2018-02-11, 13:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Boken THE BROTHERS: John Foster Dulles, Allen Dulles and their Secret World War by Stephen Kinzer
rekommenderas, den är seriös, innehåller mycket med bäring på MOP och har många "tappa-hakan-ögonblick" i beskrivningen av två bröder som styrde världen för egen vinning med järnhand och dirty-tricks alltför länge.
Ett lika bra komplement till den är David Talbot’s, The Devils Chessboard: https://www.amazon.com/Devils-Chessboard-Dulles-Americas-Government/dp/0062276174

Svårt att tänka mig att inte åtminstone broder Allen var en tvättäkta psykopat.
Citera
2018-02-11, 13:37
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tycker att hon verkar lite hemlig och det känns inte bra att hon samlar/påverkar vittnen. Påminner lite om när likaledes hemliga Thomas Kanger delvis förstörde Inge Morelius vittnesmål.

Jo, fast samtidigt, vad finns det att förlora efter 32 år. Tycker det är bra att hon engagerar sig
Citera
2018-02-11, 14:41
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ett lika bra komplement till den är David Talbot’s, The Devils Chessboard: https://www.amazon.com/Devils-Chessboard-Dulles-Americas-Government/dp/0062276174

Den tidens ledning för CIA skapade själva en världsbild som passade deras paranoia.
Citera
2018-02-11, 14:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
John Foster Dulles dog 1959 och Allen Dulles tio år senare. Deras påverkan på MOP blir minimal . Om inte deras gengångare ingripit .

Andra världskrigets kabinettsekreterare Erik Boheman var god vän med AD , men han dog 1979 så även här är det gengångarperspektivet som ska till för koppling till MOP.
En koppling till MOP är misstankarna att Allen Dulles var inblandad i mordet på JFK.
Citera
2018-02-11, 16:04
Medlem
Citat:
Jag tycker att hon verkar lite hemlig och det känns inte bra att hon samlar/påverkar vittnen. Påminner lite om när likaledes hemliga Thomas Kanger delvis förstörde Inge Morelius vittnesmål.

Det är hedrande att hon engagerar sig i MOP. Du har säkert läst hennes skrift "Förnuft och högmod". Jag är säker på att det kommer mer från henne i detta ämne.
Citera
2018-02-11, 16:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

The Devil's Chessboard: Allen Dulles, the CIA, and the Rise of America's Secret Government

Dulles’s decade as the director of the CIA—which he used to further his public and private agendas—were dark times in American politics. Calling himself “the secretary of state of unfriendly countries,” Dulles saw himself as above the elected law, manipulating and subverting American presidents in the pursuit of his personal interests and those of the wealthy elite he counted as his friends and clients—colluding with Nazi-controlled cartels, German war criminals, and Mafiosi in the process. Targeting foreign leaders for assassination and overthrowing nationalist governments not in line with his political aims, Dulles employed those same tactics to further his goals at home, Talbot charges, offering shocking new evidence in the assassination of President John F. Kennedy.
Senast redigerad av heheho 2018-02-11 kl. 17:15.
Citera
2018-02-11, 16:53
Medlem
Citat:

Apropå påverkan , om mötet på kaféet är korrekt återgivet så måste det vara ett väldigt konkret sätt att påverka ett vittne.
Håller med riskybizzy att efter 32 år kan det inte göra någon skada , däremot kan hon förhoppningsvis hitta någon fler pusselbit.
Min känsla är att hon kommer att gå varsamt fram.
Citera
2018-02-11, 16:56
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Dulles’s decade as the director of the CIA—which he used to further his public and private agendas—were dark times in American politics. Calling himself “the secretary of state of unfriendly countries,” Dulles saw himself as above the elected law, manipulating and subverting American presidents in the pursuit of his personal interests and those of the wealthy elite he counted as his friends and clients—colluding with Nazi-controlled cartels, German war criminals, and Mafiosi in the process. Targeting foreign leaders for assassination and overthrowing nationalist governments not in line with his political aims, Dulles employed those same tactics to further his goals at home, Talbot charges, offering shocking new evidence in the assassination of President John F. Kennedy.

se tidigare inlägg: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2018-02-11, 17:09
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
se tidigare inlägg: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Victor har jag som sagt pratat med. Han genomgick som mest "action" i sitt liv just runt MOP. Jag har frågat honom om MOP, men som sagt han ville inget säga, han har en deal om att få leva mot noll kommentarer om sitt gamla liv.
Citera
2018-02-11, 17:11
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Det kan ha varit ett värvningsförsök/infosök som avrundades i en varning. AH bedömdes kanske inte vara tillräckligt konspiratorisk lagd?

Det är en vettig poäng, Anna kanske inte ens förstod att hon kunde blivit värvad, eller så bedömdes hon inte hålla måttet vid "anställningsintervjun".
Senast redigerad av heheho 2018-02-11 kl. 17:14.
Citera
2018-02-11, 18:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Apropå påverkan , om mötet på kaféet är korrekt återgivet så måste det vara ett väldigt konkret sätt att påverka ett vittne.
Håller med riskybizzy att efter 32 år kan det inte göra någon skada , däremot kan hon förhoppningsvis hitta någon fler pusselbit.
Min känsla är att hon kommer att gå varsamt fram.
Hoppas att ni har rätt och att hon blir en resurs för att få fram sanningen om MOP.
Citera
2018-02-11, 18:54
Medlem
Citat:
Victor har jag som sagt pratat med. Han genomgick som mest "action" i sitt liv just runt MOP. Jag har frågat honom om MOP, men som sagt han ville inget säga, han har en deal om att få leva mot noll kommentarer om sitt gamla liv.

BY WAY OF DECEPTION By Victor Ostrovsky and Claire Hoy.

Citat:
Mr. Ostrovsky has expressed fear for his safety and says he was threatened by Mossad. For a while, he was in hiding. And that isn't just hype. Mordecai Vanunu, who sold secrets of Israel's nuclear weapons plant at Dimona to The Sunday Times of London, was rewarded for his literary efforts by being kidnapped by Mossad and returned to Israel, where he now is serving an 18-year prison sentence.

Dina bekantskaper är lika intressanta som ogreppbara, naturligtvis pga av deras professioner.
Hur kommer det sig att du träffat dessa, som medlem av någon av Sveriges säkerhetstjänster eller i ditt yrke som är ... ??.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in