner. Det är kanske för svårt för vissa att räkna ut vad ordet beroendeställning innebär rent juridiskt.

Så han varnas av sin arbetsgivare men anser att Massi Fritz är patetisk. Nej, Lasse är patetisk. Och utnyttjade sin praktikant och sände en massa sms med kränkande innehåll bland annat.
Han bör lägga sig under soffan igen om han inte inser att han som gubbe på 51 ska ge fan i småjäntor som praktiserar.
Ja det är uppenbarligen svårt för en del individer att fatta vad en beroendeställning innebär rent juridiskt. Att vara praktikant på en arbetsplats innebär inte en beroendeställning gentemot projektanställda på samma arbetsplats .Ännu mindre så innebär en åldersskillnad det.

Fritzan har massmedial medvind vad hon än gör just nu. Dessutom så innebär det många sköna slantar att driva dumheterna. Varför du svalt skiten kan man undra dock,
Citera
2018-01-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Fritzan har massmedial medvind vad hon än gör just nu. Dessutom så innebär det många sköna slantar att driva dumheterna.
Jag tycker nog (hoppas åtminstone) att glorian börjar mattas något. Journalister börjar ställa lite uppföljande frågor på hennes uttalanden. En andra part kan få komma till tals ibland. GW sågade henne närmast skoningslöst och det är ingen lek om man vill ha massornas gillande. Det påverkar väl inte hennes inkomster eller inbjudningar till kändisfester men vanligt folk ser nog igenom henne i allt större utsträckning och till slut riskeras även medias gullande.

Den här överprövningen, är det bara att begära sådana utan vidare? De anledningar jag sett att EMF hänvisat till är NTs feelz samt att polisen ska ha förbisett den inlämnade bevisningen. Jag har svårt att tänka mig att utredarna glömt eller struntat i materialet, har hon något fog för att påstå det? Behöver hon det?
Citera
2018-01-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag tycker nog (hoppas åtminstone) att glorian börjar mattas något. Journalister börjar ställa lite uppföljande frågor på hennes uttalanden. En andra part kan få komma till tals ibland. GW sågade henne närmast skoningslöst och det är ingen lek om man vill ha massornas gillande. Det påverkar väl inte hennes inkomster eller inbjudningar till kändisfester men vanligt folk ser nog igenom henne i allt större utsträckning och till slut riskeras även medias gullande.

Den här överprövningen, är det bara att begära sådana utan vidare? De anledningar jag sett att EMF hänvisat till är NTs feelz samt att polisen ska ha förbisett den inlämnade bevisningen. Jag har svårt att tänka mig att utredarna glömt eller struntat i materialet, har hon något fog för att påstå det? Behöver hon det?
Vem som helst kan väl begära. Men är den för oseriös så kan staten nog börja hämnas i första hand genom att börja fingra på hennes arvode. Det de struntat i är att höra och delge Kroner. Men det berodde på att det hela var juridiskt grundlöst.
Citera
2018-01-26, 12:15
Medlem
https://www.expressen.se/noje/lasse-kroner-atervander-som-programledare/

Så nu är han tillbaka igen. De vill också ha honom tillbaka som programledare för femteklassare vilket är bra tycker jag det programmet är han väldigt bra i.
Citera
2018-01-26, 12:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Läs på om beroendeställning. Det är till mest för de under 18 år som blir tvingade att ligga med sin lärare. Det är inte till för 23 åriga vuxna kvinnor som inte har skinn på näsan att säga nej på inviter från män. Det har lagen redan i detta fall bekräftat och det kommer inte ändra sig hur mycket än Elisabeth Massi Fritz och du skriker om saken.

