2018-01-25, 18:19
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jureskog har "perfektat" den enkla burgaren. Den han serverar på sin restaurang, och som kommer att vara originalburgare på restaurangerna i den kommande kedjan.

Hur vet du att den han serverar på AG kommer att vara originalburgare på kommande kedjan?
Citera
2018-01-25, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syke555

Jag tror det kan bli intressant, men personligen har jag flera undringar;
De ska enligt egen utsago ha en ekologisk / hållbar inriktning vilket får mig att misstänka att prisnivån kommer att bli tämligen hög, bra mycket högre än Shake Shack, frågan är om då om stora massan tycker att det är prisvärt? Det får tiden utvisa. Ett krav är i alla fall att burgarna blir sjukt goda för att det ska kännas prisvärt. Särskilt utanför storstäderna.

Jureskog är asgrym på kött, men hur är han vad det gäller den andra viktiga komponenten; brödet? Går man på burgaren på AG så nja, hoppas att han gör det bättre på Jureskogs.

Bores är ett nytt gatukökskoncept som är tänkt att fara ut i landet och liva upp gatukökskulturen. I småstäderna kommer de säkerligen att tampas om nu Jureskogs har tänkt ge sig ut i småorter, ska bli intressant att se hur det två olika koncepten tas emot!

Precis som att Grinded och Bastard Burgers i första hand kommer satsa på småorter.
Citera
2018-01-25, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Hur vet du att den han serverar på AG kommer att vara originalburgare på kommande kedjan?

Sånt man hör.
Citera
2018-01-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ska färsen komma från gamla utslitna mjölkkor, som han sedan slafsar upp på hällen för att få en bra stekyta. Tur att stekytan blir bra i alla fall...

Högrev för hela slanten. Spelar ingen roll vilken ko det sitter på bara man mal det ordentligt.
Citera
2018-01-25, 19:42
Medlem
Självdistans kombinerat med ett både ödmjukhet och självförtroende samt att han bjuder enormt mycket på sig själv, verkar sticka i ögonen på folk... Personligen älskar jag hans lekfullhet och färgstarka charm...

Hans Signature-burgare är nog det godaste jag ätit på McDonalds, och jag hoppas verkligen att den finns med på menyn i hans nya hamburgerkedja!

Jag ser fram emot detta något enormt!

Citat:
Jureskog har "perfektat" den enkla burgaren. Den han serverar på sin restaurang, och som kommer att vara originalburgare på restaurangerna i den kommande kedjan.
Är det den som hette Jureskog Signature på McD?
Senast redigerad av Blalotus 2018-01-25 kl. 19:47.
Citera
2018-01-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jureskog har fått storhetsvansinne.

Han kan säkert göra goda och dyra hamburgare i liten skala. Att driva en hamburgerkedja med 60 restauranger är något helt annat.

Den där satsningen kommer att misslyckas.

Låt "Donken Johan" köra sin restaurangkedja i botten, precis som han redan gjort med sitt varumärke.
Citera
2018-01-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Men herregud, utgår du från att Jureskogs burgare på donken är likadana som hans burgare på AG? I så fall är du riktigt ute och cyklar.
Jämför du plankan på den lokala pizzerian med en Kobebiff också?
Nej, jag bygger min åsikt mer på hans USA-resor, än på dessa burgarna. Märkligt att jag, som verkligen älskar burgare av många slag, nästan alltid har uppskattat hans motståndares burgare, men aldrig har lockats av de han själv tar fram. Och burgarna på många av ställena man besöker verkar fantastiska (med undantag för de gånger man vill visa bisarra burgare med sushi etc!). Det var nog främst under den första säsongen, som man besökte bra restauranger.

Men visst, jag har nog mer amerikansk än svensk smak, när det gäller burgare. Tycker fortfarande Shake Shack slår det allra mesta.
Citera
2018-01-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Dom är in avlade för köttproduktion, vilket är en stor skillnad.

Sen att dom enbart lever 4-7 år, när dom normalt sett kan leva 25 år.
Deras kroppar blir helt förstörda av "övermjölkning" - dom görs gravida var 13:e månad för att hålla en så hög mjölkproduktion som möjligt. Mjölkkor är knappt levande när dom kommer till slakten - till skillnad mot riktig kötttjur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dairy_cattle
Citat ur Wikipedia angående mjölkko:
"Their meat is of relatively low value and is generally used for processed meat."
(Not in Sweden)

I australien går det 1 mjölkko på 10 stycken köttavlade tjurar, och mjölkkorna säljs inte som styckdelar.

Mvh

Men köttet är billigt som fan

Precis detta Donken Johan insett och ser skönt klirr i kassan.
Citera
2018-01-25, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Låt "Donken Johan" köra sin restaurangkedja i botten, precis som han redan gjort med sitt varumärke.

Johan Jureskogs varumärke är värt mer än någonsin.
Citera
2018-01-25, 20:27
Medlem
Citat:
Johan Jureskogs varumärke är värt mer än någonsin.

Det kan du ju tro. Donken Johan får vända hamburgare resten av sitt liv för något gott rykte kommer han aldrig få som seriös restaurantör.
Citera
2018-01-25, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Det kan du ju tro. Donken Johan får vända hamburgare resten av sitt liv för något gott rykte kommer han aldrig få som seriös restaurantör.

Antingen skojar du, eller så har du ingen som helst koll på restaurangvärlden.
Johan har fortfarande samma kredibilitet idag som han hade när han jobbade på Roffes, startade AG, vann alla sina priser osv.
Du jobbar inte i krogbranschen, så det är såklart svårt för dig att veta hur mycket Jureskogs namn är värt.
Särskilt när han står för sina val, och förklarar hur han tänker.
Men gott rykte som restauratör har han absolut.
Citera
2018-01-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Dom är in avlade för köttproduktion, vilket är en stor skillnad.

Sen att dom enbart lever 4-7 år, när dom normalt sett kan leva 25 år.
Deras kroppar blir helt förstörda av "övermjölkning" - dom görs gravida var 13:e månad för att hålla en så hög mjölkproduktion som möjligt. Mjölkkor är knappt levande när dom kommer till slakten - till skillnad mot riktig kötttjur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dairy_cattle
Citat ur Wikipedia angående mjölkko:
"Their meat is of relatively low value and is generally used for processed meat."
(Not in Sweden)

I australien går det 1 mjölkko på 10 stycken köttavlade tjurar, och mjölkkorna säljs inte som styckdelar.

Mvh
AG har nästan alltid mjölkko på menyn och det sanslöst gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in