2018-01-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Du kan ju inte vara över 18 år som är så naiv att du tror att man inte kan påverka händelser.
Tror du på indiska kast också? Att allt är förutbestämt.
Det säger ju en hel del om din egen personlighet: förmodligen omyndigförklarad för din egen säkerhet skull, kanske har ledsaga och god man också.

Säger (åter igen) att det inte var Walls fel, men att hon kunde minskat riskerna med att inte inge tecken som kan tolkas som brunst. En tjej använder inte kjol och annat otympligt som klackar, lösnaglar mm utan en anledning. Vore både konstigt och otympligt att göra lumpen i slitskjol och lösögonfransar om man inte är där för att tjusa männen. Det är så männen tar det iaf, som en invigelse.
Sen om mannen är sexdåre och man befinner sig bortom skrikavstånd är det ju ännu mer onödigt att tala till hans aphjärna med kjol o en fläkt av musdoft.

Och hennes repotage om BDSM går inte att räkna bort helt heller.
Du hade reagerat annorlunda om hon skrev flirtigt om nazism och sen blev antastad av vänstern.

Brunst? Är du fullständigt galen? Kor och hästar blir brunstiga. Och du då. Minskat riskerna hade hon gjort om hon överhuvudtaget inte någonsin stött på namnet Peter Madsen. Läs nu den artikel som ligger ut sen en halvtimme i Expressen. Och lär. Det är såååååå planerat detta.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-sista-tid-innan-hon-klev-pa-ubaten/
Citera
2018-01-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Du kan ju inte vara över 18 år som är så naiv att du tror att man inte kan påverka händelser.
Tror du på indiska kast också? Att allt är förutbestämt.
Det säger ju en hel del om din egen personlighet: förmodligen omyndigförklarad för din egen säkerhet skull, kanske har ledsaga och god man också.

Säger (åter igen) att det inte var Walls fel, men att hon kunde minskat riskerna med att inte inge tecken som kan tolkas som brunst. En tjej använder inte kjol och annat otympligt som klackar, lösnaglar mm utan en anledning. Vore både konstigt och otympligt att göra lumpen i slitskjol och lösögonfransar om man inte är där för att tjusa männen. Det är så männen tar det iaf.
Sen om mannen är sexdåre och man befinner sig bortom skrikavstånd är det ju ännu mer onödigt att tala till hans aphjärna med kjol o en fläkt av musdoft.

Och hennes repotage om BDSM går inte att räkna bort helt heller.
Du hade reagerat annorlunda om hon skrev om rasism och sen blev antastad av vänstern.

Det enda som stämmer är att hon hade kjol tillsammans med tjocka strumpbyxor. Vill dessutom hävda att kjol är ett väldigt praktisk klädesplagg. Går till och med på fjälltur i dylikt plagg.

Så om hon hade haft byxor skulle detta inte hänt? Så infantil kan du väl ändå inte vara?

Din erfarenhet verkar högst begränsad.
Citera
2018-01-25, 13:34
Medlem
Om Madsen varit så utstuderad att han planerat hela saken från början och därför bjöd med Wall på ubåten så kännetecknar han definitivt en seriemördare.

En opportunist tar chansen när den dyker upp, typ att en tidning skickar ut en reporter som råkar vara en ung kvinna att göra ett på förhand planerat reportage. Att själv söka upp, lura med sig, förbereda sig med verktyg och dylikt och sedan mörda är på en helt annan nivå.

Det enda man undrar är ju om Wall var hans första offer eller om hon var det sista.
Citera
2018-01-25, 13:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Jag har igår framfört hypotesen att Kim kunde varit införstådd med PMs sexuella intressen. Nu har jag läst intervjun med pojkvännen och avskriver helt denna min hypotes efter detta. Det var Madsen som kontaktade Kim och föreslog ubåtsresan under falska förespeglingar om en intervju kring raketbyggen mm. Allt annat bortfaller.
Den första gästen hade redan anlänt när Peter Madsen plötsligt ringde till Kim Wall och ville att de skulle träffas.

"Enligt pojkvännen hade Kim Wall flera månader tidigare haft den första kontakten med Madsen och framfört önskemålet om en intervju. Den skulle handla om på hans raketbyggande i första hand."
Citera
2018-01-25, 13:37
Medlem
På ekstrabladet.se eftersom vissa här inte accepterar svenska tidningar.

https://ekstrabladet.dk/112/nu-bryder-kim-walls-kaereste-tavsheden-saadan-var-den-sidste-dag/7011634
Citera
2018-01-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Om Madsen varit så utstuderad att han planerat hela saken från början och därför bjöd med Wall på ubåten så kännetecknar han definitivt en seriemördare.

En opportunist tar chansen när den dyker upp, typ att en tidning skickar ut en reporter som råkar vara en ung kvinna att göra ett på förhand planerat reportage. Att själv söka upp, lura med sig, förbereda sig med verktyg och dylikt och sedan mörda är på en helt annan nivå.

Det enda man undrar är ju om Wall var hans första offer eller om hon var det sista.

Din iakttagelse, det fetade, är nog väldigt korrekt. Så otroligt utstuderat. Och hon hade ju ingen som helst anledning att ana oråd, eftersom de haft kontakt långt tidigare. Hon var på ön, med folk som skulle festa, det skulle ta ett par timmar och sen fortsätta festa lite till. Tryggt och bra. Trodde hon.

Den här... alltså, jag har inga ord.... vidrige typen, har förhoppningsvis minst 30 år framför sig i fängelse. Minst.
Citera
2018-01-25, 13:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag delar helt din uppfattning om bakgrunden till varför detta förfärliga hände. Kim råkade bara vara på fel plats vid fel tidpunkt.

