2018-01-25, 17:27
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vad borde han ha nämnt när han överlämnade kulan till Polisen?
Jag tror inte att man skall lita på vad han har utgett sig för att vara.
Men det är min bedömning.

Att han är en "skummis" kan vi vara överens om.
Citera
2018-01-25, 20:58
Medlem
Ang den röda bilen (alfasud) som flera vittnen lagt märke till pga dess märkliga framfart på Sveavägen strax innan mordet. Var den inte också synlig på Luntmakargatan?

Jag vet en liten mörkröd bil som färdades förbi mordplatsen norrut strax innan mordet.
Jag vet också vilka som satt i baksätet.
Teori?
Citera
2018-01-25, 21:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Ang den röda bilen (alfasud) som flera vittnen lagt märke till pga dess märkliga framfart på Sveavägen strax innan mordet. Var den inte också synlig på Luntmakargatan?

Jag vet en liten mörkröd bil som färdades förbi mordplatsen norrut strax innan mordet.
Jag vet också vilka som satt i baksätet.
Teori?
Vilka var det som satt i baksätet?
Citera
2018-01-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vilka var det som satt i baksätet?
Kan inte säga det just nu. Väntar på svar från vissa personer.
Du får fundera lite.
Jag skojar inte, men jag vill inte blåsa upp detta till något stort.
Senast redigerad av gida 2018-01-25 kl. 21:26.
Citera
2018-01-25, 21:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tavares (som hittade kula 2 efter att ha satt sig i trance ) har koppling till flera underrättelsetjänster.

Alfredo de Tavares försatte sig inte i trans utan använde Yoga för att tåla kylan bättre. Har aldrig sett något som tyder på att han skulle ha u-tjänstkopplingar. Däremot hade han en liten roll i en av Sjöwall/Wahlöö filmerna där Gösta Ekman spelade Martin Beck.
Citera
2018-01-25, 22:18
Medlem
Gothuss avatar
The SIPRI Yearbook 1986 continues SIPRI's analyses of the world arms races, based on annual series of data on the nuclear weapons possessed and planned by the major powers, on world military spending and R&D expenditure, the arms trade, chemical and biological weapons and the military use of outer space. Efforts to control the arms race are described, and the status of negotiations is analysed.

In addition to regular features and statistics, there are chapters on public opinion on peace and war, on space weapons and the US Strategic Defense Initiative, on a comprehensive test ban, on strategic computing, on emerging technology, on SDI and international research co-operation and on security assistance to Central America. There are also special studies on Chinese nuclear weapons, on the US defence budget, and on Soviet military expenditure. In the field of arms control, the Stockholm and Vienna negotiations are described, the third review of the NPT is analysed, and the initiatives taken in the South Pacific and Central American regions are treated fully.
Contents

Part I. Introduction
1. Introduction
Frank Blackaby
2. Public opinion on peace and war
Eymert Den Oudsten

Part II. Nuclear and space weapons
3. Nuclear weapons
William M. Arkin, Andrew S. Burrows, Thomas B. Cochran, Allan M. Din, Richard W. Fieldhouse, Robert S. Norris and Jeffrey I. Sands
4. Space weapons and security
Frank Blackaby
5. Chinese nuclear weapons: an overview
Richard W. Fieldhouse
6. A comprehensive test ban and nuclear explosions in 1985
Frank Blackaby and Ragnhild Ferm
Appendix 6A. Nuclear explosions, 1945–85
7. The military use of outer space
Bhupendra Jasani
Appendix 7A. Tables of satellites launched in 1985

Part III. CBW and new military technology
8. Chemical and biological warfare: developments in 1985
J. P. Perry Robinson
9. Strategic computing
Allan M. Din
10. Emerging technology
Gunilla Herolf

Part IV. Military expenditure and the arms trade
11. World military expenditure
Rita Tullberg
Appendix 11A. Tables of world military expenditure, 1976–85
12. The US defence budget
Jeffrey Colman and Gordon Adams
13. Soviet military expenditure and the Soviet defence burden
Carl G. Jacobsen
14. The SDI programme and international research co-operation
Elisabeth Sköns
15. Military research and development expenditure
Mary Acland-Hood
16. Security assistance: the case of Central America
Rita Tullberg and Victor Millán
17. The trade in major conventional weapons
Michael Brzoska and Thomas Ohlson
Appendix 17A. Aggregate tables of the value of the trade in major weapons with the Third World, 1966–85
Appendix 17B. Register of the trade in major conventional weapons with industrialized and Third World countries, 1985
Appendix 17C. Register of licensed production of major conventional weapons in industrialized and Third World countries, 1985
Appendix 17D. Criteria, values and conventions

