2018-01-25, 23:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur skulle jag kunna svara på det? M är rätt kortväxt, medan jag är lång, bara en sådan sak gör att jag tvivlar på att det hade uppstått sensuella vibbar. Och utan sådana vibbar hade jag inte gått med en främmande man till en så utsatt plats. Det ska mycket till för att jag ska göra något så dumt!

Så du fascineras av hans "charm" men inte av hans längd? Minsann. Men en mindre utsatt plats hade varit aktuellt?
Citera
2018-01-25, 23:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Från expressen från i dag, kan ju vara fel men de nämner gången som jag uppfattade den, mail-lång tid gick-samtal-bjuder henne på te-bestämmer då att turen ska ske samma kväll.
Vet inte om detta är ett förlångt citat? Mot reglerna?

Citat:

” inledande kontakten ska ha tagits via vanlig mejl. Men sedan hördes ingenting från Peter Madsen under lång tid.
Men just när Kim Wall och pojkvännen inlett sin avskedsfest ska alltså Madsen plötsligt ha hört av sig igen.
Under samtalet ska Peter Madsen ha bjudit in Kim Wall på en kopp te i sin verkstad. Samtidigt kunde Madsen tänka sig att ställa upp på en intervju.

Det hela skulle ske samma kväll och även delvis äga rum ombord på ubåten, enligt förslaget.”
Citera
2018-01-25, 23:05
Medlem
Lao Tzus avatar
Skulle han mot all förmodan vara inblandad beror det nog inte på ondska utan på att han sökte en utmaning och stimulans.
Citat:
Expressens krimkrönikör Catarina Lundbäck tror att Madsen valde att genomföra brottet för att utmana sig själv.

Han vill göra saker som stimulerar honom

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/jag-tror-peter-madsen-ville-ha-en-utmaning/
Senast redigerad av Lao Tzu 2018-01-25 kl. 23:10.
Citera
2018-01-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
19.00 ser pojkvännen och vänner ubåten glida i väg och dom vinkade och hon vinkade tillbaka.
Så idioten planerade trots uppenbara vittne? För att säga att han släppte av henne.
Näe, fan har han planerat detta så är han ju förpassade till IQ fiskmås.

Visserligen är det möjligt att han fått ett infall av att möta henne tidigare den dagen, men det känns lagom ljummet. Då får man se vad som kan tillkomma på den punkten helt enkelt. Men det är en viktig del i åtalet som kan banka dit livstid.

Alla tycks glömma att Madsen är en spänningssökare och risktagare, det är hans livsluft. Han är den som arrangerat detta, precis som det "till synes såg ut" - väl medveten om hur det skulle sluta.

En medveten skapad illusion för betraktarnas ögon.
Citera
2018-01-25, 23:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Från expressen, kan ju vara fel men de nämner gången som jag uppfattade den, mail-lång tid gick-samtal-bjuder henne på te-bestämmer då att turen ska ske samma kväll.
Vet inte om detta är ett förlångt citat? Mot reglerna?

” inledande kontakten ska ha tagits via vanlig mejl. Men sedan hördes ingenting från Peter Madsen under lång tid.
Men just när Kim Wall och pojkvännen inlett sin avskedsfest ska alltså Madsen plötsligt ha hört av sig igen.
Under samtalet ska Peter Madsen ha bjudit in Kim Wall på en kopp te i sin verkstad. Samtidigt kunde Madsen tänka sig att ställa upp på en intervju.

Det hela skulle ske samma kväll och även delvis äga rum ombord på ubåten, enligt förslaget.”

Ja så är det sagt. Typ under våren har dom mailat och sen har hon inget hört från honom angående intervju. Så poff ringer han just den här dagen och bjuder på te och så kommer dom överens om en intervju samma dag/kväll. Sen vinkar pojkvännen och vänner när dom ser ubåten glida ut.
Citera
2018-01-25, 23:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så du fascineras av hans "charm" men inte av hans längd? Minsann. Men en mindre utsatt plats hade varit aktuellt?

Det finns många skådisar också som man tycker är tjusiga på filmduken, men sedan när man ser dom i verkligheten är dom små, små människor. Och då svalnar känslorna fort. Det är bäst att inte ta reda på hur små dom är, så man kan beundra dom av hjärtans lust!

