2018-01-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
*klipp*
Kolla hennes meritlista själv. Hon har ingen teknisk utbildning eller erfarenhet, och har inte skrivit sådana artiklar

Mitt svar var ju då till någon som påstod, att hon skulle skriva om ubåten.
OK du kunde inte.

Borde jag förstått. Jag hade glömt att du är sitens största idiot.
Citera
2018-01-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ja, visst var det ett smart drag om han erbjöd K att ta med pojkvännen, och räknade kallt med att han inte skulle följa med. Ingenting är omöjligt.

Nu vet vi inte om det var så att PM erbjöd Kim att ta med pojkvännen,eller vet du det?

Hur som haver tycker jag det är anmärkningsvärt om det var Kims förslag att föreslå pojkvännen följa med.
Det låter i mina öron inte professionellt av en journalist att fråga sin sambo att följa med på ett reportage.Så brukar det inte gå till.
Det var förmodligen märkliga saker Kim fått reda på i sin research om PM så hon ville kanske känna stöd från sin pojkvän, då är det mer begripligt.Inte annars.
För mig lät det som en inbjudan och att han "under seglats kunde tänka sig ge en intervju". Så tolkade jag de artiklar jag läst idag. Lite privat så där, men ändå lite jobb.
Citera
2018-01-25, 18:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så var det på eftermiddagen ett vittne såg honom med sågen. Jag tolkade det runt 15-16-00. När te-mötet var vet jag inte. Flytande också vad det där med eftermiddagen är för tid. Vi får söka bland 3500 artiklar eller vänta på att nån kommer ihåg.

Ärligt: Inte en blek.
Jag tror att han fått t-napp först och bär sedan ner sakerna. Därefter väntar han, de har ju bestämt träff senare.

Vi får se, jag bara spekulerar
Citera
2018-01-25, 18:34
Medlem
Det som talar emot att offret var med på det är att hon hyrt ett hus i Peking.

Hennes vän som är fotograf var även där. Tydligen även målare med ett återkommande motiv på till synes döda kvinnor under vatten...
Citera
2018-01-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det kan vara en slump men... Kim Wall och hennes pojkvän höll avskedsfest i samma område där ubåten var stationerad. De bodde även där...

Är det omöjligt de träffat Madsen innan intervjun? Först email och sen månader av väntan innan svar när hans verkstad var inom gångavstånd. Inte orimligt men...

Tänk om något annat ligger bakom som är ännu skummare än det som kommit fram? Kim Wall och hennes pojkvän skulle flytta till Kina. Detta ett par dagar efter festen. Bara det är lite anmärkningsvärt på något sätt.

Kan det ha varit ett planerat mord av alla parter? Typ Kim Wall ville dö på det sättet? Det ultimata för en S&M-slav är kanske att låta sig mördas?

Detta verkar såklart helt orimligt och tror knappast någon skulle gå på det spåret. Fast om det kommer fram att de träffats innan?

Stopp och belägg! Ingen människa vill bli torterad å det grövsta och slaktad. KW hade framtiden för sig med flytt till Kina med sin pojkvän ett par dagar senare, en karriär i uppåtgående. Livet måste ha varit toppen. Men så kom det en mördare i vägen, som ville förlusta sig för egen räkning ett par timmar. Fy fan!

Det är sant att det finns enstaka sjuka individer som vill mördas, men de lever helt andra sorters liv och drivs av en sjuk s.k parafili.

Det finns inte en chans i världen att KW skulle vilja ha blivit mördad, det borde varje tänkande människa begripa.
Citera
2018-01-25, 18:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var ju nu inte Madsen som erbjöd Kim att ta med pojkvännen, det var Kim som frågade pojkvännen. Som funderade men insåg att han inte kunde lämna gästerna. Såg i en artikel att det kunde tolkas tokigt. Men så var det inte i alla fall.

Joo-o..., Kim frågade sambon. Men gjorde hon det utan att fått ett "ok" ifrån Peter innan ?

På det säger jag : Nej !

(o här skulle det inte förvåna mig om Peter inviterade även pojkvännen med på turen, med vetskapen att det blir troligtvis ett "nej tack" ifrån honom. Det skulle ha varit en helt annan "femma" att dräpa bägge två, än bara Kim !)
Citera
2018-01-25, 18:35
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack! Här gäller det att bänka sig vid TVn.

Ingen orsak, ja den här dokumentären kan man ju inte missa!

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

"Kim Walls kæreste er fortsat meget påvirket af sagen og ønsker ikke at medvirke i interview. Han ønsker heller ikke at stå frem med navn. Til gengæld vil han gerne fortælle visse detaljer om forløbet og om sit forhold til Kim Wall, som han mener er vigtige for forståelsen af sagen. Blandt andet fortæller han, at der var kommet cirka 10 gæster til afskedsfesten, da Kim Wall besluttede sig for at gå de få hundrede meter over til Peter Madsens ubåd. De sad på en solbeskinnet græsplet lige ud til vandet. Kim Wall regnede med, at hun kun skulle være væk i omkring to timer, og at hun derefter kunne komme tilbage til vennerne. Da Kim Wall var gået, tog hendes danske kæreste et billede af selskabet. På det tidspunkt var klokken 18.45.
Cirka et kvarter senere lagde ubåden fra kaj med Kim Wall og Peter Madsen ombord. Kort efter havde kæresten og vennerne udsigt til, at de sejlede forbi ude i havneløbet. Alt så fint ud. Kæresten og vennerne vinkede til Kim Wall, der vinkede tilbage. Det var sidste gang, de så Kim Wall."