Part V. Developments in arms control
18. The building of confidence and security at the negotiations in Stockholm and Vienna
Sverre Lodgaard
19. Multilateral arms control efforts
Jozef Goldblat
20. The third review of the Non-Proliferation Treaty
Jozef Goldblat
Appendix 20A. Final Declaration of the third Review Conference of the NPT
Appendix 20B. Nuclear plants under construction or operating in the developing countries outside Europe (power and research reactors and significant fuel facilities)
21. The South Pacific nuclear-free zone
Greg E. Fry
Appendix 21A. The South Pacific Nuclear Free Zone
Appendix 21B. Comparison of arms control commitments in the Treaty of Rarotonga and the Treaty of Tlateloco
Jozef Goldblat and Sverre Lodgaard
22. The Central American crisis and the Contadora search for regional security
Jozef Goldblat and Victor Millán
23. Arms control agreements
Jozef Goldblat and Ragnhild Ferm
Appendix 23A. Status of the implementation of the major multilateral arms control agreements, as of 1 January 1986
Appendix 23B. UN member states and year of membership
24. Chronology
Jozef Goldblat and Ragnhild Ferm
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------
Det finns dokument som visar att många svenskar lämnat information till Stasi.
De dokument som går att få ut från Östtyskland har namnen överstrykna, men västtyskland släpper ibland dokument med namn.
SIPRI, Svenska Freds, APK och många från den svenska industrin finns med.
900?
Senast redigerad av Gothus 2018-01-25 kl. 23:06.
Citera
2018-01-25, 23:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Alfredo de Tavares försatte sig inte i trans utan använde Yoga för att tåla kylan bättre. Har aldrig sett något som tyder på att han skulle ha u-tjänstkopplingar. Däremot hade han en liten roll i en av Sjöwall/Wahlöö filmerna där Gösta Ekman spelade Martin Beck.

Yoga syftar till att uppnå en form av trans enligt de flesta sakkunniga.

Så här säger han själv i aftonbladet 3/3-86

"Jag försatte mig i trans och mina sinnen skärptes så att jag upptäckte kulan säger Alfred till journalisten Bengt Michanek som skrev artikeln. Skall vi vara precisa, vilket vi skall, så hittades kulan av Alfred de Tavares på trottoaren vid en papperskorg. Den första kulan hittade 40 meter från mordplatsen och snett över den plats Palme mördades. Har ett så kraftigt vapen (bara) skjutit kulan 40 meter från mordplatsen?"

För hade du 100%-ig koll på din fakta men nu slirardu llite bland, lite trigger happy - no offence .
(Nåja, du har ännu ledartröjan i tråden när det gäller faktakoll.)

OT: han är även med i Percy tårar

The person who found the bullet, a foreign correspondent of Indian origin named Alfred Tavares , was later accused by the security police of actually being a spy for the New Delhi Government.

Senast redigerad av heheho 2018-01-26 kl. 00:03.
Citera
2018-01-26, 00:19
Medlem
Gothuss avatar
Images of the coming international system | Robert Harkavy ...
www.academia.edu/.../Images_of_the_coming_international_sy...
Images of the Coming International System by Robert E. Harkavy he astonishing fact about the end of the cold war is that the events of T 1989-92 ushered in a new .... that “While having been the slowest mover in the 1980s Europe stans the 1990s with the strongest strategic position on the world economic chessboard,”
Citera
2018-01-26, 00:35
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Yoga syftar till att uppnå en form av trans enligt de flesta sakkunniga.

Så här säger han själv i aftonbladet 3/3-86

"Jag försatte mig i trans och mina sinnen skärptes så att jag upptäckte kulan säger Alfred till journalisten Bengt Michanek som skrev artikeln. Skall vi vara precisa, vilket vi skall, så hittades kulan av Alfred de Tavares på trottoaren vid en papperskorg. Den första kulan hittade 40 meter från mordplatsen och snett över den plats Palme mördades. Har ett så kraftigt vapen (bara) skjutit kulan 40 meter från mordplatsen?"

För hade du 100%-ig koll på din fakta men nu slirardu llite bland, lite trigger happy - no offence .
(Nåja, du har ännu ledartröjan i tråden när det gäller faktakoll.)

