2018-01-26, 00:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

Onekligen intressanta uppgifter som jag inte får ihop riktigt med det hastiga insjuknandet. Inget lärarinnan märkt alltså utan flickan var sk fullt frisk, och i samma veva meddelar föräldrarna skolan att hon hade samma sjukdom som sin syster. Lärarinnan får information om planerad anpassad studiegång trots att hon ingenting märkte.

Kan det vara så att de testat den yngre för samma sjukdom som den äldre och fått positivt svar? Innan hon visar symptom?

Avd dödliga ej deklarerade sjukdomar då ...
Citera
2018-01-26, 00:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Eller akut cancer?

Förvisso bättre skäl för eget självmord.
Citera
2018-01-26, 00:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Förvisso bättre skäl för eget självmord.

Japp, såklart gör de obduktion på alla 4, men sen vad som blir sekretess är en annan sak, i detta fall borde det vara samhällsnyttigt att få veta, speciellt då skola och vård är inblandade!
Citera
2018-01-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ja det är en ny vinkel, kanske pappan fått reda på att han hade obotlig cancer?
En psykopat, narcissist kan då vilja ta sina nära med sig i döden?
Speciellt med frugans problem o barnens?

Du tänkte att alla fyra var "svårt sjuka"?
Citera
2018-01-26, 01:01
Medlem
Citat:
Mycket konstigt att de tilläts vårda två så sjuka barn i sitt hem, det finns inte på kartan!
Hur kan personal på skolan tillåtit detta? Det måste ha berott på Oskars duktig prat, då han var så van på att prata för sina idéer, annars skulle han ju aldrig fått föreläst så mycket som han gjort!
Hoppas de synar personalen som haft med detta att göra i sömmarna så det inte behöver hända igen!

Det ingick i hans tjänst. Att föreläsa.
Citera
2018-01-26, 01:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Du tänkte att alla fyra var "svårt sjuka"?

Vart har jag skrivit det? Det räcker väl att en är svårt sjuk och tycker att barnen också är det
( projicera sjukdom. ) och mamman har tydligen haft cancer, kanske inte helt återställd?
Det kanske var bara han som var döende? Vad hemskt det vore för han att veta att han var sjukare än sina barn och fru, som den narcissist han var?
Citera
2018-01-26, 01:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det ingick i hans tjänst. Att föreläsa.

Ja det vet jag väl.. Är väl därför jag anser att han är duktig på att prata, men vad menar du?
Citera
2018-01-26, 01:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja det vet jag väl.. Är väl därför jag anser att han är duktig på att prata, men vad menar du?
Han behöver inte vara duktig på att prata för att hålla föreläsningar. Det finns väldigt många som är väldigt duktiga på sitt område och därför håller föreläsningar .... usla föreläsningar som får fnöske att framstå som rena kärrflisor...
Citera
2018-01-26, 01:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Japp, såklart gör de obduktion på alla 4, men sen vad som blir sekretess är en annan sak, i detta fall borde det vara samhällsnyttigt att få veta, speciellt då skola och vård är inblandade!

För allas vår hälsas skull...

Skulle jag sätta pengar på ngt så är de dödssjuka hela familjen och OH har sammanställt en rapport över det hela för polisen.

(Sen har väl poliserna aktier i flashback, och det är inte familjens fel... Eller har andra mer eller mindre goda skäl att hålla oss på halster.)

Det får anses som allmänintresse i alla händelser. Men allra minst gör man väl en konekvensbedömning av sina kommande formuleringar, så att inte barn med sjukdomar av olika slag och deras föräldrar kastar sig på kniven. "Livskvalité" är ju ett av de där orden man önskar de inte hade använt i första beskedet, kanske.
Citera
2018-01-26, 01:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han behöver inte vara duktig på att prata för att hålla föreläsningar. Det finns väldigt många som är väldigt duktiga på sitt område och därför håller föreläsningar .... usla föreläsningar som får fnöske att framstå som rena kärrflisor...

Men hallå!
Vad har jag sagt om detta? Eftersom han föreläste inte bara en gång utan flera, borde väl han ha kunnat prata för sin sak? FÖR VEM FAN LÅTER EN DÅLIG IDIOT FÖRELÄSA GÅNG PÅ GÅNG?
Alltså vad är din agenda här på Flashback forum micro, jag har noll respekt för dig!
Citera
2018-01-26, 01:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men hallå!
Vad har jag sagt om detta? Eftersom han föreläste inte bara en gång utan flera, borde väl han ha kunnat prata för sin sak? FÖR VEM FAN LÅTER EN DÅLIG IDIOT FÖRELÄSA GÅNG PÅ GÅNG?
Alltså vad är din agenda här på Flashback forum micro, jag har noll respekt för dig!
Alla universitet t ex. Du blir inte doktorand, lektor eller professor för din förmåga att tala, utan det handlar om din kunskap, forskning --- inte att du är bra på pedagogiken att förmedla den.
Citera
2018-01-26, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För allas vår hälsas skull...

Skulle jag sätta pengar på ngt så är de dödssjuka hela familjen och OH har sammanställt en rapport över det hela för polisen.

(Sen har väl poliserna aktier i flashback, och det är inte familjens fel... Eller har andra mer eller mindre goda skäl att hålla oss på halster.)

Det får anses som allmänintresse i alla händelser. Men allra minst gör man väl en konekvensbedömning av sina kommande formuleringar, så att inte barn med sjukdomar av olika slag och deras föräldrar kastar sig på kniven. "Livskvalité" är ju ett av de där orden man önskar de inte hade använt i första beskedet, kanske.

Jag sätter också mina pengar "på samma häst".

Livskvalité.
Jag har läst en mängd information som gäller sjuka barn både vad gäller skolan, vården, habilitering osv, och finns det något som ständigt återkommer sida upp och sida ner (helt förståeligt) är det just barnens Livskvalité.

För mig är det därför inte särskilt underligt att det nämns också här. Jag tror att det handlade ur barnens perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in