2018-01-25, 21:57
Medlem
GalenSkånings avatar
Hur lyckas denna kvinna sova om natten egentligen? Jag hade fått spunk om jag var tvungen att gå upp var femte eller trettionde minut för att urinera!
2018-01-25, 21:58
Medlem
[quote=Arlighet123|63030244]
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
var länge sen jag läst något så underhållande som denna tråd..

Blir intressant hur kissandet blir när det blir polishämtning. för det lär det bli.

För att inte behöva vara på sin rättegång krävs det väldigt särskilda anledningar.. att man är toanödig är inte en av dom.[/QU

Om polis hämtar få dom ju stanna då t behöver femte min 30 min gäller samma på rätt gång de får apcentera hon går ofta punkt slut hon går varje femte minut för de mesta. O varje trettionde min då då men hon ha problem blåsa

Det är klart polisen stannar om Terese behöver kissa, du tror väl inte polisen säger "Jaha, du behöver kissa var femte minut, jamen då låter vi dig stanna hemma" ?
2018-01-25, 22:01
Medlem
[quote=Arlighet123|63030244]
Citat:
var länge sen jag läst något så underhållande som denna tråd..

Blir intressant hur kissandet blir när det blir polishämtning. för det lär det bli.

För att inte behöva vara på sin rättegång krävs det väldigt särskilda anledningar.. att man är toanödig är inte en av dom.[/QU

Om polis hämtar få dom ju stanna då t behöver femte min 30 min gäller samma på rätt gång de får apcentera hon går ofta punkt slut hon går varje femte minut för de mesta. O varje trettionde min då då men hon ha problem blåsa

du kan ju tro att polisen skulle stanna för att låta en gripen kissa.. men verkligheten så skiter polisen totalt i om någon kissar på sätet eller inte. Men man får ett trevlgare motagande av poliserna när man kommer till aresten när man kissat i bilen. dom har nog varit med om både spyor kiss och skit i polisbilarna. Så gå till spegeln och förklara för Terese att det inte kommer hjälpa.. rättegången kommer ske. antingen frivilligt eller med tvång. Det är bara att bita i det sura äpplet och gå dit. och sen vänta på att bli dömd. för något annat är inte aktuellt.. möjligen att istället för vilkorligt/fängelse är ju att bli inlåst på psyket. nästan så man kan ana att det kanske skulle vara det bästa.
Senast redigerad av Growe 2018-01-25 kl. 22:03.
2018-01-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är nog inga problem för polisen. Inget som Terese behöver oroa sig föri alla fall. Deras jobb är att skjutsa Terese till rättegången. Om det betyder att de måste låta henne sitta vid E4:an med rumpan bar mitt i vintern vart 5:e minut så gör de det. För som jag sa tidigare - det är deras jobb.

Och de har med all säkerhet papper att torka rumpan med och våtservetter eller nåt annat att tvätta händerna med. Fast enklast är ju om hon själv tar sig till rättegången och slipper åka polisbil alldeles ensam utan nära och kära i många, många mil.
rätt säker på att dom totalt skiter i om hon behöver kissa eller inte utan åker hela vägen utan stopp. skulle bli väldigt väldigt förvånad om dom stannade och lät henne kissa om jag ska vara ärlig.
2018-01-25, 22:07
Medlem
Citat:
rätt säker på att dom totalt skiter i om hon behöver kissa eller inte utan åker hela vägen utan stopp. skulle bli väldigt väldigt förvånad om dom stannade och lät henne kissa om jag ska vara ärlig.

Jo, du har förmodligen rätt. Inte deras bekymmer om hon kissar på sig (vilket inte skulle hända).

Så Terese har att välja mellan att åka på rättegång och ta kisspaus eller bli hämtad av polis som b
2018-01-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon får helt enkelt dricka mindre än vanligt kvällen före rättegången och ta på sig inkontinensskydd ifrån Apoteket. Är det verkligen bättre att polisen hämtar henne eller hon får böta tusenlappar för att hon blir kissnödig ibland? Är det värt det?