OT: han är även med i Percy tårar

The person who found the bullet, a foreign correspondent of Indian origin named Alfred Tavares , was later accused by the security police of actually being a spy for the New Delhi Government.

Goa cop claims Catholic saint helped him track Irish tourist's killer ...
indianexpress.com › India
16 mars 2017 - Tavares claims he got to the clue immediately leading to the arrest of Vikas Bhagat, a history sheeter, who has been booked under Section 302 of the Indian Penal Code.

http://indianexpress.com/article/india/goa-cop-claims-catholic-saint-helped-him-track-irish-tourists-killer-4571536/

En till?
Vad håller ni på med?

KÄLLA?
Senast redigerad av Gothus 2018-01-26 kl. 01:02.
Citera
2018-01-26, 02:39
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ej förvånande hittar jag gamla vänner till Rajiv Gandhi på Tavares Facebook-sida.
Nu är Herr Tavares avliden sedan några år tillbaka men sidan finns kvar.
Ja även den lika andliga Polisen Tavares i Goa finns med bland hans vänner. En kusin eller bror kanske?

Rajiv Gandhi, född 20 augusti 1944 i Bombay, död (mördad) 21 maj 1991 i Sriperumbudur i Tamil Nadu, var en indisk politiker. Han var Indiens premiärminister 1984–1989.

Rajiv Gandhi var son till Indira Gandhi, och barnbarn till Jawaharlal Nehru. Han övergick till romersk katolicism i samband med giftermålet med Sonia Gandhi (1969). Han fick två barn: sonen Rahul Gandhi (född 1970) och dottern Priyanka Gandhi (född 1972). Han sprängdes till döds av den kvinnliga självmordsbombaren Thenmuli Rajaratnam, som var en tamilsk separatist från Sri Lanka.
Wikipedia
Senast redigerad av Gothus 2018-01-26 kl. 02:55.
Citera
2018-01-26, 07:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Goa cop claims Catholic saint helped him track Irish tourist's killer ...
indianexpress.com › India
16 mars 2017 - Tavares claims he got to the clue immediately leading to the arrest of Vikas Bhagat, a history sheeter, who has been booked under Section 302 of the Indian Penal Code.

http://indianexpress.com/article/india/goa-cop-claims-catholic-saint-helped-him-track-irish-tourists-killer-4571536/

En till?
Vad håller ni på med?

KÄLLA?

Finns några bokkällor samt personlig korrespondens, men du kan också läsa meningen här:
https://translate.google.se/translate?hl=en&sl=es&u=https://elproyectomatriz.wordpress.com/author/elproyectomatriz/page/17/&prev=search
Senast redigerad av heheho 2018-01-26 kl. 07:56.
Citera
2018-01-26, 07:59
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ej förvånande hittar jag gamla vänner till Rajiv Gandhi på Tavares Facebook-sida.
Nu är Herr Tavares avliden sedan några år tillbaka men sidan finns kvar.
Ja även den lika andliga Polisen Tavares i Goa finns med bland hans vänner. En kusin eller bror kanske?

Rajiv Gandhi, född 20 augusti 1944 i Bombay, död (mördad) 21 maj 1991 i Sriperumbudur i Tamil Nadu, var en indisk politiker. Han var Indiens premiärminister 1984–1989.

Rajiv Gandhi var son till Indira Gandhi, och barnbarn till Jawaharlal Nehru. Han övergick till romersk katolicism i samband med giftermålet med Sonia Gandhi (1969). Han fick två barn: sonen Rahul Gandhi (född 1970) och dottern Priyanka Gandhi (född 1972). Han sprängdes till döds av den kvinnliga självmordsbombaren Thenmuli Rajaratnam, som var en tamilsk separatist från Sri Lanka.
Wikipedia

Thenmull Rajaratnam var hjärntvättad till dådet av MOSSAD, vilket möjligen kan glädja dig.
MOSSAD var bakom de flesta bombningarna på Sir Lanka (där min syster höll på att stryka med en gång). Motivet var att Sri Lanka köpte en stor del av sina vapen från Israel.

(En tragikomisk historia: MOSSAD utbildade de Tamliska terroristerna "tigrarna" i Israel samtidig som man utbildade Srilankesiska specialstyrkor som skulle bekämda dem, på samma träningingsanläggning. Det blev en fars värdig Louis de Funès, där man sprang om varandra under kommandoträning på olika banor.)
Senast redigerad av heheho 2018-01-26 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in