Sedan huruvida Lasse som var 50 då ska ha rätt att försöka ragga på yngre kvinnor så har han väl absolut lika stor rätt att göra detta som vilken annan människa som helst.
Citera
2018-01-26, 14:59
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Läs på om beroendeställning. Det är till mest för de under 18 år som blir tvingade att ligga med sin lärare. Det är inte till för 23 åriga vuxna kvinnor som inte har skinn på näsan att säga nej på inviter från män. Det har lagen redan i detta fall bekräftat och det kommer inte ändra sig hur mycket än Elisabeth Massi Fritz och du skriker om saken.

Sedan huruvida Lasse som var 50 då ska ha rätt att försöka ragga på yngre kvinnor så har han väl absolut lika stor rätt att göra detta som vilken annan människa som helst.

Jag läste på om beroendeställning och finner inte belägg för ditt påstående, Brottsbalken 6 kapitlet 3 paragrafen första stycket.
Och sedan handlar metoo mycket om att även om det inte är olagligt så är det olämpligt att utnyttja en beorendeställning på exemplevis en arbetsplats.
Och för Kronér så tror jag inte att det var en klar beroendeställning även om de var på samma arbetsplats men tillräckligt nära för att han ska få en reprimand av SVT.
Citera
2018-01-26, 15:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Läs på om beroendeställning. .

RH 2013:58
NJA 2015 s. 536:
Lagrum
6 kap. 3 § första stycket och 10 § andra stycket brottsbalken (1962:700)
Citera
2018-01-26, 16:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Jag läste på om beroendeställning och finner inte belägg för ditt påstående, Brottsbalken 6 kapitlet 3 paragrafen första stycket.
Och sedan handlar metoo mycket om att även om det inte är olagligt så är det olämpligt att utnyttja en beorendeställning på exemplevis en arbetsplats.
Och för Kronér så tror jag inte att det var en klar beroendeställning även om de var på samma arbetsplats men tillräckligt nära för att han ska få en reprimand av SVT.

Men nu har åklagare gått igenom detta fallet och kommit med slutsatsen att det inte handlade om något brottsligt som faller inom lagen om sk beroendeställning. Det ska handla om en person som allvarligt missbrukar sin maktposition och det har inte Lasse gjort. Där har man t.ex gått igenom alla dessa SMS etc. Hade det av SMS framgått att Lasse sagt åt kvinnan att om du inte ligger med mig så ska jag se till att du får sparken och aldrig mer kommer kunna jobba med nöje hade det varit en annan femma. Men icke här har kvinnan helt frivilligt möjligen kanske ännu mer aktivt än Lasse flirtat. Sedan när affären är slut helt troligt på Lasses initiativ så blev hon sur och bitter. Tills Metoo dog igång och hon såg sin chans att djävlas med Lasse.
Citera
2018-01-26, 16:34
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Men nu har åklagare gått igenom detta fallet och kommit med slutsatsen att det inte handlade om något brottsligt som faller inom lagen om sk beroendeställning. Det ska handla om en person som allvarligt missbrukar sin maktposition och det har inte Lasse gjort. Där har man t.ex gått igenom alla dessa SMS etc. Hade det av SMS framgått att Lasse sagt åt kvinnan att om du inte ligger med mig så ska jag se till att du får sparken och aldrig mer kommer kunna jobba med nöje hade det varit en annan femma. Men icke här har kvinnan helt frivilligt möjligen kanske ännu mer aktivt än Lasse flirtat. Sedan när affären är slut helt troligt på Lasses initiativ så blev hon sur och bitter. Tills Metoo dog igång och hon såg sin chans att djävlas med Lasse.

Ja, sådana där ungjävlar ska dom sy ihop fittan på, löjligt att anklaga honom, Lasse lyser ju av sympati för alla.
Citera
2018-01-26, 18:17
Medlem
Citat:
RH 2013:58
NJA 2015 s. 536:
Lagrum
6 kap. 3 § första stycket och 10 § andra stycket brottsbalken (1962:700)
Herregud! Detta rättsfall handlade om en kurator vid en ungdomsmottagning och en nittonåring som sökt hjälp hos denne. Du måste vara kliniskt knäpp om du tror att detta är jämförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in