2018-01-26, 02:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför ljuger då min kompis Fuglesang om att varit där? Han har ju aldrig ljugit för mig annars?
Skulle misstänka att 2020-33 fabulerar fakta med tanke på att ISS kan ses från jorden. Han måste ju hävda att ISS inte finns eftersom ISS inte stämmer med hans världsbild om en platt jord.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-01-26 kl. 02:09.
Citera
2018-01-26, 07:56
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-33
Jorden är inte ett klot.

Att försöka förklara hur sol, måne och stjärnor fungerar exakt på den platta jorden är mycket svårt.

Det är inte bara svårt, det är omöjligt. Ni plattskallar kan inte ens förklara solnedgången. Jag har gång på gång visat en bild i det här forumet på en solnedgång som ingen av er kunnat ge en förklaring på. Så om verkligheten och våra upplevelser av den säger att jorden är rund medan inget säger att jorden är platt, varför skulle då jorden vara platt?
Citera
2018-01-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Redan dom gamla grekerna sa att jorden var rund. Hur kunde NASA påverka platon och Aristoteles 2000 innan NASA eller ens USA ens fanns?
ISS är en bluff säger du? Förklara då för mig hur något som inte finns går att se med blotta ögat?

Att säga att jorden är sfärisk är inte ett bevis. Att sätta ett par pinnar i marken och sen hoppas på att solen är jättelångt borta så att strålarna träffar jorden parallellt för att sedan mäta skuggorna, är inte ett bevis.

Tror du att man kan se någonting med blotta ögat, som ungefär är lika stor som en fotbollsplan, 40 mil bort?
Det verkar som att någonting cirkulerar där uppe då folk uppenbarligen kan se den, dock inte på det sätt rymdorganisationerna säger.
Citera
2018-01-26, 09:58
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Jorden är inte ett klot.

Att försöka förklara hur sol, måne och stjärnor fungerar exakt på den platta jorden är mycket svårt.

Finns en del teorier om hur det fungerar med hjälp av elektromagnetism. Men inga bevis.

Om man är nyfiken på det här så tycker jag det är en bra början att läsa på om NASA, deras historia och deras uppenbara fejkerier.

Är man, som jag, nyfiken på ockultism så ser man ganska snabbt att NASA's mål är att gömma vilka vi är, hur vi kom hit och var vi bor.

Det finns inte en äkta bild på jordklotet, månlandningarna är bluff och ISS är inte äkta.

Här är en bra video som belyser lite av Nasa's fejkeri och lite av deras historia.
https://www.youtube.com/watch?v=nS0VN056d68&t=254s

Bra youtube kanaler:
https://www.youtube.com/user/martyleeds33
https://www.youtube.com/channel/UCXIovaBdnA4UHdd-TZ-MqRg
https://www.youtube.com/channel/UCoiIt_v1D-6z75LmrdIU2aw
https://www.youtube.com/channel/UCS_FY5mR4g22L_E9t1D_ExQ
https://www.youtube.com/channel/UCuftdXePz6z73Wsg8Ao5lTg

Lita inte på mig, jag är bara en dåre på nätet, gör era egna efterforskningar.
Korrekt, jag litar inte på folk som länkar till den gamla vanliga sörjan i form av jeranism, ODD, Globebusters och andra rena skitkanaler med vetenskapsförakt som huvudämne. "Otur" för dig att Eric Dubay blivit utslängd från YT.

Du har rätt, jag har gjort mina egna utforskningar och för mig är jorden ett klot. Ni plattisar kan inte förklara alla observationer som tyder på en klotformad jord. Är man verkligen nyfiken så inser man snart att jorden inte rimligtvis kan vara platt. Du har rätt i att det är svårt att förklara hur de andra himlakropparna fungerar på en platt jord. Det är till och med omöjligt.
Citera
2018-01-26, 10:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att säga att jorden är sfärisk är inte ett bevis. Att sätta ett par pinnar i marken och sen hoppas på att solen är jättelångt borta så att strålarna träffar jorden parallellt för att sedan mäta skuggorna, är inte ett bevis.

Det handlar inte om att hoppas, vi vet att solen är långt bort.
Faktum är att vi har känt till det ungefärliga avståndet till solen i tusentals år.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aristarchus_of_Samos

Faktum är att det är mycket enkelt att mäta det relativa avståndet mellan solen och månen. Det hela handlar om lite grundläggande trigonometri och en vinkelskiva. Alla kan själv skaffa sig en uppfattning om avståndet väldigt enkelt. Så här gör du:
https://www.youtube.com/watch?v=VFU1A88N_6I

Vad är det för fel på våra sätt (plural) att mäta avståndet till himlakropparna? Kan du på något sätt falsifiera parallaxmätning, radarmätning eller rödförskjutning? Vad talar för att mina egna mätningar av avståndet till månen samt mina egna beräkningar om det relativa avståndet mellan solen och månen är felaktiga?