Nej, jag lämnar det här nu, för den här tråden handlar ändå inte om mig.
Citera
2018-01-25, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla tycks glömma att Madsen är en spänningssökare och risktagare, det är hans livsluft. Han är den som arrangerat detta, precis som det "till synes såg ut" - väl medveten om hur det skulle sluta.

En medveten skapad illusion för betraktarnas ögon.

Vem har sagt det eller var kommer det ifrån? Det här mordet handlar om sexuellt driv, så jag vet inte riktigt om det innefattar att vara dum i huvudet också vilket han är med så stora risker och så uselt efterarbete.

Han är överskattad det grövsta . Plocka ner honom direkt för han är så jävla korkad så man häpnar.
Citera
2018-01-25, 23:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Kanske var han helt medveten om att han skulle bli misstänkt. Men tanken var nog att han skulle hinna tillbaka med ubåten. Sen ta till flykten och bli jagad av polis och helikoptrar. Han önskade sig säkert ett mer utdraget förlopp. Som det perversa monstret han är.
Ja, du kan ha rätt där, att han helt enkelt missade tiden i sin plan. Jag har tänkt att hans plan var att avsluta med självmord, men att han fegade ur. Men planen kanske var suicide by cop. Han skulle jagas o få rubriker och sen bli skjuten. Det skulle skrivas massor eftersom våra frågor aldrig skulle få svar. Tur att polisen var smartare.
Citera
2018-01-25, 23:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför? Du spekulerar ju i precis allting annat. Hade du följt med eller inte?
Eller blev det för känsligt? Normalförnuftig, ja det var ju också ett ord.
Skulle du vara det menar du?

Ja, det tycker jag att jag är. Jag har stått och frusit i underkylt regn på busshållplatser på landsvägar, och ändå inte tagit emot skjuts när karlarna har stannat och erbjudit mig... Det är "normalförnuftigt" i min bok. Och självklart har jag aldrig åkt svarttaxi. Jag har varit med om ett våldtäktsförsök, och det inträffade på ett årsmöte i en förening. (!) Mannen var styrelseordförande och jag var kassör, och när ingen annan hade anmält sig föreslog han att vi skulle ta mötet hemma hos honom. Vilket jag gick med på. Och då hade han bullat upp med vin...

Men det hade knappast ändrat något om jag sagt nej till att gå hem till honom, för mötet skulle ändå ha hållits i en lokal där ingen annan skulle ha varit vid den tiden. Och jag kände den här mannen sedan flera år, och han hade aldrig gjort närmanden förr, och inte gett minsta prov på dålig kvinnosyn eller aggressivitet. Så jag tycker inte att det hade varit mitt fel, ens om jag misslyckats med att slå ner honom. Där, ungefär, går gränsen för hur förnuftig man måste vara.
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-25 kl. 23:15.
Citera
2018-01-25, 23:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, han måste väl sett då hon vinkade menar jag och möjligen att hon hade en sk avskedsfest.
Eller var han så superkoncentrerad i sin egen bubbla så han missade dom väsentliga delarna så som vittnen som såg dom glida iväg. Och för att inte tala om det hafsverk han lyckades med att försöka gömma likdelarna. Sänka ubåten, osv. Nä för fan han är inte ens intelligent.

Mmmm, alltså inte random mord 12 år utan livstid eller förvaring.

Jo, men det var inte Madsen som inviterade Kims pojkven. Några här i tråden värkar tro det. (kanske har dom rätt) Min tröga hjärna blev blytung av dessa nya upplysningar, logiken försvann för mig nu. Jag har trodd at Kim var et tilfälligt offer, men nu ser det ut som han riktat sig in på Wall i längre tid. Endå denna huvudlösa avresa. Man blir tokig av det här.
Citera
2018-01-25, 23:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Skulle han mot all förmodan vara inblandad beror det nog inte på ondska utan på att han sökte en utmaning och stimulans.
Ho..y Sh..t ????
Citera
2018-01-25, 23:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men det var inte Madsen som inviterade Kims pojkven. Några här i tråden värkar tro det. (kanske har dom rätt) Min tröga hjärna blev blytung av dessa nya upplysningar, logiken försvann för mig nu. Jag har trodd at Kim var et tilfälligt offer, men nu ser det ut som han riktat sig in på Wall i längre tid. Endå denna huvudlösa avresa. Man blir tokig av det här.

Visst blir man alldeles omtumlad av ett så stort stycke ny information på en gång! När rättegången kör igång får man väl sjukskriva sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in