Har läst lite igen i tråden, som jag (och såväl så många av er) har svårt att släppa.
Som jag tidigare skrivit, mina farhågor verkar vara sanna. Allt tyder på att det var en mörk verklighet de stackars små tjejerna levde i. Så ni som tidigare i tråden lovordade den "snälle" mannen, alla är inte vad de ser ut att vara. precis som jag skrev.
Den äldre tjejen verkar redan ha varit nedbruten, den yngre skulle han bryta ner. Hon hade ännu livslusten kvar.
Varför mamman kunde låta sin man härska enväldigt med terror förstår jag inte, om hon nu dessutom var så himla om sig o kring sig när det gällde barnen..?
Jag har två teorier här. Den ena är att mamman kämpade emot, kämpade på år efter år för familjen, faktiskt var stark, och tog hand om sina barn så bra hon förmådde pga den kontrollerande psykopaten till make- kanske hon inte orkade mer till slut och kanske hon önskade skilsmässa? Var detta droppen för O.H? var det därför han psykade ur totalt? Inte omöjligt alls!
Kanske H.B utstod misshandel under många år och fick nog till sist, kanske såg hon till sist vad han faktiskt gjort/gjorde mot deras barn och sa att hon skulle dra och minsann ta barnen med sig.
Kanske uppdagades något värre, utnyttjande av döttrarna? hon konfronterade honom en dag...och så brast det.
Detta kanske fick honom att "tappa vikt o se glåmig ut", och han började grubbla på vad han skulle göra, för att sedan ta detta hemska beslut. Att förfalska sin frus namnteckning är inte alls svårt liksom. Efter att han tagit livet av fru o barn i sängen o bäddat ner dem, skrev han ett brev och försökte in i det sista få det att se "finare" ut, genom att skriva att mamman också var med på det. Då det i själva verket var han endast som tagit detta beslut, för att han inte orkade med en familj som "förstörde" hans perfekta värld han ville leka Gud i.
Den andra teorin är att mamman var duktig på att spela rollen som social o trevlig o snäll mamma trots att hon liksom sin man, var känslokall och kontrollerande. Gjorde döttrarna sjuka, spelade med. kanske t.o.m förgiftade dem under lång tid, så de hölls hemma, sjuka blev de av medicin och trötta. Att de faktiskt skrev under brevet tillsammans.
Ärligt tror jag föga på det senare alternativet. Tror faktiskt att H.B. var den "normala" i denna familj. Vi vet inte hur hon kanske kämpat för sina barn emot denna extremt manipulativa man.
Han kanske gjorde henne sjuk också.
Skulle vara intressant att veta om familjen hade en hel del mediciner hemma, som kanske användes för att göra barnen "trötta o sjuka".
För någon med extrema ambitioner, med fullt fokus på jobb o karriär, med en självklar vana att styra o kontrollera familjen totalt, så kan nog en ganska liten grej faktiskt sätta hjulen i rullning så att säga. Han såg familjen som sin ägodel.
Blir så förbannad o äcklad av det här. Stackars små flickor, hoppas de får ro.