Du måste förstå att det inte räcker med att du sitter och påstår att vi inte känner till avståndet till solen, du måste visa att hela vetenskapen har fel när de säger att solen är långt bort. Du måste visa varför vi har fel.
Citera
2018-01-26, 10:24
Medlem
Så om argumentet är att man ser en kurva när båten försvinner. Varför ser man inte en kurva 120 000 feet upp då?
Borde ju vara mycket logiskt att man gör det, men det gör vi inte.
Imaginary curve ser man där ögonen inte kan se längre. Borde ju vara innan också...
Samtidigt så vet vi inte hur mycket vågor det är med vattnet heller när båten försvinner och hur mycket det påverkar.

För att jag ska tro på en rund jord så vill jag ha mer bevis och tester. T.ex bilar på jätte långt avstånd och rak sträcka men det verkar vara väldigt svårt.
Sedan att NASA inte vill skaffa mer och starkare bevis är ju patetiskt. Det ska vara upp till dom att bevisa det, påstå något annat är patetiskt.

Vill jag visa nånting till någon så har jag inga problem och filma en 360, oklippt i timmar.
På månen borde dom ju ha viljat filmat som satan, 360 med kameran o.s.v, men den är stationär.. Vad i helvete?
Sedan finns det bevis dessutom på att det är massa röda flaggor i deras videos o.s.v, men ni vägrar ju och acceptera det.

Så om man använder er korkade logik, ni säger att man ska bevisa att dom fejkar månen o.s.v MEN DET FINNS JU FILMER MED BEVIS, så det är ju redan bevisat då ju dummskallar

Sedan att ISS inte filmar live o.s.v, FÖR DET ÄR JU OMÖJLIGT ATT DET ÄR BILDER OCH FILMER TAGNA INNAN i datorer eller hur?
Hur trög kan man vara om man tänker att det är omöjligt?

Det ser ju för fan ut som CGI när ISS åker runt också.
Vi vet ju för tusan att det är lätt och fejka i modern tid och varit i flera år dessutom.

Sedan att varenda jävla sak NASA visar ser så jävla skumt är, är ju logiskt att vara skeptisk. Men ni verkar inte fatta det.
Dom klipper sina videos t.e.x, var det inte nån som hoppade från långt avstånd 2016? När han är i luften så klipper dom till publiken.. ??????
SÅ jävla mycket skumma saker.
Sen att gravitationen inte är bevisat verkar ni ignonera totalt.

Kan vara elektricitet, elektromagnetfält. Jag har sett lite videos på elektromagnetfält, coolt som fan.

Finns också videos som visar att raketer slår i en "dome". Använder man er logik ska man tro på alla videos som finns.

När mannen hoppade 2016 så var det en bild som visade att det var en stor grön skärm där...
Sedan har dom hittat gröna skärmar i NASA "kontoret".
Senast redigerad av Kungadolf 2018-01-26 kl. 10:28.
Citera
2018-01-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du måste förstå att det inte räcker med att du sitter och påstår att vi inte känner till avståndet till solen, du måste visa att hela vetenskapen har fel när de säger att solen är långt bort. Du måste visa varför vi har fel.

Det är ju direkt avgörande att veta storleken på föremål för att kunna bedöma avståndet.

Du får samma resultat om månen vore mindre och närmare.
Citera
2018-01-26, 10:55
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Så om argumentet är att man ser en kurva när båten försvinner. Varför ser man inte en kurva 120 000 feet upp då?
Borde ju vara mycket logiskt att man gör det, men det gör vi inte.
Imaginary curve ser man där ögonen inte kan se längre. Borde ju vara innan också...
Samtidigt så vet vi inte hur mycket vågor det är med vattnet heller när båten försvinner och hur mycket det påverkar.

För att jag ska tro på en rund jord så vill jag ha mer bevis och tester. T.ex bilar på jätte långt avstånd och rak sträcka men det verkar vara väldigt svårt.
Sedan att NASA inte vill skaffa mer och starkare bevis är ju patetiskt. Det ska vara upp till dom att bevisa det, påstå något annat är patetiskt.

Vill jag visa nånting till någon så har jag inga problem och filma en 360, oklippt i timmar.
På månen borde dom ju ha viljat filmat som satan, 360 med kameran o.s.v, men den är stationär.. Vad i helvete?
Sedan finns det bevis dessutom på att det är massa röda flaggor i deras videos o.s.v, men ni vägrar ju och acceptera det.

Så om man använder er korkade logik, ni säger att man ska bevisa att dom fejkar månen o.s.v MEN DET FINNS JU FILMER MED BEVIS, så det är ju redan bevisat då ju dummskallar

Sedan att ISS inte filmar live o.s.v, FÖR DET ÄR JU OMÖJLIGT ATT DET ÄR BILDER OCH FILMER TAGNA INNAN i datorer eller hur?
Hur trög kan man vara om man tänker att det är omöjligt?