Terese måste förstå att rätten kommer inte att specialbehandla henne, utan hon kommer behandlas som andra som smiter ifrån rätten: med polishämtning!

Exakt. och råkar man då gömma sig så dom inte hittar henne när dom åker dit så häktas man i sin frånvaro av tingsrätten.
Då kommer polisen kommer då låsa in Terese i en liten cell i 2-3dagar och sedan förd till domstolen på en häktningsförhandling.
Sen blir man förd till häktet och får sitta där tills tingsrätten har hittat ett nytt datum för förhandlning. Sånt brukar ta en stund då vittnen ska kallas, brottsoffrena ska kallas advokaten ska ha tid osv.
Så det kan sluta med att man får sitta på häktet i ett antal veckor innan det blir rättegång. Men det är det säkert värt för att man kissar ofta?!
2018-01-25, 22:10
Medlem
Citat:

Jo, så är det nog. Poliser brukar ogilla trams och skulle nog bara gasa på.

Är det verkligen värt detta? Att riskera att få åka polisbil till rätten? Verkar inte klokt om du frågar mig. Ta detta som en man, även om du är kvinna, skulle man också kunna uttrycka det.
Senast redigerad av Florman 2018-01-25 kl. 22:12.
2018-01-25, 22:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, du har förmodligen rätt. Inte deras bekymmer om hon kissar på sig (vilket inte skulle hända).

Så Terese har att välja mellan att åka på rättegång och ta kisspaus eller bli hämtad av polis som b

Sant. Nu tror jag allt detta med kissandet bara är ett svepskäl. Måste hon knipa så gör hon det.
2018-01-25, 22:12
Medlem
Kan säga så här att bussen mellan Jörn och Skellefteå har toalett. Sen är det jävligt märkligt att hon kan spela innebandy och sånt utan att behöva springa på toa och dom matcherna håller på i 20 min. Tänk istället Terese vad du gjort mot Joel och ta ditt ansvar. För både jag och du Terese vet att du inte behöver springa på toa var 5 min. Så ta och erkänn den 31/1 så blir det inte så pinsamt för dig om du kommer till Nolia den 3/2 på innebandy cupen
2018-01-25, 22:14
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Exakt. och råkar man då gömma sig så dom inte hittar henne när dom åker dit så häktas man i sin frånvaro av tingsrätten.
Då kommer polisen kommer då låsa in Terese i en liten cell i 2-3dagar och sedan förd till domstolen på en häktningsförhandling.
Sen blir man förd till häktet och får sitta där tills tingsrätten har hittat ett nytt datum för förhandlning. Sånt brukar ta en stund då vittnen ska kallas, brottsoffrena ska kallas advokaten ska ha tid osv.
Så det kan sluta med att man får sitta på häktet i ett antal veckor innan det blir rättegång. Men det är det säkert värt för att man kissar ofta?!

Då får man hoppas att där är toalett i cellen, annars blir det jobbigt
2018-01-25, 22:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Och i ett häkte får man inte ta emot besök. Man sitter i ett litet rum alldeles själv. Enda lyxen är en egen toalett.

Insåg plötsligt att jag har fel. Det finns ingen toalett i en cell på häktet, eller hur? Man måste be om lov tror jag.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-01-25 kl. 22:17.
2018-01-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Och i ett häkte får man inte ta emot besök. Man sitter i ett litet rum alldeles själv. Enda lyxen är en egen toalett.

Insåg plötsligt att jag har fel. Det finns ingen toalett i en cell på häktet, eller hur? Man måste be om lov tror jag.
Anhållningen brukar ej ha toalett i cellen men på häktet borde det finnas.
Men det ser antagligen lite olika ut på olika ställen.
När man är anhållen så är det en gummiklädd madrass på golvet som gäller och eventuellt en filt.
På häktet har man faktist tv.
Men det är en rätt otrevlig ställe att hamna på.
Senast redigerad av Growe 2018-01-25 kl. 22:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in