Fyfan, gråter inombords för hennes pojkvän. Jag hoppas att han en dag kan få ro i sin själ.
Citera
2018-01-25, 18:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det som talar emot att offret var med på det är att hon hyrt ett hus i Peking.

Hennes vän som är fotograf var även där. Tydligen även målare med ett återkommande motiv på till synes döda kvinnor under vatten...

Var dessa kvinnor från Half Machine? Det sällskap som Madsen umgicks med? De gjorde ju också sådana shower och tog sådana bilder - nakna eller halvnakna kvinnor som spelade drunknade. I så fall finns det ingen tvekan: SÅ mycket kan inte vara en slump!
Citera
2018-01-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stopp och belägg! Ingen människa vill bli torterad å det grövsta och slaktad. KW hade framtiden för sig med flytt till Kina med sin pojkvän ett par dagar senare, en karriär i uppåtgående. Livet måste ha varit toppen. Men så kom det en mördare i vägen, som ville förlusta sig för egen räkning ett par timmar. Fy fan!

Det är sant att det finns enstaka sjuka individer som vill mördas, men de lever helt andra sorters liv och drivs av en sjuk s.k parafili.

Det finns inte en chans i världen att KW skulle vilja ha blivit mördad, det borde varje tänkande människa begripa.

Det verkar mycket orimligt ja. Sakerna som antyder något i den riktning kanske inte är anmärkningsvärda och en del kan vara slump.

Trots allt jävligt underlig slump i så fall. Bo i samma område där den misstänkte mördaren hade ubåt och verkstad?
Citera
2018-01-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var dessa kvinnor från Half Machine? Det sällskap som Madsen umgicks med? De gjorde ju också sådana shower och tog sådana bilder - nakna eller halvnakna kvinnor som spelade drunknade. I så fall finns det ingen tvekan: SÅ mycket kan inte vara en slump!

Ingen aning. Kolla själv upp den där fotografen hon kände. Han var fotograf med mycket skilda motiv. Även kvinnor under vatten... Kanske inte betyder något.
Citera
2018-01-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ingen orsak, ja den här dokumentären kan man ju inte missa!

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

"Kim Walls kæreste er fortsat meget påvirket af sagen og ønsker ikke at medvirke i interview. Han ønsker heller ikke at stå frem med navn. Til gengæld vil han gerne fortælle visse detaljer om forløbet og om sit forhold til Kim Wall, som han mener er vigtige for forståelsen af sagen. Blandt andet fortæller han, at der var kommet cirka 10 gæster til afskedsfesten, da Kim Wall besluttede sig for at gå de få hundrede meter over til Peter Madsens ubåd. De sad på en solbeskinnet græsplet lige ud til vandet. Kim Wall regnede med, at hun kun skulle være væk i omkring to timer, og at hun derefter kunne komme tilbage til vennerne. Da Kim Wall var gået, tog hendes danske kæreste et billede af selskabet. På det tidspunkt var klokken 18.45.
Cirka et kvarter senere lagde ubåden fra kaj med Kim Wall og Peter Madsen ombord. Kort efter havde kæresten og vennerne udsigt til, at de sejlede forbi ude i havneløbet. Alt så fint ud. Kæresten og vennerne vinkede til Kim Wall, der vinkede tilbage. Det var sidste gang, de så Kim Wall."

Fyfan, gråter inombords för hennes pojkvän. Jag hoppas att han en dag kan få ro i sin själ.

Ja, alla stöttekramar till Familjen och Pojkvännen! Vilken mardröm.

REN ONDSKA.
Citera
2018-01-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hur tänker du nu? Eller inte?! Ett planerat mord brukar handla om en person mördaren känner till. Att han väljer någon som finns i hans geografiska närhet är inget konstigt alls vare sig det är en slump eller just därför.
Att hon bor där är en slump, inget tyder på att paret flyttade dit för att Peder Madsen var där. Att Madsen ser henne och börjar fantisera är typiskt för en sexualsadist. I och med att vi fått veta att det var PM som valde tidpunkt genom att ringa och säga att hon skulle komma nu, så faller alla misstankar om att KW hade något intresse av att hamna ensam med honom ombord annat än för att intervja honom. Särskilt som hon ville att pojkvännen skulle följa med. Hon har tyvärr gått rakt in i en sadistisk galnings fälla. Kunde hänt vem som helst.

Låter helt rimligt. PM har sett KW förut och troligen hetsat upp sig inför tanken att ta just henne som offer för sina sjuka lustar. Hon var väl det perfekta offret i hans ögon, av någon anledning. Han ville inte ta vilken kvinna som helst, då hade han väl bara gått rakt ut på Isterdgade där han bodde och plockat upp en prostituerad. Men tog alltså chansen och ringde upp KW. Hon ville ju intervjua honom. Hon såg det naturligtvis som ett jobb som alla andra och hade knappast något annat i tankarna.

Men det hade PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in