2018-01-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
De har identifierat ett 30-tal intressanta platser runt om i landet längs E4:an.

Källa på det? Vet du om det bara blir platser längs E4:an? Om det bara blir längs E4:an så blir det inget i Göteborg och Malmö, och det vore ju konstigt om de eventuellt satsar på 30 andra intressanta platser men inte 2 av Sveriges största städer.
Citera
2018-01-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det verkar som att du missade programmet.
Skillnaden mellan Jureskog och dom flesta andra i programmet var ju att Jureskog använde få ingredienser, och därför inte gick långt i tävlingarna.
Bär använde han 500 ingredienser?
Länka gärna.

Och att han är en nolla?
Med två av Stockholms bästa restauranger och ett OS-guld i matlagning är han väl knappast en nolla va?
Orkar inte söka och länka nu. Men till och med tjejen som var med förklarade att hon var orolig att han åter skulle ha för mycket ingredienser. I mitt minne, så gjorde han så stort sett varje gång, med udda ingredienser som tryffel eller mango, medan motståndarna oftast var mer klassiska. Och att hata grillning av burgare!?

Vem har sagt att han är en nolla? Jag har aldrig besökt hans restauranger, men de är säkert bra. Däremot skall han inte ge sig på burgarbranschen, för just där är han en nolla. Baserat på de 10-15 program jag sett hittills och på hans McD-burgare.
Citera
2018-01-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Du har noll koll på mat, jag känner flertalet DUKTIGA kockar som käkar Hawaii-pizza då och då. Du är en typisk människa som tror att alla med koll på mat äter rådjurssadel till frukost, kom in lite i matchen.

Johan är en kompetent kock och är absolut inte någon nolla inom burgarvärlden, kanske inte världskänd, men absolut ingen nolla.
Tvärtom, så är jag en typisk burgarmänniska. Anser att en god burgare slår det mesta i matväg. Associerar dock inte Johan med dessa. Och jag äter ALDRIG burgare och efterrätt tillsammans.
Citera
2018-01-25, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Källa på det? Vet du om det bara blir platser längs E4:an? Om det bara blir längs E4:an så blir det inget i Göteborg och Malmö, och det vore ju konstigt om de eventuellt satsar på 30 andra intressanta platser men inte 2 av Sveriges största städer.

Kolla tidigare inlagg i traden.
Citera
2018-01-25, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Tvärtom, så är jag en typisk burgarmänniska. Anser att en god burgare slår det mesta i matväg. Associerar dock inte Johan med dessa. Och jag äter ALDRIG burgare och efterrätt tillsammans.

Du har ju inte ätit på AG, men Jureskogs signaturburgare är väldigt enkel.
Bacon, ost, tomat, lök och dressing är väl inte en massa ingredienser?

Hamburgarna som Jureskog har gjort åt McD är också ganska basic, med få med goda grejer mellan bröden.

Vad ska en hamburgare innehålla enligt dig?
Citera
2018-01-25, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad är det som gör mjölkkor håller så dålig kvalité och i vilka länder säljer man inte mjölkkor?

Dom är in avlade för köttproduktion, vilket är en stor skillnad.

Sen att dom enbart lever 4-7 år, när dom normalt sett kan leva 25 år.
Deras kroppar blir helt förstörda av "övermjölkning" - dom görs gravida var 13:e månad för att hålla en så hög mjölkproduktion som möjligt. Mjölkkor är knappt levande när dom kommer till slakten - till skillnad mot riktig kötttjur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dairy_cattle
Citat ur Wikipedia angående mjölkko:
"Their meat is of relatively low value and is generally used for processed meat."
(Not in Sweden)

I australien går det 1 mjölkko på 10 stycken köttavlade tjurar, och mjölkkorna säljs inte som styckdelar.

Mvh
Citera
2018-01-25, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad är det som gör mjölkkor håller så dålig kvalité och i vilka länder säljer man inte mjölkkor?

Dom är inte avlade för köttproduktion, vilket är en stor skillnad.