Det ser ju för fan ut som CGI när ISS åker runt också.
Vi vet ju för tusan att det är lätt och fejka i modern tid och varit i flera år dessutom.

Sedan att varenda jävla sak NASA visar ser så jävla skumt är, är ju logiskt att vara skeptisk. Men ni verkar inte fatta det.
Dom klipper sina videos t.e.x, var det inte nån som hoppade från långt avstånd 2016? När han är i luften så klipper dom till publiken.. ??????
Sen att gravitationen inte är bevisat verkar ni ignonera totalt.

Kan vara elektricitet, elektromagnetfält. Jag har sett lite videos på elektromagnetfält, coolt som fan.

Finns också videos som visar att raketer slår i en "dome". Använder man er logik ska man tro på alla videos som finns.

När mannen hoppade 2016 så var det en bild som visade att det var en stor grön skärm där...
Sedan har dom hittat gröna skärmar i NASA "kontoret".

Du ska börja studera matematik och geometri. Redan gamla grekerna kunde med stor säkerhet räkna ut jordens omkrets.
Eratosthenes kunde, i år 2200 f.k., räkna ut att den var 39.700 km, nästan exakt från dagens perspektiv, med metoder tillgängliga då.
Citera
2018-01-26, 11:01
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:

Tror du att man kan se någonting med blotta ögat, som ungefär är lika stor som en fotbollsplan, 40 mil bort?
Det verkar som att någonting cirkulerar där uppe då folk uppenbarligen kan se den, dock inte på det sätt rymdorganisationerna säger.

För det första, ja det går alldeles utmärkt att se något stort som en fotbollsplan på 40 mils avstånd om den reflekterar tillräckligt mycket ljus. Har du ett teleskop kan du dessutom se själva formen av den.
Sluta tro så mycket och undersök saken istället. Vadå "tror du att man kan..."? Vad spelar det för roll vad vi sitter här och gissar är möjligt och inte?
För det andra, om det nu hade varit praktiskt omöjligt, varför i hela friden skulle inte konspiratörerna format sin bluff så att den åtminstone är hållbar? De lyckas manipulera alla världens navigationssystem och tusentals andra instrument för att ge illusionen av att jorden är rund, men kan inte ange en trovärdig storlek på sin rymdstation?

Citat:
[...]
[...]

Upp till NASA? Varför i hela friden skulle de engagera sig i att bevisa att jorden är rund?
Senast redigerad av DeMysteriis 2018-01-26 kl. 11:05.
Citera
2018-01-26, 11:27
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:

App app app!

Nu snöar ni in på smådetlajer igen. Vi måste först bena ut dessa frågor innan vi går ner på detaljnivå!

1. Kanten: Varför har inge sett och fotograferat kanten? Det räcker att plattjordarna crowd-fundar 1 expedition. Åker till kanten, fotograferar och filmar. Case closed!

2.Konspirationen: Varför skulle det vara så farligt att jorden är platt att man måste hitta på att den är rund? Hur kan detta hållas hemligt. Alla vetenskapsmän, astronomer och regeringar (över hela världen) måste ju vara med och hålla klaffen. Ingen har skvallrat eller pratat bredvid munne på tusentals år. Är inte det skumt?

3. Nasa: Nasa grundades 1958. Och tror du verkligen Stefan Lövén låter sig påverkas av vad Nasa säger? Tror du Putin lyder Nasas och köper allt de säger? Befängt att tro att Nasa har sånt inflytande över hela världen.

4. Fysik: Hur kan nätterna vara mycket längre i Sverige, SAMTIDIGT som den är mycket kortare i tex Asien? Går solen med olika hastighet när den scannar av den platta jorden?

Svara på detta först. Sedan grottar vi ner oss i detaljerna. Ok?
Citera
2018-01-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
För det första, ja det går alldeles utmärkt att se något stort som en fotbollsplan på 40 mils avstånd om den reflekterar tillräckligt mycket ljus.

Exakt vilket ljus reflekterar ISS på natten när man ser den som en ljus prick passera natthimlen?
Citera
2018-01-26, 11:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=E32tLzkT4g8

Underbar liten time lapse på vår uppenbart väldigt lokala sol som blir mindre och mindre desto längre ifrån observatören den är.

Solen större än jorden debunkat.
Solen 93 miljoner miles bort debunkat.

Mod kan stänga tråden, har globetardsen inte kunnat presentera ett enda bevis för kurvan efter 500 år kan vi nu med hjälp av modern teknologi bevisa att kurvan aldrig kommer bevisas eftersom den inte finns.

Debatten är över, jorden är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in