2018-01-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Sådana fakta ändras ju inte. Det är ju troligare att man kommer ihåg tågordningen ett par dagar efter att en sak hände, än fem månader senare när man kanske har gått och grubblat och låtit minnena färgas av gryende misstankar? Eller säger du att Meyer och den här andre mannen ljuger?
Lutar mig bakåt och ser vad fem månaders utredning gett när förhandlingen är på gång
Citera
2018-01-25, 16:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Snart skriver ni väl, att det var M själv som skrev de där SMS:n från Kims telefon, i hennes namn, om hur fascinerad hon var av ubåtsturen... *suckar*

Vem har påstått att hon skulle varit fascinerad? Mer än du?
Citera
2018-01-25, 16:22
Medlem
Citat:
Snart skriver ni väl, att det var M själv som skrev de där SMS:n från Kims telefon, i hennes namn, om hur fascinerad hon var av ubåtsturen... *suckar*

Det är klart att han kan ha använt hennes telefon och skickat falska sms till pojkvännen, medan hon var död.

Vad har en pervostyckmördare för spärrar?

Inga alls.

Men nu är det ju den brutna kontakten som är intressant. Troligen begår Madsen sitt brott kring denna tidpunkt, när sms-kontakten bryts.

Med betoning på troligen.

Time will tell...
Citera
2018-01-25, 16:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lutar mig bakåt och ser vad fem månaders utredning gett när förhandlingen är på gång

Kan du uttrycka dig på begriplig svenska, samt svara på varför Meyer och den andre mannen skulle ha ljugit om tidpunkten när de fick veta att turen till Bornholm var inställd?
Citera
2018-01-25, 16:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Vadå för sms?!?
Citera
2018-01-25, 16:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Men käre värld. Sådana fakta ändras ju inte. Det är ju troligare att man kommer ihåg tågordningen ett par dagar efter att en sak hände, än fem månader senare när man kanske har gått och grubblat och låtit minnena färgas av gryende misstankar? Eller säger du att Meyer och den här andre mannen ljuger?

Du vet inget om fakta. Artikeln är gammal, och är inte relevant förutom i den sammantagna bevisningen. Om turen blev avlyst i tre steg, tisdag, onsdag och torsdag, minuterna innan avfärden, så spelar ingen roll eftersom turen blev avlyst likväl. Vi vet inget om vem som tog initiativ till avlysningen i det påstådda mötet med Meyer, alltså går infon inte att verifiera utan får avvakta till rättegången då det kommer redovisas.

Övrigt vill jag inte ha vidare diskussion med dig.
Citera
2018-01-25, 16:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vem har påstått att hon skulle varit fascinerad? Mer än du?

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

De følgende timer fik kæresten flere beskeder fra Kim Wall. Her var der ingen antydning af, at noget grufuldt snart ville ske. Tværtimod bar beskederne præg af hendes begejstring for at være ude at sejle med ubåden.
Citera
2018-01-25, 16:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Artikeln är från 12 augusti 2017 . 2 dagar efter Madsen kom iland , så kan inte tillmätas någon relevans eller aktualitet i dagsläget.

Varför citerade du mig?

Det jag skrev var det senaste jag läste om saken. I dag.
Citera
2018-01-25, 16:27
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vadå för sms?!?

Hon yrar om sms-kontakten mellan Kim och pojkvännen i början av turen.
Citera
2018-01-25, 16:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Du vet inget om fakta. Artikeln är gammal, och är inte relevant förutom i den sammantagna bevisningen. Om turen blev avlyst i tre steg, tisdag, onsdag och torsdag, minuterna innan avfärden, så spelar ingen roll eftersom turen blev avlyst likväl. Vi vet inget om vem som tog initiativ till avlysningen i det påstådda mötet med Meyer, alltså går infon inte att verifiera utan får avvakta till rättegången då det kommer redovisas.

Övrigt vill jag inte ha vidare diskussion med dig.

Och båda dessa män skulle ha kommit överens om att ljuga alltså? Vidare spelar det ingen roll vem som tog initiativ till avlysningen, det viktiga är att M INTE avlyste den när han precis hade fått K på kroken på torsdag kväll. DET hade tytt på planering!!! Dessutom lär det vara fler människor som kan berätta om när de fick veta att turen var inställd. De var ju många i det där sällskapet - dels dom på Nautilus och vidare dom på en följebåt, plus det australiensiska TV-teamet.
Citera
2018-01-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Hon yrar om sms-kontakten mellan Kim och pojkvännen i början av turen.
Vilken "hon"?
Citera
2018-01-25, 16:30
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Varför citerade du mig?

Det jag skrev var det senaste jag läste om saken. I dag.

Ah, kom med av misstag, edit nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in