Sen att dom enbart lever 4-7 år, när dom normalt sett kan leva 25 år.
Deras kroppar blir helt förstörda av "övermjölkning" - dom görs gravida var 13:e månad för att hålla en så hög mjölkproduktion som möjligt. Mjölkkor är knappt levande när dom kommer till slakten - till skillnad mot riktig kötttjur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dairy_cattle
Citat ur Wikipedia angående mjölkko:
"Their meat is of relatively low value and is generally used for processed meat."
(Not in Sweden)

I australien går det 1 mjölkko på 10 stycken köttavlade tjurar, och mjölkkorna säljs inte som styckdelar.

Mvh
Citera
2018-01-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Men herregud, utgår du från att Jureskogs burgare på donken är likadana som hans burgare på AG? I så fall är du riktigt ute och cyklar.
Jämför du plankan på den lokala pizzerian med en Kobebiff också?
Citera
2018-01-25, 17:01
Medlem
Ralle_s avatar
Man kan ju undra om han kommer kräva en "high-five" av alla som ska äta där, haha!

OnT: Även om jag tycker att han är en av de töntigaste och största pajasen som person så är i alla fall hans burgare på McDonald riktigt god, för att vara en donken-burgare såklart. Har dock inte provat någon av hans andra burgare så där kan jag tyvärr inte uttala mig. Men jag tycker i alla fall han borde satsa på det lite mer plain, simpla burgarna och perfekta dom istället för att som i sitt tv-program försöka dra till med den konstigaste mest "innovativa" burgaren som ingen ens vågar prova och istället bara ger motsatt effekt mot förväntat.
Citera
2018-01-25, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Man kan ju undra om han kommer kräva en "high-five" av alla som ska äta där, haha!

OnT: Även om jag tycker att han är en av de töntigaste och största pajasen som person så är i alla fall hans burgare på McDonald riktigt god, för att vara en donken-burgare såklart. Har dock inte provat någon av hans andra burgare så där kan jag tyvärr inte uttala mig. Men jag tycker i alla fall han borde satsa på det lite mer plain, simpla burgarna och perfekta dom istället för att som i sitt tv-program försöka dra till med den konstigaste mest "innovativa" burgaren som ingen ens vågar prova och istället bara ger motsatt effekt mot förväntat.

Jureskog har "perfektat" den enkla burgaren. Den han serverar på sin restaurang, och som kommer att vara originalburgare på restaurangerna i den kommande kedjan.
Citera
2018-01-25, 17:58
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jureskog har "perfektat" den enkla burgaren. Den han serverar på sin restaurang, och som kommer att vara originalburgare på restaurangerna i den kommande kedjan.

Då kan det mycket väl bli bra! Som sagt, har svårt som honom som person, men att han kan laga mat finns det ju inget tvivel om! Bara utgick från vad jag kommer ihåg från hans tv-program och hans McDonalds-burgare!
Citera
2018-01-25, 18:18
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Äsch, jag håller mig till Bun Meat Bun jag.

Jag tror det kan bli intressant, men personligen har jag flera undringar;
De ska enligt egen utsago ha en ekologisk / hållbar inriktning vilket får mig att misstänka att prisnivån kommer att bli tämligen hög, bra mycket högre än Shake Shack, frågan är om då om stora massan tycker att det är prisvärt? Det får tiden utvisa. Ett krav är i alla fall att burgarna blir sjukt goda för att det ska kännas prisvärt. Särskilt utanför storstäderna.

Jureskog är asgrym på kött, men hur är han vad det gäller den andra viktiga komponenten; brödet? Går man på burgaren på AG så nja, hoppas att han gör det bättre på Jureskogs.

Bores är ett nytt gatukökskoncept som är tänkt att fara ut i landet och liva upp gatukökskulturen. I småstäderna kommer de säkerligen att tampas om nu Jureskogs har tänkt ge sig ut i småorter, ska bli intressant att se hur det två olika koncepten tas emot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in