2018-01-25, 10:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och Lasses svar på Twitter:
Citatet föll bort. Det blir inte sannare därför att det upprepas oftare och högre (ungefär)

Tyvärr. Han har fel i detta. Han är körd.

För min del är är jag bara glad att jag slipper se och höra hans ansträngda maniska person i TV.
Senast redigerad av Jof 2018-01-25 kl. 11:19.
Citera
2018-01-25, 13:41
Medlem
Jävligt SKUMT fall detta
Inte SÅ solklart som en del andra fall... Här har ju det s.k offret varit tillsammans
med Lasse K EFTER dom påstådda trakasserierna om jag fattat det rätt?

Som sagt...mycket skumt
Citera
2018-01-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Jävligt SKUMT fall detta
Inte SÅ solklart som en del andra fall... Här har ju det s.k offret varit tillsammans
med Lasse K EFTER dom påstådda trakasserierna om jag fattat det rätt?

Som sagt...mycket skumt

Inte skumt alls. Ung kvinna försöker skaffa sig fördelar genom sin sexualitet, får inte fördelarna hon förväntar sig och blir då sur och skall hämnas. Jag har sett det många gånger...

...och upplevt liknande saker ett par gånger själv också (även om jag själv var relativt ung då också). Många kvinnor verkar tro att män gör vad som helst för dem, bara de "bjuder på sex".
Citera
2018-01-25, 14:23
Medlem
Så advokaten har begärt överprövning. Det är något att ta till i absolut undantagsfall, inte praxis som Massi Fritz verkar tro att det är.
Citera
2018-01-25, 14:34
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
MeToo, börjar allt mer likna inkvisitionen (häxprocesserna) det finns nog många bittra kvinnor som hänger på av rena hämndbegär !
Kanske Elisabet Mazzi - Fritz, borde ägna tid åt de kvinnor som har inlett relationer med ensamkommande flyktingbarn. Här kan man verkligen tala om beroendeställning.
Och det finns ju dessutom ett antal exempel idag då man i media skriver hyllningsartiklar om 50-åriga kändiskvinnor, som ger sig i lag med mycket yngre män. Kanske dags för MenToo !
Eller ännu bättre, gör vad ni vill bara det är ömsesidigt.

Mycket bra skrivet. Man förstod direkt när man läste nyheten om Kronér att det inte fanns så mycket substans bakom anklagelserna. Givetvis är det Mazzi-Fritz som företräder mytomankvinnan och får mediautrymme genom detta utspel. Hon är inte intresserad av annat, såsom rättvisa.
Citera
2018-01-25, 14:38
Medlem
twockos avatar
Målsägarens advokat Elisabeth Massi Fritz utmålar sig som ett offer för hederskultur. Det ger henne någon slags Carte Blanche att åta sig dessa fall. En bakgrundskoll på Fru Massi Fritz kanske skulle ge en annan bild?
Citera
2018-01-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Nina Torsede enligt tidigare poster. Rätt ålder, ort och flera gemensamma uppdrag med Lasse. Plötslig återhållsamhet med sociala medier i samband med att drevet tog fart.

Låga odds skulle jag säga.
Aha, ja hon var ganska söt faktiskt. Man kan knappast klandra Lasse för att ha raggat på henne. Trist bara att tjejer är så lömska och anmäler efteråt, när de har ångrat sig. "Kränkt och utnyttjad" - det kortet kan de spela varenda gång det inte gick som de hade tänkt sig.
Citera
2018-01-25, 18:36
Medlem
BGHs avatar
Citat:
”Min klient känner sig otroligt kränkt och utnyttjad. Hon anser att de här är allvarliga brott som ska tas på allvar."

Men vänta nu! När känner sig kvinnan kränkt och utnyttjad egentligen? Som jag läser citatet är det först nu efter åklagarens beslut. Fattar jag fel, eller?

Advokat Massi-Fritz har ju dessutom tidigare gjort sig känd för dumma uttalanden, som senast efter Fittja-målet som var oerhört väl motiverat domslut (för att vara en svensk domstol) som hon kallade en "skam för vårt rättsväsende".
Senast redigerad av BGH 2018-01-25 kl. 18:39.
Citera
2018-01-25, 19:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Men vänta nu! När känner sig kvinnan kränkt och utnyttjad egentligen? Som jag läser citatet är det först nu efter åklagarens beslut. Fattar jag fel, eller?

Advokat Massi-Fritz har ju dessutom tidigare gjort sig känd för dumma uttalanden, som senast efter Fittja-målet som var oerhört väl motiverat domslut (för att vara en svensk domstol) som hon kallade en "skam för vårt rättsväsende".

Hon är väl dubbel-kränkt nu. Först av Kronér och nu också av rättsväsendet. Det enda möjliga brottet var detta med beroendeställning och ett då 2013 23-årig vuxen kvinna får väl ha lite skinn på näsan och inte känna sig tvungen att hoppa i sängs med och inleda en kärleksrelation med en äldre man. Det är liksom glasklart och det var faktiskt märkligt att det tog såpass lång tid för rättsväsendet att inse att det inte handlat om något brottsligt.

Elisabeth Massi Fritz vill väl som vanligt hitta på nya lagar och jag tror hon närmast övertalat kvinnan till att hon nu ska vara dubbel-kränkt också.
Citera
2018-01-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon är väl dubbel-kränkt nu. Först av Kronér och nu också av rättsväsendet. Det enda möjliga brottet var detta med beroendeställning och ett då 2013 23-årig vuxen kvinna får väl ha lite skinn på näsan och inte känna sig tvungen att hoppa i sängs med och inleda en kärleksrelation med en äldre man. Det är liksom glasklart och det var faktiskt märkligt att det tog såpass lång tid för rättsväsendet att inse att det inte handlat om något brottsligt.

Elisabeth Massi Fritz vill väl som vanligt hitta på nya lagar och jag tror hon närmast övertalat kvinnan till att hon nu ska vara dubbel-kränkt också.
Går det ens hypotetisk att hävda beroendeställning. Och om inte vore inte en nekat arvode och prickning på plats.
Citera
2018-01-26, 00:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Går det ens hypotetisk att hävda beroendeställning. Och om inte vore inte en nekat arvode och prickning på plats.

Inte som jag ser det. Hon var för fan 23 år gammal. Inget jävla liten jänta som inte visste bättre. Det borde vara på sin plats om man kunde straffa Elisabeth Massi Fritz. Hon är ju för fan farlig för rättssäkerheten. Indragit arvode vore en första bra sak, prickning en andra och sedan att hon inte får ens verka som advokat.
Citera
2018-01-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte som jag ser det. Hon var för fan 23 år gammal. Inget jävla liten jänta som inte visste bättre. Det borde vara på sin plats om man kunde straffa Elisabeth Massi Fritz. Hon är ju för fan farlig för rättssäkerheten. Indragit arvode vore en första bra sak, prickning en andra och sedan att hon inte får ens verka som advokat.
Japp och det hela är glasklart. Det måste finna ett avhängighetsförhållande. Hon ska vara beroende av beslut han kan fatta i någon sorts formell ställning. Klienter står i beroendeställning till vårdare och socialsekreterare studenter till betygsättande lärare osv, Men det här.Kärringen är ju rubbad,
Senast redigerad av severus 2018-01-26 kl. 01:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in