Hans längtan att få återuppleva den gigantiska njutningskänslan och känna den ljuvliga euforin skölja över honom kommer aldrig någonsin att avta.

Nej, förvaring är det enda rätta för denne gärningsman.

Fast det där är ju dina fantasier, fortfarande. Du borde kanske söka för dem? Annat folk kan inte leva sig in i sådant där, som du och Magica gör hela tiden...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Brunst? Är du fullständigt galen? Kor och hästar blir brunstiga. Och du då. Minskat riskerna hade hon gjort om hon överhuvudtaget inte någonsin stött på namnet Peter Madsen. Läs nu den artikel som ligger ut sen en halvtimme i Expressen. Och lär. Det är såååååå planerat detta.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-sista-tid-innan-hon-klev-pa-ubaten/

Jag har faktiskt läst en studie där det konstaterades, att kvinnor visar mer hud när de har ägglossning. Sedan är detta naturligtvis genomsnitt och statistiska skillnader - det betyder inte att alla kvinnor reagerar på sina hormonsignaler så, eller ger efter för dem. Men jag tycker man ska vara uppmärksam på vilka signaler man KAN skicka ut, och vilka som KAN uppfatta dem - mycket går ju även genom kroppsspråk, lukter (feromoner) o.s.v., och kan vara stick i stäv mot det som sägs verbalt - och hur det kan sluta under vissa omständigheter. Det är bara sunt förnuft.

Angående "planerat" så bevisar inte detta att det var planerat. JA han kan ha suttit och googlat på kvinnor som kontaktat honom de senaste månaderna, för att han ville få med sig en kvinna att våldta och kanske mer. MEN han kan också ha suttit och tänkt "nu är det inte så bråttom längre när raketuppskjutningen ändå inte blir av, så nu hinner jag klämma in ett par intervjuer så jag får mer publicitet och i förlängningen mer pengar. Låt se vilka journalister som har hört av sig, och som jag inte haft tid att svara".
Citera
2018-01-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där är ju dina fantasier, fortfarande. Du borde kanske söka för dem? Annat folk kan inte leva sig in i sådant där, som du och Magica gör hela tiden...

Jag har faktiskt läst en studie där det konstaterades, att kvinnor visar mer hud när de har ägglossning. Sedan är detta naturligtvis genomsnitt och statistiska skillnader - det betyder inte att alla kvinnor reagerar på sina hormonsignaler så, eller ger efter för dem. Men jag tycker man ska vara uppmärksam på vilka signaler man KAN skicka ut, och vilka som KAN uppfatta dem - mycket går ju även genom kroppsspråk, lukter (feromoner) o.s.v., och kan vara stick i stäv mot det som sägs verbalt - och hur det kan sluta under vissa omständigheter. Det är bara sunt förnuft.

Angående "planerat" så bevisar inte detta att det var planerat. JA han kan ha suttit och googlat på kvinnor som kontaktat honom de senaste månaderna, för att han ville få med sig en kvinna att våldta och kanske mer. MEN han kan också ha suttit och tänkt "nu är det inte så bråttom längre när raketuppskjutningen ändå inte blir av, så nu hinner jag klämma in ett par intervjuer så jag får mer publicitet och i förlängningen mer pengar. Låt se vilka journalister som har hört av sig, och som jag inte haft tid att svara".
Eller så tänkte han "... så nu hinner jag klämma in ett mord och tortyr". LÄSTE du ens artikeln? Hade du ringt mig och bett om en träff så hade jag sprungit långt åt andra hållet. Män med den syn du visar här borde faktiskt söka vård.
Citera
2018-01-25, 13:47
Medlem
Citat:

Tiden för besöket var bestämt innan hans raketuppskjutning försköts en vecka.
Citera
2018-01-25, 13:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det enda som stämmer är att hon hade kjol tillsammans med tjocka strumpbyxor. Vill dessutom hävda att kjol är ett väldigt praktisk klädesplagg. Går till och med på fjälltur i dylikt plagg.

Så om hon hade haft byxor skulle detta inte hänt? Så infantil kan du väl ändå inte vara?

Din erfarenhet verkar högst begränsad.

Ja, vem vet vilken snygging som kan komma att övernatta i samma raststuga!

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller så tänkte han "... så nu hinner jag klämma in ett mord och tortyr". LÄSTE du ens artikeln? Hade du ringt mig och bett om en träff så hade jag sprungit långt åt andra hållet. Män med den syn du visar här borde faktiskt söka vård.

Jag läste artikeln, och vad är det som motsäger att han satt och kollade igenom sina mail efter förslag från journalister som han inte hunnit svara tillbaka till? Och ringde upp dom en efter en, för att se om någon kanske kunde redan samma kväll, när han oväntat fått några timmar över när uppskjutningen ställts in?

EDIT: jag medger, att har polisen hittat bildgooglingar på "Kim Wall" från timmarna innan han ringde upp henne, så är han rökt...
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-25 kl. 13:51.
Citera
2018-01-25, 13:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

A. Länka till den studien.

B. Hur mycket hud visade Wall?

C. Hade Kim Wall ägglossning dessa dagar?

Sitter du och ljuger och svamlar eller har du källor?
Citera
2018-01-25, 13:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tiden för besöket var bestämt innan hans raketuppskjutning försköts en vecka.

Nej. Han ringde ju henne samma kväll, framgick av artikeln. Och då var raketuppskjutningen inställd. Han ringde ju Christopher Meyer från ubåten samma kväll och berättade att den var inställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in